پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۵۴۳
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
استاندار خوزستان با اشاره به سفر وزیر نیرو برای بررسی مشکلات قطعی برق و آب گفت: بروز پدیده مه شدید بعد از ریزگردها در استان موجب بروز مشکلات فعلی شده است.
شعارسال: غلامرضا شریعتی صبح امروز در حاشیه ستاد بحران استانداری خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دلیل بروز پدیده ریزگردها طی روزهای اخیر شاهد افزایش خاک گرفتگی بودیم و مه بر آن سوار شده و مشکلاتی ایجاد کرده است.

وی افزود: قبل از این توانستیم یک سری از پست های فوق توزیع را شستشو بدهیم ولی خطوط انتقال برق که ۳۵ هزار کیلومتر است را نتوانستیم شستشو دهیم. همچنین ایستگاه های توزیع عادی و همچنین بالای ۳۴ هزار در استان را نتوانستیم همه را کامل پاکسازی کنیم.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه بارش باران می تواند منجر به کاهش مشکلات شود، گفت: وضعیت مه امروز پیش بینی شده بود ولی اینکه چه تعدادی از ایستگاه ها از مدار خارج می شود قابل پیش بینی نبود.

وی در خصوص اطلاع رسانی نیز گفت: ساعت چهار و پنج دقیقه صبح اطلاع رسانی نخست صورت گرفت و ساعت ۶ صبح نیز از طریق ادارات مختلف، پیام رسانی، سایت و زیرنویس تلویزیون به مردم اطلاع رسانی کردیم.

وی با اشاره به اینکه عمده مردم هنوز از منازل خارج نشده بودند که اطلاع رسانی را انجام دادیم، گفت: نیروگاه رامین، زرگان، خرمشهر، آبادان و ماهشهر از مدار خارج شده است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه میزان رطوبت در اهواز بالای ۹۷ درصد رسیده است، بیان کرد: تقریبا دیشب از ساعت ۱۲ در مناطق مختلف با این مشکل مواجه شدیم و تاکنون ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه خط ۴۰۰ کیلوولت ما دچار مشکل شده ، عنوان کرد: یکی از خطوط از روی مقره پاره شده و روی آزادراه اهواز ـ بندرامام افتاده و آن مسیر را هم متوقف کرد و راه بسته شد.

استاندار خوزستان اظهار کرد: اقدامات لازم در این زمینه از زمان امکان شروع شده و اکنون چند واحد از نیروگاه های آبادان و خرمشهر وارد مدار شده و به ایستگاه ها منتقل شده است.

شریعتی با اشاره به اینکه در اهواز نیز کارها را انجام می دهیم، گفت: تقسیم کار شده و تمام دستگاه های ذیربط در حال پیگیری رفع مشکل هستند.

وی بیان کرد: آب پخش ها را برای نقاط حساس مثل بیمارستان آماده کردیم و در عین حال آب پخش های شهرهای بدون، مشکل به شهرهای مشکل دار برای کمک به توزیع آب فراخوانده شده اند.

استاندار خوزستان گفت: در زمینه قطع برق امروز نیز دولت وزیر نیرو را اعزام و برای بررسی موضوع به استان خوزستان سفر می کند.

وی با بیان اینکه انشاالله کارها به نحوی انجام شود تا مشکلات کمتر برای مردم استان پیش بیاید، یادآور شد: در عین حال برای ریزگردها نیز برنامه های عملیاتی تدوین کردیم و ظرف دو هفته دیگر احتمالا آن را تصویب و به اطلاع مردم می رسانیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 23 بهمن 1395، کدخبر: 3903791 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین