پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۲۴۶
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
مدیرکل امور اقتصاد و دارائی خوزستان با بیان اینکه ۴ فرصت سرمایه‌گذاری خارجی در خوزستان ایجاد شد، افزود: از ابتدای دی‌ماه سال گذشته تا آبان امسال حدود ۴ درخواست مجوز از سوی سرمایه‌گذاران خارجی از کشورهای عراق، اتریش، ونزوئلا و امارات داشتیم.
شعارسال: مسعود صدری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک ایام دهه فجر اظهار داشت: یکی از اقدامات سازمان اقتصاد و دارائی خرید کالا و خدمات درون استانی است که تا پایان سال 94 حجم معاملات این حوزه 18 هزار میلیارد تومان بود در صورتی که در سال جاری این رقم با 21 هزار میلیارد تومان افزایش به 39 هزار میلیارد تومان رسید.

وی افزود: از میزان حجم معادلات خرید کالا و خدمات سال 95، 23 هزار میلیارد تومان معامله درون استانی بوده و 12 هزار میلیارد تومان به خریدهای خارج استان در زمینه خرید کالاهایی است که در استان ارائه نمی‌شدند؛ تعلق دارد. متاسفانه 4 هزار میلیارد تومان علی‌رغم اعمال ترجیحات رقابتی دستگاه‌های اجرائی به دلیل نبود قیمت رقابتی، کالاها از خارج از استان خریداری شدند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارائی خوزستان با اشاره به فرصت‌های سرمایه گذاری، گفت: در سطح استان 208 فرصت سرمایه گذاری بالغ بر 23 هزار و 700 میلیارد تومان توسط شرکت‌ها و سازمان‌هایی از قبیل سازمان آب و برق، بندرامام، برق منطقه‌ای، پتروشیمی، شهرک‌های صنعتی و سایر دستگاه‌ها ایجاد شد.

صدری به میزان درآمد تحقق یافته در سال 95 اشاره کرد و افزود: سال گذشته 360 میلیارد تومان مازاد دارائی داشتیم و امسال از 3هزار و 300 میلیارد تومان درآمد پیش بینی شده تاکنون 2هزار و 750 میلیارد تومان محقق شد.

وی با بیان اینکه کسری بودجه ایجاد شده باید از سایر منابع تامین شود، اضافه کرد: به دستگاه‌ها اعلام کردیم که لیست حقوق بهمن‌ماه به انضمام عیدی به خزانه بفرستند و به محض آمادگی روز شنبه حقوق کارمندان را پرداخت می‌کنیم.

مدیرکل امور اقتصاد و دارائی خوزستان گفت: بر اساس قانون رفع موانع تولید مبنی بر اینکه باید مطالبات و بدهی‌های دولت احصاء شود از 27 دستگاهی که با آن‌ها در ارتباط هستیم 2هزار و 930میلیارد تومان و 427 میلیارد تومان به ترتیب حجم بدهی‌ها و مطالبات‌ دولت بوده که بیشترین حجم بدهی‌ها با رقمی بالغ بر 2هزار میلیارد تومان متعلق به اداره کل آموزش و پرورش است.

وی با شاره به تغییر رویه حسابداری عنوان‌کرد: با توجه به اینکه از امسال مبنای حسابداری به حسابداری تعهدی تغییر یافت خوشبختانه خوزستان از این بایت جز سه سه استان برتر کشور قرار گرفت.

صدری با بیان اینکه 124 دستگاه دولتی و غیر دولتی استان مورد حسابرسی قرار گرفتند، بیان‌کرد: تا کنون 98 درصد شرکت‌های دولتی و غیر دولتی استان مورد حسابرسی قرار گرفتند و امر حسابرسی برخی از دستگاه‌ها مانند شهرداری‌ 2 بار انجام شد.

وی با اشاره به موضوع احصاء اموال منقول و غیر منقول دولتی گفت: بر اساس قانون تمام دستگاه‌های اجرائی موظف شدند کلیه اموال منقول و غیر منقول سازمان و دستگاه‌ها خود را وارد سیستم اعلام شده کنند که تا پایان سال 94 نزدیک به 5 هزار 745 ملک در سیستم ثبت و امسال نیز 3 هزار 521 دیگر اضاف شد در مجموع تا کنون 9 هزار و 262 ملک در سامانه به ثبت رسیده است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارائی خوزستان درباره آخرین وضعیت سهام عدالت بیان‌کرد: سهام عدالت یک شرکت سرمایه‌گذار است که از اجماع 20 شرکت تعاونی به وجود آمد و چون متعلق به بخش خصوصی است در حوزه کاری سازمان قرار نمی‌گیرد اما سازمان تا مرحله تشکیل و شناسائی مشمولین با این بخش همکاری‌های لازم را انجام داد و تا کنون 3 میلیون و 124 هزار و 839 نفر عضو دارد.

وی به نقش سازمان امور اقتصاد و دارائی در تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی عنوان‌کرد: در زمینه تحقق برنامه‌های اقتصادی 12 پروژه تعریف شده که از این تعداد 6 پروژه شامل پیاده سازی کامل مالیات بر ارزش افزوده، طرح جامع مالیاتی، طراحی و استقرار خزانه‌داری الکترونیکی، جذب 7 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی، عملی کردن مقررات و بهبود رتبه 8 پله‌ای کشور در زمینه کسب و کار و مولد سازی و مدیریت رائی‌ها دارای برش‌ استانی هستند.

صدری با بیان اینکه 4 فرصت سرمایه‌گذاری خارجی در شهرستان‌های دزفول، امیدیه و منطقه آزاد اروند ایجاد شد، افزود: از ابتدای دی‌ماه سال گذشته تا آبان امسال حدود 4 درخواست مجوز از سوی سرمایه‌گذاران خارجی از کشورهای عراق، اتریش، ونزوئلا و امارات داشتیم و خوزستان بعد از استان‌های خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، سیستان بلوچستان و تهران رتبه 5 کشور را دارد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 20 بهمن 1395، کدخبر: 1322317 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین