پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۸۴۰
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
انجمن های زیادی برای حمایت از کودکان تدارک دیده شده است که هر یک در شاخه های مختلف از جمله کودک آزاری یا کودکان خیابانی و کار فعالیت می کنند اما مجلسیان در این راستا اقدام به بررسی قوانین کردند که آخرین وضعیت آن همچنان در هاله از ابهام است.

شعارسال: انجمن های زیادی برای حمایت از کودکان تدارک دیده شده است که هر یک در شاخه های مختلف از جمله کودک آزاری یا کودکان خیابانی و کار فعالیت می کنند. کودکان از دسته افرادی هستند که نمی توانند از خود دفاع کنند و به ناچار تحت عناوین مختلف ممکن است مورد آزار و اذیت واقع شوند.

ماجراهای کودک آزاری از سوی والدین و جامعه آن قدرها کم نیست. اما این آزارها گاهی واکنش هایی را در پی داشته است. این در صورتی است با وجود قربانیان زیاد این حوادث که گاهی به صورت خاموش هستند قانون مدون و تعریف شده ای در این باره تدوین نشده است.

در این راستا طیبه سیاوشی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت بررسی لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان اظهارداشت: در مشمول زمان طول کشیده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بررسی مفاد لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان زمان بر است، تأکید کرد: نظرات مختلفی که در بررسی این لایحه مطرح می شود، بررسی و اعمال می شود.

وی همچنین با اشاره به پتانسیل سمن های فعال حقوق کودکان و نوجوانان گفت: نکته ای که همه مسئولان و به ویژه مجلس باید به آن توجه کنند، بحث سمن های فعال در حوزه کودکان است که نقش مهمی در اجرای این لایحه دارند.

این مجمع نمایندگان تهران تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت از نظر تأمین منابع مالی و نیروی انسانی با کاستی هایی روبروست لذا سمن ها می توانند بهترین مجریان لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان باشند و نقش میانی را بین مردم و دولت را بازی کنند اما تا کنون دولت و مجلس به این موضوع نپرداخته اند.

سیاوشی درباره زمان نهایی شدن لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان گفت: ممکن است لایحه مذکور تا پایان سال جاری در کمیسیون قضائی مجلس نهایی شود اما تصویب آن به سال 97 موکول خواهد شد.

در این باره این بحث مطرح می شود که جامعه تا کنون با آسیب های زیادی در خصوص نسل آینده که سرنوشت کشور را رقم می زند مواجه شده و شاهد قربانیان بسیاری بوده که جامعه اشد مجازات این افراد را خواستار است؛ اما قوانین ناکافی جهت پیشگیری از این مصائب و جلوگیری از فاجعه ها در آینده وجود دارد؛ این در صورتی است که مجلسیان این مصائب را به آینده پاس می دهند و تلاش ناکافی برای مقابله با این آسیب ها دیده می شود. از این رو سمن ها در حوزه فعالیت خود از قدرت بالایی برای پیشگیری از این مسائل را ندارند که نیاز به تلاش بیشتر از سوی متولیان امر احساس می شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری و تحلیلی تیترشهر، تاریخ انتشار: 26 شهریور 1396، کدخبر: 51656، www.titreshahr.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین