پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۷۰۶
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
مدیرکل آسیب های اجتماعی وزارت رفاه از تهیه اطلس کودک‌آزاری در تمامی استان‌های کشور خبر داد و گفت: حساسیت عمومی نسبت به کودک‌آزاری باید منجر به سیاست‌گذاری در سطح دولت و مجلس شود.

شعار سال: روزبه کردونی در نشست بررسی موارد کودک آزاریافزود: حوادث در کشور ما باید به سیاست گذاری اجتماعی منجر شود اما این اتفاق رخ نمی دهد.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش جنسی به کودکان و آموزش والدین ادامه داد: در چند فاجعه رخ داده طی سال های اخیر همچون خفاش شب، بیجه، بغلانی و دو حادثه اخیر همه مجرمان، سابقه محکومیت داشته و آزاد شده بودند. ما با پدیده ای مواجهیم که در سطح جهان ۶۷ درصد محکومان آزاد شده، سه سال پس از آزادی به دلیل ارتکاب مجدد جرم به زندان برمی گردند و بر اساس آمار ایران، حدود ۵۰ درصد محکومان پس از چند سال به دلیل تکرار جرم به زندان برمی گردند.

مدیرکل آسیب های اجتماعی وزارت رفاه تاکید کرد: برای مقابله با این پدیده در دنیا فکرهایی شده است، به عنوان مثال محل سکونت متجاوزان جنسی اعلام عمومی می شود تا همه مطلع باشند چه افرادی در محل سکونت آنها حضور دارند. این افراد در صورت تغییر محل سکونت تا ۳۰ سال به زندان محکوم می شوند.

کردونی ادامه داد: خون به ناحق ریخته شده آتنا و بنیتا باید منجر به یک همدلی ملی شود و سیستم قضایی و امنیتی کشور باید برای رصد محکومان خطرناک یک برنامه مدون داشته باشد.

وی گفت: در حال حاضر وزارت رفاه موارد کودک آزاری را در همه استان ها و شهرستان ها رصد کرده و آمار دقیقی از میزان و شدت کودک آزاری روانی، جسمی و جنسی در قالب اطلس با یک تصویر واقع بینانه طراحی شده است اما تا زمانی که این مساله به سیاست گذاری منجر نشود بی فایده است.

مدیر کل آسیب های اجتماعی وزارت رفاه خاطرنشان کرد: زندانیان آزاد شده باید حمایت شوند که این حمایت از سوی نهادهای حمایتی باید انجام شود و نیروهای انتظامی و اطلاعاتی این موارد را رصد کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 11 مرداد 96، کد مطلب: 4048042:www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین