پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۴۸۶۳
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۵
استاندار خوزستان گفت: انسداد مبادی بی سوادی از اولویت های مهم استان خوزستان است از این رو پروژه شناسایی و جذب کودکان از بازمانده از تحصیل در استان خوزستان از رشدی 2 برابری برخوردار شد.

شعارسال: غلامرضا شریعتی در جشن پایانی پروژه شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل گفت: 1 هزار و 131 کودک بازمانده از تحصیل طی سال گذشته به چرخه تعلیم و تربیت برگشتند و امسال نیز 2 هزار و 351 کودک بازمانده از تحصیل شناسایی و جذب شدند.

وی با اشاره به اینکه طرح شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل از سال گذشته در استان خوزستان عملیاتی شد، خاطر نشان کرد: انسداد مبادی بی سوادی از اولویت‌های مهم استان خوزستان است از این رو پروژه شناسایی و جذب کودکان از بازمانده از تحصیل در استان خوزستان با شعار« هیچ کودکی نباید به دلیل فقر از تحصیل بازماند» در استان خوزستان اجرایی شد.

استاندار خوزستان ادامه داد: این طرح با همکاری آموزش و پرورش خوزستان، سازمان بهزیستی، کمیته امداد، سازمان‌های مردم نهاد، خانه‌های بهداشت، اداره ثبت احوال، دفاتر توسعه محلی ، موسسات خیریه و ... در استان خوزستان عملیاتی شد.

وی با بیان اینکه بیش از 25 درصد از جمعیت استان خوزستان در حال حاضر به تحصیل اشتغال دارند، گفت: آمار 1 میلیون و 100 هزار نفری دانش آموزان خوزستان نشان دهنده پوشش بالای تحصیلی در این استان است و استان خوزستان از نظر آمار جمعیت دانش آموزی در رتبه سوم کشوری قرار گرفته است.

شریعتی تصریح کرد: فقر، محرومیت، نبود امکانات، عدم دسترسی به آموزش، مسائل فرهنگی و ... بخشی از عوامل بازماندگی از تحصیل در خوزستان است که از حضور دانش آموزان بر سر کلاس‌های درس جلوگیری می‌کند که این مسائل زمینه ساز رشد آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری ها در جامعه است و باید با آن مقابله کرد. فقر و همچنین محرومیت، نبود امکانات، عدم دسترسی به آموزش، مسائل فرهنگی و ... بخشی از عوامل بازماندگی از تحصیل در خوزستان است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه دانش آموزان کم برخوردار باید در استان مورد حمایت قرار بگیرند، گفت: اعطای بورسه تحصیلی به دانش آموزان مناطق محروم، کم برخوردار و روستایی از طرح دیگری است که در دست اقدام است و در این طرح هر دانش آموز 1 میلیون تومان بورسیه دریافت می‌کند.

شریعتی گفت: پرورش روحیه مطالبه‌گری در دانش آموزان نیز از دیگر برنامه هایی است که در مجموعه معاونت سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در دست اقدام است و با اجرای این طرح جوانان و نوجوانان از حقوق خود و مسیرهای درست احقاق آن آگاه می‌شوند.

کمک 17 پایگاه خدمات اجتماعی به اداره بهزیستی

مدیر کل بهزیستی استان خوزستان نیز در ادامه افزود: بازگشت کودکان بازمانده از تحصیل به چرخه تعلیم و تربیت در این استان حاصل همکاری بین بخشی بود 17 پایگاه خدمات اجتماعی به ما در شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل کمک کردند.

غلامرضا با بیان اینکه 2531 کودک بازمانده از تحصیل طی سه سال گذشته شناسایی و جذب شدند، گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد در 27 شهرستان با بهزیستی برای شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل همکاری داشتند.

امکان افزایش کودکان بازمانده از تحصیل به دلیل محرومیت

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی نیزدر ادامه گفت: با توجه به شرایط اجتماعی اقتصادی که در کشور ما حاکم است ممکن است جمعیت کودکان بازمانده از تحصیل که به دلیل محرومیت ترک تحصیل می‌کنند افزایش پیدا کند.

همایون یوسفی با تاکید بر لزوم جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزانی که ممکن است درآینده به دلیل فقر از چرخه تعلیم و تربیت حذف می‌شوند، گفت: بر اساس قانون فراهم آوردن شرایط آموزشی یکسان برای دانش آموزان از وظایف حاکمیتی است و دولت وظیفه دارد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را شناسایی کند و به چرخه تعلیم و تربیت بازگرداند.

بر اساس اعلام آموزش و پرورش استان خوزستان درطی دو سال اجرای این پروژه جاری 4هزار و 734 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل شناسایی و به چرخه تعلیم و تربیت بازگشتند.طبق گفته مدیرکل اموزش و پرورش استان خوزستان مشکل عمده این دانش‌آموزان مسائل و مشکلات اقتصادی است. آموزش و پرورش برنامه‌های جامعی برای رفع موانع تحصیل این دانش‌آموزان در دستور کار دارند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار: 19آذر 1397 ، کدخبر:701472 ،www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین