پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۶۸۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱
رئیس اورژانس اجتماعی کشور از گزارش 16 هزار مورد کودک‌آزاری به اورژانس اجتماعی کشور در 6 ماهه نخست امسال خبر داد.

شعار سال: رضا جعفری در سمینار «کودک‌آزاری در مناطق حاشیه‌ نشین» با بیان اینکه حدود ٣٠٠ پایگاه خدمات اجتماعی در مناطق حاشیه نشین و ٢٥٠٠ نیروی مدکار و روانشناس در این مراکز فعال هستند، گفت: تا کنون ٢٧٥٠٠ مورد کودک آزاری از انواع کودک آزاری جنسی، جسمی، عاطفی و غفلت به اورژانس اجتماعی اطلاع داده شده است. همچنین تا کنون ١٤ هزار و ٥٩٩ مورد همسر آزاری به اورژانس اجتماعی ارجاع داده شده‌ است.

وی با تاکید بر اینکه هر قدر سن کودک پایین‌تر باشد، به لحاظ جسمانی وابسته‌تر و وضعیت کودک حادتر است، افزود: ٣٨ درصد از این کودکان در سن دبستان و زیر دبستان و ١٢ درصد راهنمایی بوده اند. ٢٩ درصد از آزارها جسمی و سه درصد جنسی بوده است، چرا که بسیاری از خانواده‌ها از ترس امنیت و آبرو خیلی ازاین موارد را گزارش نمی‌کنند.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور با بیان اینکه بررسی ها نشان می دهد ١٢ درصد از موارد کودک آزاری چند روز بعد از کودک آزاری و ٤.٥ درصد یک هفته بعد از آن گزارش شده اند، تصریح کرد: در بسیاری از موارد، همسایه‌ها متوجه کودک‌آزاری می شوند ولی آن را گزارش نمی‌دهند و حتی جرأت نمی کنند با ١٢٣ تماس بگیرند، درحالیکه این یک بحث مسئولیت پذیری اجتماعی است.

جعفری با اشاره به اینکه کودک آزاری به چارچوب خانه و خانواده منتهی نمی‌شود، اضافه کرد: مسایل و مشکلات فرهنگی بسیاری در این زمینه وجود دارد. مردم باید مسئولیت پذیری اجتماعی داشته باشند. در بعضی موارد دیده شده که کودک ماه‌ها مورد آزار قرار گرفته و همسایه ها با وجود اطلاع از این موضوع حاضر به ارایه گزارش به اورژانس اجتماعی نبودند.

وی با اشاره به چهار فعالیت اصلی اورژانس اجتماعی توضیح داد: اورژانس اجتماعی با شماره ١٢٣ به صورت شبانه روزی پاسخگوی مردم است. همچنین روان شناسانی در اورژانس اجتماعی حضور دارند که بررسی‌های اولیه هر گزارش را انجام می‌دهند و اگر نیاز باشد به همراه نیروی انتظامی و با حکم قضایی به موارد تماس گرفته شده مراجعه می‌کنند.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور با اشاره به اینکه موارد کودک‌آزاری یا به شکل خود معرف و یا ارجاعی بررسی می‌شوند، افزود: بعد از مراجعه اورژانس اجتماعی، افراد آسیب دیده به مراکز بازپروری می روند. رویکرد ما در اورژانس اجتماعی اجتماع محور است. به همین دلیل سعی می‌کنیم اشخاص کلیدی و پایگاه های مشارکت اجتماعی را درگیر کرده و با سازمان‌های دیگر همکاری کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 1 اسفند 96، کد مطلب: 96120100110، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Switzerland
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
در جهان مجازات های بسیار سنگینی نظیر حبس ابد برای اینکار در نظر گرفته میشود ، حال آنکه در ایران یک فرد کودک آزار به طور آزادانه میتواند بگردد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
0
0
کودک ازاری فقط زدن یا تجاوز یا ... نیست
حتی یک اخم نا به جا یا یک اسیب روحی کوچیک مثل کشتن گوسفند در برابر کودکان هم اسیب های بسیاری به کودکان میرساند
س.د۷۶
ناشناس
Netherlands
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
آزار جسمی آمارش خیلی بیشتر از آزار جنسیه...اون وقت میگن مردم ایران عصبانی ترین مردم جهان هستن نگین نه این امار داره از غرب میاد برای بد جلوه دادن کشورمون
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین