پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۳۶۹
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند گفت: طرح لند اسکیپ و ساماندهی حاشیه شمالی اروند صغیر حدفاصل دو پل امام حسین (ع) و امام رضا (ع) انجام خواهد شد.

شعار سالمدیرعامل و رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند گفت: طرح لند اسکیپ و ساماندهی حاشیه شمالی اروند صغیر حدفاصل دو پل امام حسین (ع) و امام رضا (ع) انجام خواهد شد.

به گزارشروابط عمومیو امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، اسماعیل زمانی با اشاره به ساحل‌سازی اروند صغیر، اظهار کرد: عملیات تثبیت بدنه ساحل و فضاسازی شهری از حدفاصل پلامام حسین(ع) تا دهانه غربی رودخانه اروند صغیر احداث می‌شود. وی افزود: این طرح با رویکرد حفظ محیط طبیعی، بکر و سازگار با اقلیم منطقه طراحی شده است که دارای مسیر ویژه دوچرخه‌سواری، باغ گیاه‌شناسی، باغ مشاهیر بومی مینوشهر، اسکله قایق سواری، نشیمن‌های شهری، بازارچه صنایع‌دستی، فضاهای پذیرایی و دیگر فضاها و امکانات مورد نیاز برای جذب و حضور شهروندان مینوشهر و همچنین گردشگران و توریست‌ها است.وی ادامه داد: طراحی این پروژه براین اساس شکل گرفته تا ضمن در نظر گرفتن امنیت استفاده‌کنندگان و طراحی لبه رودخانه با تکنیک و متدهای روز دنیا انجام شده تا امکان استفاده و ارتباط فیزیکی با آب برقرار شود.زمانی با اشاره به سیاست‌گذاری‌های سازمان منطقه آزاد اروند در این طرح گفت: براین اساس در طراحی این طرح حداکثر استفاده از ظرفیت‌های بالقوه منطقه همچون استفاده از گیاهان و درختان بومی، باززنده‌سازیصنایع دستیمنطقه، حفظ و احیای ارزش‌های فرهنگی و توسعه اقتصادی بومیمدنظر قرار گرفته شده است.

وی افزود: این طرح با اعتبار ۳۳۵ میلیارد ریال انجام خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود در مدت زمان ۱۸ ماه به اتمام برسد.وی ادامه داد: شرکت سابیرایران به‌عنوان پیمانکار این طرح است و نظارت این طرح بر عهده شرکت مهندسین مشاور سازاب پردازان است.مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با تکمیل و بهره برداری از این طرح آب جریان پیدا کرده و مشکلاتزیست محیطیوکشاورزیساکنان اطراف این منطقه را برطرف خواهد کرد.وی هدف اصلی اجرای این طرح را جذب گردشگر در منطقه دانست و افزود: آن چیزی که این طرح را متفاوت می‌کند این است که در ضلع شمالی ساحل اروند صغیر از حدفاصل پل امام حسین (ع) تا پل امام رضا(ع) طراحی شهری اجرا می‌شود. وی ادامه داد:طراحی شهریدر این پروژه به گونه‌ای اجرا می‌شود که به جای مسیر تردد خودرویی، مسیر تردد عابران پیاده و لاین دوچرخه لحاظ شده و برای آنکه مشکل تردد وجود نداشته باشد مسیرهای فرعی منتهی به این محدوده در طرح دیده شده است. وی اظهار کرد: همچنین برای تسهیل در تردد ساکنان آن منطقه جاده‌ها از ضلع شمالی پل امام رضا(ع) تا دهانه غربی اروند صغیر تکمیل، آسفالت و آماده‌سازی می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین در این طرح پارکینگ‌های خودرویی نیز برای سهولت در تردد میهمانان احداث خواهد شد.مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به دسترسی میهمانان و گردشگران به آب گفت: در مسیر این طرح برای دسترسی مردم، گردشگران و میهمانان محل‌هایی دیده شده تا به آب دسترسی داشته باشند.وی از احداث محل‌هایی برای ارائه محصولات صنایع‌دستی منطقه در این طرح خبرداد و افزود: همچنین محل‌هایی برای عرضه صنایع‌دستی بومی محلی در نظر گرفته شده تا بومیان منطقه بتوانند محصولات دستی خود را در اختیار مردم، گردشگران و میهمانان قرار دهند. وی ادامه داد: با اجرای این طرح در زمینه عرضه محصولات صنایع‌دستی اشتغال‌زایی فراهم خواهد شد که این نیز برای بومیان منطقه مد نظر قرار گرفته است.

زمانی از اجرای فضای سبز، نورپردازی، ساحل‌سازی و آسفالت در این طرح خبرداد و گفت: طول این مسیر ۳۶۰۰ متر است که با احتساب دو طرف مسیر ۷۲۰۰ متر ساحل‌سازی انجام می‌شود.وی از استفاده نیروی انسانی بومی منطقه در این طرح خبرداد و افزود: در این طرح از نیروهای بومی آبادان و خرمشهر استفاده می‌شود و حداقل ۵۰ نفرنیروی انسانیمشغول فعالیت خواهند شد.مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند گفت: طراحی لند اسکیپ حاشیه شمالی رودخانه اروند صغیر با هدف ایجاد پیاده‌راهی تفرجگاهی و توریستی در آینده نزدیک به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد. وی تصریح کرد: امید است در آینده نزدیک با اجرایی شدن این طرح گامی بلند برای ارتقای کیفی رودخانه اروند صغیر و منطقه آزاد اروند برداشته شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری دنیای اقتصاد ، تاریخ انتشار آذر 96، کدمطلب:۳۳۱۹۸۹۷، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین