پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۷۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه کودک آزاری یک جرم عمومی است و نیاز به شاکی خصوصی ندارد گفت: رسانه ها در پیشگیری از تکرار کودک آزاری و افزایش حساسیت افراد نسبت به فاکتورهای کودک آزاری بسیار موثرند

شعارسال:حبیب الله مسعودی فرید روز سه شنبه در جمع اصحاب رسانه استان همدان افزود: مردم ایران از کنار کودک آزاری به راحتی نمی گذرند و امروزه همه اقشار جامعه نسبت به تنبیه کودکان یا کودک آزاری واکنش نشان می دهند.

وی اضافه کرد: هم اکنون میزان حساسیت و استانداردهای افراد در موارد کودک آزاری بالا رفته است و فعالیت مراکز اورژانس اجتماعی در کاهش موارد کودک آزاری کمک شایانی داشته است.

مسعودی فرید با بیان اینکه سال گذشته 700 هزار تماس با اورژانس اجتماعی در کشور برقرار شده است گفت: 13 هزار مورد از این تماس ها در مورد اعلام کودک آزاری بوده و اعلام کودک آزاری به معنای انجام کودک آزاری نیست و در حدود نیمی از این 13 هزار تماس تایید شد که کودک آزاری رخ داده است.

وی تصریح کرد: مردم باید هر جا کودک آزاری را مشاهده کردند به 123 اطلاع دهند و آگاه سازی به والدین کودکان در مهدکودک و دانش آموزان در مدرسه و حضور نیروی انتظامی و همکاری قوه قضاییه و سازمان های مردم نهاد می توانند به کاهش آمار کودک آزاری در کشور کمک کند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره برنامه های حوزه اورژانس اجتماعی گفت: طبق هدفگذاری ها مراکز اورژانس اجتماعی باید در تمامی شهرهای بالای 50 هزار نفر راه اندازی می شد تا خدمات مددکاری و روانشناسی اورژانسی را به مردم ارائه دهند.

وی با بیان اینکه تا پایان سال 95 ، 197 مرکز اورژانس اجتماعی در کشور فعال بود گفت: امسال به عنوان اولین سال برنامه ششم توسعه راه اندازی 140مرکز اورژانس اجتماعی هدفگذاری شده است که از ابتدای سال جاری تاکنون 80 مرکز اورژانس اجتماعی راه اندازی شده و مابقی آنها تا پایان سال جاری راه اندازی می شود.

مسعودی فرید در خصوص نرخ خودکشی در ایران نیز گفت: ایران در نرخ خودکشی رتبه 108 را در بین کشورها دارد و با توسعه اورژانس اجتماعی مداخلات موثری انجام شده به طوریکه در سال 95 در پنج هزار و 200 مورد خودکشی مداخله شد.

وی با بیان اینکه 18 کارگروه برای موضوع آسیب های اجتماعی در کشور تشکیل شده که بهزیستی در 15 کارگروه آن عضو است افزود: یکی از آن کارگروه زنان سرپرست خانوار است که برنامه هایی را برای این قشر از جامعه تدوین کرده است.

مسعودی فرید گفت: 180هزار خانواده در کشور دارای زن سرپرست هستند که با احتساب اعضای این خانواده ها بالغ بر 500 هزار نفر در این بخش زیر پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد 14 هزار خانوار دارای زن سرپرست در سال گذشته توانمند و از چرخه حمایتی بهزیستی خارج شدند.

وی بیان کرد: در راستای کاهش نرخ طلاق نیز سامانه مداخله در کاهش طلاق توسط بهزیستی طراحی شد و با همکاری دادگستری قبل از ثبت درخواست طلاق در سامانه دادگستری، زوج های در آستانه طلاق توسط قاضی به مراکز بهزیستی ارجاع داده می شوند و خدمات مشاوره روانشناختی دریافت می کنند و تمامی مداخلات در این سیستم ثبت می شود.

وی اظهار کرد: با اجرای این طرح در چهارماهه اول سال 96 نرخ طلاق نسبت به مدت مشابه سال 95 حدود 14 درصد در استان خراسان رضوی که به عنوان نمونه این طرح را اجرا کرد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: به زودی سامانه مداخله در کاهش طلاق در تمامی استان ها راه اندازی خواهد شد تا موجب کاهش نرخ طلاق در کشور شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور بیان کرد: حدود 50 درصد طلاق ها هم اکنون در پنج سال اول زندگی زوجین رخ می دهد و با گسترش دوره های آموزشی برای زوجین می توان از این امر پیشگیری کرد.

مسعودی فرید اظهار کرد: سال گذشته یک هزار و 200 کودک که در خانواده های معتاد زندگی می کردند و حدود 600 نوزادی که از پدر یا مادر معتاد متولد شده بودند شناسایی و وارد سیستم بهزیستی شدند و نیمی از این بچه ها با مداخلات بهزیستی به دامان خانواده ها بازگشتند.

وی با بیان اینکه 11 دستگاه علاوه بر بهزیستی در خصوص ساماندهی کودکان خیابانی مکلف هستند گفت: بیش از 95 درصد کودکان خیابانی با خانواده های خود زندگی می کنند لذا مراکزی به نام مراکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده راه اندازی شد تا بتوانیم این کودکان را شناسایی و جذب کنیم و با خانواده های آنها ارتباط بگیریم و مداخلات لازم را انجام دهیم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد : در سال 94 ، 6 هزار کودک خیابانی شناسایی شده بودند و با رویکرد خانواده محور بهزیستی حدود 9 هزارو 280 کودک خیابانی در سال 95 زیر پوشش قرار گرفتند.

وی افزود:در حال حاضر 22 خانه امن در کشور فعال است که اقامت زنان در معرض خشونت را برعهده دارند

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار21شهریور96،کدخبر: 82662451 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
تبسم
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
0
0
خدایی تعریف کودک آزاری چیه یعنی همین که به یه بچه بگیم بالای چشمت ابروست یعنی کودک آزاری؟.ن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین