پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۹۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: متوسط برق در کشور چهار درصد بوده ولی این آمار در مازندران ۱۰درصد است که دلیل آن تمایل سایر شهروندان برای سکونت در مازندران است.
شعار سال: مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: متوسط برق در کشور چهار درصد بوده ولی این آمار در مازندران ۱۰درصد است که دلیل آن تمایل سایر شهروندان برای سکونت در مازندران است.

قاسم شهابی ظهر امروز در نشست خبری که در باشگاه برق ساری برگزار شد، اظهار کرد: تمام تلاش شرکت توزیع برق مازندران این است که برق مطمئن و مستمری را در اختیار مردم قرار دهد.

وی بیان کرد: در کنار کالای فیزیکی برق، کالای باارزش دیگری نیز داریم که ارائه خدمات درست به مردم، برخورد خوب با مشتریان است.

 مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت:  سه سال از خدمت در مازندران می‌گذرد و در این رسانه‌ها همواره یار و یاور و پشتیبان خدمات‌رسانی ما به مردم بودند که جا دارد از تلاش آنان تشکر کنم.

این مسؤول تصریح کرد: همکاران شرکت توزیع برق مازندران در در زمستان جان‌شان را  در سرما کف دست‌شان می‌گذارند و در تابستان گرمای بسیار زیاد باز دوباره ما را بر آن می‌دارد که از توان مصرف بالا برآییم تا بتوانیم با همکاری و دست به دست هم دادن از پس مشکلات برآییم.

شهابی با اشاره به اینکه شرکت توزیع برق مازندران دارای  یک میلیون و 350 هزار مشترک از گلوگاه تا انتهای آمل و ابتدای محمودآباد است، بیان کرد: یکم شهریور ماه سال گذشته مصرف برق در مازندران در تاریخ خود به یک‌هزار و 900 مگاوات رسید.

* مصرف برق مازندران دائماً درحال صعود است

وی با اعلام اینکه مصرف برق مازندران دایماً درحال صعود است، اضافه کرد: متوسط برق در کشور چهار درصد بوده ولی این آمار در مازندران ۱۰درصد است که دلیل آن تمایل سایر شهروندان برای سکونت در مازندران است.

 مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با بیان اینکه مصرف مازندران قابل مقایسه با کشور نیست، افزود:  پایه مصرف برق در زمستان ۸۰۰ مگاوات است ولی در تابستان ۲.۵ درصد افزایش دارد که مستلزم مدیریت مصرف بیشتر است.

*مازندران متعلق به خود نیست؛ بلکه برای همه کشور است

شهابی تصریح کرد: استان ما ویژه‌ای است و باید بدانیم مازندران متعلق به خود نیست بلکه برای همه کشور است به همین دلیل باید اعتبارات مازندران ملی باشد.

وی بیان کرد: تلفات برق مازندران در بخش‌های فنی و غیرفنی در سال ۹۰، ۱۹.۵ درصد بوده که پایان سال ۹۶ به ۱۳درصد رسیده که دلیل آن  شرایط آب و هوایی و فرسودگی شبکه‌های برق بوده است.

* 8 درصد  برق‌ها غیرمجاز هستند

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران  یادآور شد: 8 درصد  برق‌ها غیرمجاز هستند که تلاش داریم کاهش یابد.

* مطالبات 87 میلیاردتومانی شرکت توزیع برق مازندران

شهابی اظهار کرد: ابتدای سال ۹۶، مطالبات شرکت توزیع برق مازندران در بخش‌های مختلف ۶۸ میلیارد تومان بوده که  ابتدای سال 97 به ۸۷ میلیارد تومان رسیده و  ۲۹درصد افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: سال‌های گذشته اقدامات زیادی در بخش مدیریت مصرف انجام شد که کافی نبود و خاموشی‌های مقطعی داشتیم که نیاز داد اعتبارات ویژه‌ای به مازندران اختصاص یابد.

* 4 نیروگاه خورشیدی وارد مدار می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران درباره  نیروگاه‌های خورشیدی، گفت: سه نیروگاه خورشیدی در شهرهای میاندورود و آمل داریم که امسال چهار نیروگاه دیگر وارد مدار خواهد شد که لازم است فرهنگ نیروگاه‌های کوچک در مازندران اشاعه یابد.

شهابی با بیان اینکه 55 نقطه مازندران برای نیروگاه خورشیدی درنظر گرفته شده است، گفت: نیروگاه بادی خورشیدی در امامزاده عباس ملرد سوادکوه  احداث شده که با این کار توانستیم مشکل برق چند ساله اهالی را حل کنیم.

وی درباره بحث کاهش تلفات، تصریح کرد: در این زمینه به‌دلیل فرسودگی زیاد شبکه و کمبود اعتبارات  در مازندران نیازمند توجه بیشتر است.

* چرا در طوفان شبکه برق استان آسیب‌پذیر است؟

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با طرح این سؤال که چرا در طوفان شبکه برق استان آسیب‌پذیر است، اظهار کرد: در شهریور ماه سال 95 و آذر ماه سال 96 مشکلاتی خاموشی و قطعی به‌دلیل طوفان در شبکه برق داشتیم که دلیل آن افتادن درخت روی شبکه برق بود که در این زمینه شاخه‌زنی گسترده تا پایان سال در دستور کار ما قرار گرفت که بخشی از مشکلات ما با شاخه زنی و هرس کردن درختان حل شد.

* سال 96 برای نخستین بار از سقف اعتبارات عبور کردیم

شهابی با تأکید بر اینکه نمی‌توان با طبیعت مقابله کنیم، خاطرنشان کرد: ما باید خودمان را در برابر حوادث آماده کنیم که برای جلوگیری از مشکلات در سال 96 اقدامات گسترده‌ای در دستور کار قرار دادیم به‌گونه‌ای که برای نخستین بار از سقف اعتبارات عبور کردیم  و بدهی‌های زیادی روی دوش خود گذاشتیم حتی زیر سؤال نیز رفتیم.

* نرخ خاموشی در سال 96 به زیر یک درصد رسید

وی با اشاره به اینکه در طوفان‌های اخیر خاموشی کمی شاهد بودیم، افزود: همچنین در سال ۹۶ برای نخستین بار نرخ خاموشی به زیر یک درصد رساندیم ولی با صدای بلند اعلام می‌کنیم اعتبار می‌خواهیم مازندران نیاز به اعتبارات ویژه دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران یادآور شد: بیش از ۲۵درصد شبکه‌های برق فرسوده هستند که نیاز اعتبارات اختصاص یافته به مازندران براساس تقسیمات کشوری نباشد بلکه فرااستانی باشد.

شهابی یادآور شد: در سال ۹۴ سه شهرستان مازندران به فیبر نوری مجهز بودند ولی الان به تمام شهرستان‌ها انجام شد.

* بدهی 75 میلیارد تومانی شرکت توزیع برق به پیمانکاران و فروشندگان

وی بیان کرد: بدهی شرکت توزیع برق مازندران به پیمانکاران و فروشندگان در سال ۹۵ بیش از ۹۵ میلیارد تومان بوده که درحال حاضر به ۷۵ میلیارد تومان رسیده است اما با این وجود دست از کار نکشیدیم و همواره تلاش داریم خدمات خوبی به مردم ارائه دهیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران تصریح کرد: باوجود مشکلات و مسائل بسیار ساختمان برق در چهار مازندران با اعتبار بیش از ۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و به‌دنبال مجوز برای احداث ساختمان برق در ۱۰ طبقه در ساری هستیم.

شهابی با اعلام اینکه تلاش ما این همواره خدمات خوب و در سریع‌ترین زمان در اختیار مردم قرار دهیم، افزود: در این زمینه بیش از هفت دستگاه جرثقیل، ۱۷ موتور و 6دستگاه کمک‌دار به ناوگان توزیع برق مازندران افزوده شد.

وی یادآور شد: موضوع دیگر میز خدمت و خدمات الکترونیک درحال  گسترش است تا مراجعات مردمی کاهش یابد.

* امسال ۵ هزار مگاوات کمبود برق در کشور داریم

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اعلام اینکه امسال ۵هزار مگاوات کمبود برق در کشور داریم، افزود: این میزان کمبود یا باید ازطریق نزولات آسمانی تأمین شود و یا اینکه مصرف‌کنندگان در مدیریت مصرف کمک و یاور ما باشند در غیر این صورت راهی جر قطعی برق نخواهیم داشت.

* تغییر ساعات کاری ادارات مازندران

این مسؤول با تأکید بر اینکه بحث مدیریت مصرف در بخش‌های مختلف خانگی، اداری، صنعتی، کشاورزی و تجاری جدی گرفته شود، خاطرنشان کرد: همچنین ساعت کار ادارات در روزهای گرم تابستان امسال  از ۶:۳۰ تا ۱۳:۳۰ مصوب شد چراکه بخش زیادی از مصارف ما مربوط به ادارات است و یا حتی در جلسات کت خود را درآورند ؛ چراکه  اگر تابستان ۱۰درصد در مصرف برق صرفه‌جویی شود مشکلی نخواهیم داشت.

شهابی با اشاره به اینکه بیشترین مصرف کولرها است، افزود: مهم‌ترین موضوع  سرویس کولرها است که موجب سرمادهی بیشتر و کاهش مصرف می‌شود و توصیه دیگر ما این بوده که کولرها را درجه ۲۴ و ۲۵درجه تنظیم کنند تا شاهد مشکلی نباشیم.

* با افزایش مصرف راهی جز خاموشی نداریم

وی  یادآور شد: زمانی‌که مصرف ما از تولید بیشتر شود راهی جز خاموشی نداریم  که در این زمینه نیازمند همراهی مردم و مسؤولان هستیم.

* حادثه منجر به فوت در حوزه پیمانکاری نداشتیم

شهابی ادامه داد: سال بدون حادثه را پشت سر گذاشتیم به این معنا که حادثه منجر به فوت در حوزه پیمانکاری نداشتیم.

* قصد نداریم توپ را به زمین دیگری پاس دهیم

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران درباره ساخت‌وسازهای غیرمجاز، تصریح کرد: ما متولی تخریب ساختمان نیستم باید متولیان اصلی جلوی ساخت‌وساز غیرمجاز را بگیرند،هر لحظه به ما اعلام کنند ما نسبت به قطع ساختمان‌های غیرمجاز اقدام می‌کنیم؛ ما قصد نداریم توپ را به زمین دیگری پاس دهیم ولی واقعیت است شرکت توزیع برق بدون مجوز برقی در مناطق خط قرمز نمی‌دهد.

شهابی با بیان اینکه برق مجانی و برق دزدی آفت جدی بود، اضافه کرد: در جنوب بابل تلفات برق ۳۹درصد بود که  زمانی‌که جلوی برق دزدی را گرفتیم تلفات برق کاهش یافت.

وی در مورد روشنایی معابر، گفت: براساس روشنایی معابر شهرها برعهده شهرداری‌ها، کمربندی و راه‌ها برعهده اداره راه و شهرسازی و روستاها برعهده بنیاد مسکن و دهیاری است ولی با این وجود ما در اجرا کمک می‌کنیم تا شاهد مشکلی نباشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به اینکه بخش اعظمی از مطالبات ما در بخش دولتی است، افزود: مطالبات شرکت توزیع برق از کارخانه‌ها و ادارات حدود 40 میلیارد تومان و در بخش خانگی 23 میلیارد تومان است.

شهابی ادامه داد:کارخانه نساجی هشت میلیارد بدهکار است که نمی‌توانیم نسبت به قطع برق اقدام کنیم چراکه موجب بیکاری کارگران می‌شود تلاش داریم از راه‌های دیگر ازجمله تهاتر مطالبات خود را دریافت کنیم؛ چراکه با قطع برق مشکلی حل نمی‌شود ما با مردم سروکار داریم باید با آنان مماشات کنیم.

* افزایش  مصرف ناگهانی به علت نوسانات برق در مازندران

وی یادآور شد: در مازندران روستاهای پراکنده داریم و کارخانه کم است که این موضوع موجب افزایش مصرف شده و همچنین شاهد افزایش  مصرف ناگهانی به علت نوسانات برق هستیم که کار ما را سخت‌تر می‌کند.

* درد کشاورزان را می‌دانم

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران در زمینه پمپ‌های غیرمجاز و چاه‌های کشاورزی، خاطرنشان کرد:  اعتباری به نام سرفصل چاه کشاورزی نداریم از نظر قانونی وظیفه‌ای نداریم تنها راه این است که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعتبار لازم را اختصاص یابد؛ ولی درد کشاورزان را می‌دانم چون خودم کشاورززاده هستم.

* هیچ وجهی بابت روشنایی معابر از مردم دریافت نمی‌شود

شهابی در پاسخ به این سؤال که آیا بابت روشنایی معابر وجهی از مردم دریافت می‌شود؟ اظهار کرد: از سال 82 تاکنون هیچ وجهی بابت روشنایی معابر از مردم دریافت نشده است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر روشن بودن تیرهای برق با توجه مشکلات کنونی، گفت: خرابی ساعت‌های نجومی و سیستم این موضوع را مضاعف می‌کند که لازم است افراد درصورت مشاهده به ما اطلاع دهند.

* انتصابات را سیاسی نکردم

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اعلام اینکه ذاتا سیاسی نیستم؛  چراکه کار من حرفه‌ای و فنی است، خاطرنشان کرد: در انتصابات نیز نظر من  فنی و شایسته‌سالاری است؛ انتصابات را سیاسی نکردم هرگز به من فشار سیاسی وارد نشده است،  بزرگترین افتخار ما خدمت به مردم است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1397، کدخبر: 13970224000685 ، www.farsnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
0
اون هم در این شرایط که این همه بی ابی داریم این قضیه فاجعه ست
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین