پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۶۲۸
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۷
رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان از آغاز کار شناسایی کودکان کار و بدون هویت در این شهرستان خبر داد.

شعارسال: اعظم قاسمی زاده ضمن اشاره به وجود ۸۰۰ کودک کار بازمانده از تحصیل در استان خوزستان افزود: از این گروه کودکان تعداد مشخصی در هر شهر ندارد به همین دلیل با کمک بهزیستی در حال شناسایی این کودکان در آبادان هستیم تا بتوانیم ضمن شناسایی آنها شرایط بازگشت آنان به مدارس را فراهم کنیم، به طور قطع توجه نکردن به این دسته از کودکان که به دلایل مختلفی مجبور از ترک تحصیل و انجام کارند می تواند آسیب جدی به جامعه وارد کند.

وی با بیان اینکه ساز و کارهای مشخصی برای بهره مندی بچه های بدون هویت که مادرانشان به دلایلی امکان گرفتن شناسنامه برای فرزندانشان را نداشته اند، مهیا شده اظهار کرد: این کودکان نیز می توانند پس از طی مراحل تعیین شده به فراگیری علم به طور رسمی بپردازند، انسداد مجاری بی سوادی یکی از وظایف اصلی آموزش و پرورش برای جلوگیری از ترک تحصیلی اجباری و غیر اجباری دانش آموزان است.

قاسمی زاده با اشاره به آمار قبولی دانش آموزان در کنکور سراسری تصریح کرد: پارسال ۳۷ نفر رتبه زیر هزار را کسب کردند و هفت نفر نیز رتبه ای زیر ۱۰۰ داشتند، آمار قبولی زیر هزار در سال تحصیلی ۹۴-۹۵ رشد ۱۸ درصدی را نشان می دهد و این در

حالیست که این رقم در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ به ۳۷ درصد بالغ شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان گفت: در دولت تدبیر و امید، یک انرژی و نفس تازه وارد آموزش و پرورش شد و در سطح مدارس شاهد رونق خوبی بودیم، تجهیزاتی که سال ها دست نخورده باقی مانده بودند با کمک و حمایت خوب سازمان منطقه آزاد اروند تعویض شد، آبادان نسبت به سایر شهرهای استان در بحث تجهیزات و فضاهای آموزشی مدارس متحول تر شده است.

قاسمی زاده تامین و توزیع ۲۱۲ هزار جلد کتاب در شهرستان آبادن را یادآور شد و گفت: کار توزیع بسته های حمایتی در سطح مدارس انجام شد، ضمن آن هم کار تقسیم و توزیع بسته های ورزشی نیز در میان مدارس به پایان رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود حضور برخی معلمان در دوره های آموزشی آشنایی با روش های تدریس کتاب های جدید الانتشار و انتقال این آموزشها به سایر معلمان افزود: امسال پنج شرکت از سوی سازمان تاکسیرانی آبادان برای سرویس مدارس به آموزش و پرورش معرفی شدند که مدارس نیز با رعایت قوانین مربوطه با آنها قرارداد بستند.

وی در خصوص ایاب و ذهاب دانش آموزان روستایی نیز اظهار کرد: با رایزنیهای انجام شده با سازمان منطقه آزاد اروند، شورای شهر و شهرداری، مقرر شد تا شهرداری سرویس هایی را که سازمان منطقه آزاد در اختیارش قرار داده را برای این امر اختصاص دهد.

بدهی ۱.۲ میلیارد تومانی مدارس به اداره برق

رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان همچنین بدهی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیونی مدارس به اداره برق را یادآور شد و تصریح کرد: با پیگیریهای مستمر تاکنون ۵۰۰ میلیون تومان از کل مبلغ بدهی برق را پرداخت کرده ایم و قرار شد موضوع بدهی مدارس به اداره برق از طریق مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در گفتگو با وزیر نیرو و ارائه راهکارهای عملی حل و فصل شود.

قاسمی زاده همچنین با تاکید بر لزوم راه اندازی واحد کارشناسی خاص ویژه مدارس در شهرداری گفت: در صورت راه اندازی این واحد امور مرتبط با مدارس بدون فوت وقت و به شکل ملموس تر و اجرایی تر دنبال و انجام می شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 10 مهر 96، کد مطلب: 4102312 ، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین