پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۳۱۱
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
شبکه یاری کودکان در نامه ای به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی درباره فرآیند اجرایی طرح ساماندهی کودکان کار در سطح خیابان اعتراض و درخواست کرده که این طرح به صورت فوری متوقف شود.

شعار سالشبکه یاری کودکان در نامه ای به وزیر کار و تعاون اجتماعی درباره فرآیند اجراییطرح سازماندهی کودکان کار در سطح خیابان اعتراض و درخواست کرده که این طرح به صورت فوری متوقف شود.
در این نامه آمده است: «شبکه یاری کودکان کار مجموعه ای است متشکل از سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه کودکان که رسالت اصلی خویش را تأمین همه جانبه حقوق کودکان به ویژه کودکان کار قرار داده، حال به واسطه بروز برخی رفتارها و اقدامات غیرکارشناسانه ویژه درخصوص اجرای طرخ ساماندهی کودکان کار در سطح خیابان، این شبکه بر خود تکلیف دانسته که مراتب اعتراض خود را با تشریح دلایل، به آن وزارت محترم اعلام کند.»
در ادامه این نامه اینطور نوشته شده است: «جناب آقای وزیر، دغدغه ای که امروز فعالان حوزه حقوق کودک را بر آن داشته تا دست بر قلم برده و صدای اعتراض خود را بدین طریق آشکار کنند، تصمیمات و اقدامات خلق الساعه و فاقد مبانی کارشناسی است که برآیند آن را می توان در وضع کنونی اجرای طرح ساماندهی کودکان کار در سطح خیابان نظاره گر شد. مگر نه این است که تصمیم گیری درخصوص پدیده های اجتماعی همچون کودکان کار نیازمند واکاوی میدانی مسأله و برهمین روال بهره گیری از گنجایش سازمان های مردم نهاد فعال در همین حوزه است، چنانچه غیر از این باشد، رفع معضلات و مشکلات ناظر بر حوزه کودکان با تصمیماتی به دور از درک فضای واقعی مسأله چگونه ممکن خواهد شد. متاسفانه در حوزه کودکان هیچ گاه به شکلی درخور از ظرفیت های انجمن های غیردولتی استفاده نشده و همواره انجمن های مذکور خارج از جریان اتخاذ تصمیمات مرتبط حکومتی (اعم از قوای سه گانه) قرار داشته اند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تی نیوز ، تاریخ انتشار 27 شهریور 96، کدمطلب:94619002، www.tnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین