پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۲۸۲
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲
تلفات شبکه برق این استان در سال جاری به 14درصد رسید که نسبت به سال پیش سه درصد کاهش دارد.
شعارسال: قاسم شهابی افزود : میزان اتلاف برق شبکه های استان سال پیش 17 درصد بود که تا پایان امسال به 13 درصد کاهش خواهد یافت.

وی گفت که برنامه شرکت توزیع برق کاهش تلفات تا پایان امسال به 12.5 درصد و برای سال آینده هم رساندن آن به 11 درصد است .

شهابی گفت که با هر یک درصد کاهش در تلفات برق شبکه توزیع 700 الی 800 میلیارد ریال تنها در سرمایه گذاری برای تامین این میزان برق صرفه جویی می شود.

وی نوسازی شبکه توزیع را مهم ترین راه جلوگیری از اتلاف برق دانست و افزود : هم اکنون 25 درصد از شبکه های توزیع برق استان فرسوده است که برای بازسازی آن به یکهزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

** پرداخت 80 میلیارد ریال خسارت برف و طوفان

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران همچنین گفت که تاکنون 80 میلیارد ریال برای جبران خسارت ناشی از وقوع برف و طوفان آذر ماه امسال به این شرکت تخصیص یافته است.

وی افزود : سه بسته 50 میلیارد ریالی دیگر تحت عنوان طوفان و برف برای آمادگی در مقابل چنین حوادثی در آینده به دولت پیشنهاد شده است که ظرف چند روز آینده یک بسته 50 میلیارد ریال تخصیص می یابد.

او ادامه داد : با رایزنی های انجام شده با استاندار مازندران ، منابع طبیعی ، فرمانداری ها و شهرداری ها، مقرر شد بسیاری از درختانی که در مواقع طوفان باعث سقوط روی شبکه و قطعی برق می شود، شاخه زنی شود که خوشبختانه تعامل خوبی در این زمینه شده و در حال انجام است.

مدیرعامل توزیع برق استان مازندران همچنین گفت که هم اکنون 40 مامور برق مازندران در استان گیلان در حال رفع مشکلات برق به خسارت دیدگان آن استان هستند.

** پنج هزار مصرف کننده غیرمجاز

شهابی همچنین گفت که طی بازرسی ماموران شرکت توزیع برق مازندران در سال جاری ، تاکنون پنج هزار مصرف کننده غیرمجاز برق در استان شناسایی شدند.

وی افزود : این افراد اغلب برای مغازه ، محل سکونت و یا چاههای کشاورزی خود بدون دریافت مجوز از خطوط و شبکه توزیع برق استان ، انشعاب گرفتند .

او ادامه داد : برخی از این مصرف کنندگان غیرمجاز افرادی هستند که بدون دریافت پروانه برای خود واحد مسکونی ساختند و مجوز انشعاب برق به آنان داده نمی شود در نتیجه به صورت غیرمجاز برای انشعاب گرفته اند.

شهابی با تاکید بر این که مصرف برق بدون اخذ مجوز از شرکت برق عمل مجرمانه است ، گفت : برای کاهش این گونه عمل مجرمانه طرحی در کمیسیون تلفیق مجلس مصوب شد که این دسته افراد بتوانند به طور موقت از برق استفاده کنند.

وی افزود : در صورت تصویب این طرح در مجلس و ابلاغ به شرکت توزیع برق ، استفاده غیرمجاز از برق در مازندران بشدت کاهش یافت و بخش زیادی از مشکل مصرف کنندگان غیرمجاز برق در استان حل می شود.

مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران در عین حال تائید کرد که در بعضی مواقع سرقت برق هم در استان وجود دارد و توضیح داد : متاسفانه برخی از مشترکین با وجود این که امتیاز برق دارند ، ولی از پشت کنتور برق می گیرند که این عمل سرقت محسوب می شود.

وی افزود : تاکنون 20 نفر از افرادی که پافشاری کردند و دوباره مرتکب این حرکت شدند به مقامات قضایی معرفی شدند.

استان مازندران یک میلیون و 300 هزار مشترک برق دارد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 20 بهمن 1395، کدخبر: 82421700 (5826020) ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین