پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۵۴۰
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
قطعی برق، آب و اختلال در شبکه مخابراتی در اهواز و ۱۰ شهر بزرگ خوزستان موجب شده مردم با شرایط نامناسبی مواجه شوند و شهر به صورت نیمه تعطیل در آمده است.
شعارسال: پس از گذشت ساعت ها از قطعی برق و آب هنوز هم مشکل در ۱۱ شهر بزرگ خوزستان پا برجاست، طبق گفته مسئولان استان رسوب گل ناشی از خاک و ریزگردها و رطوبت ناشی از مه شدید منجر به قطعی خطوط انتقال برق شده است.

رطوبت هم اکنون در اهواز ۹۷ درصد اعلام شده است و همین امر مشکل نبود برق و آب را دو چندان کرده است. خطوط ارتباطی ایرانسل از صبح امروز به کلی قطع است و خطوط همراه اول هم با اخلال بسیار جدی مواجه است.

ارتباط اینترنت نیز مختل شد و مدارس، ادارات و دانشگاه ها در دو نوبت صبح و عصر تعطیل هستند.

مردم در شهرهای اهواز، حمیدیه، باوی، کارون، آبادان، خرمشهر، ماهشهر، دشت آزادگان، شادگان، هویزه و هندیجان منتظر رفع مشکل هستند و استاندار خوزستان نیز اعلام کرده است برق طی دو ساعت آینده وصل خواهد شد.

* تشکیل دومین جلسه ستاد بحران

وزیر نیرو نیز لحظاتی قبل وارد شهر اهواز شده و جلسه ستاد بحران هم اکنون بودن حضور خبرنگاران در حال انجام است.

اکثر کسبه و مغازه های بازار این شهرها نیز کار را تعطیل کرده اند و کرکره مغازه ها پایین است.

اطلاع رسانی ها این بار هرچند از ساعت چهار تا ۶ صبح انجام شد اما مردم برقی نداشتند که زیرنویس تلویزیون را ببینند و یا آنتن موبایلی نداشتند که قادر به دریافت پیامک های تعطیلی ادارات و مدارس باشند

قطعی برق به دلیل ریزگردها و تاثیرشان بر تاسیستان برق در خوزستان سابقه دارد، اطلاع رسانی ها این بار هرچند از ساعت چهار تا ۶ صبح انجام شد اما مردم برقی نداشتند که زیرنویس تلویزیون را ببینند و یا آنتن موبایلی نداشتند که قادر به دریافت پیامک های تعطیلی ادارات و مدارس باشند.

این بار دوم است که اهواز شاهد چنین وضعیتی است ولی هنوز مسئولان متوجه نشده اند که باید از شب قبل نسبت به پیش بینی بحران و اعلام تعطیلی اقدام کنند.

صبح امروز پس از بروز این بحران، جلسه ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لغو و برگزاری جلسه ستاد بحران جایگزین آن شد. این جلسه اما بدون حضور خبرنگاران برگزار شد و خبرنگاران بعد از اتمام جلسه با استاندار پیرامون مسائل پیش آمده گفتگو کردند.

طبق اعلام استاندار خوزستان مقرر شده تا وزیر نیرو به عنوان نماینده دولت برای بررسی وضعیت اقدام کند.

* از افزایش خرید آب معدنی تا نانوایی های تعطیل

هم اکنون مردم به دلیل عدم وجود آب با چالش جدی مواجه شده و به خرید آب معدنی از مغازه های سطح شهر روی آورده اند با این وجود ساکنان این شهرها برای تامین آب مایحتاج اولیه هم با مشکل مواجه شده اند.

در نبود آب و برق و تلفن همراه در کنار تعطیلی ادارات و مدارس و بانک ها، اغلب واحدهای تجاری نیز کرکره را پائین کشیده اند.

اغلب چراغ های راهنما در شهر خاموش شده اند و راننده های خودروها که عادت به وجود چراغ های اخطار در برخی میدان ها و معابر شهرها دارند به نوعی با سردرگمی مواجه شده اند.

نانواها و نان فانتزی ها هم تعطیل هستند و مردم برای تهیه غذا هم با مشکل مواجه شده اند چون نانی برای خرید وجود ندارد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 23 بهمن 1395، کدخبر: 3903963 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین