پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۴۴۴
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: سالانه ۲۶ میلیارد تومان بابت استقرار نیروی‌های گمرک و نیروهای انتظامی در مبادی ورودی منطقه، کنترل و نگهداری از حصار منطقه آزاد اروند هزینه می‌شود.اسماعیل زمانی افزود: اولین مزیت منطقه آزاد اروند معافیت گمرکی و دومین مزیت، معافیت مالیاتی است، از این رو سازمان منطقه آزاد اروند سالانه ۲۶ میلیارد تومان بابت استقرار نیرو‌های گمرک و نیروهای انتظامی در مبادی ورودی منطقه و کنترل و نگهداری از حصار منطقه آزاد اروند هزینه می‌کند.

شعار سال: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: سالانه ۲۶ میلیارد تومان بابت استقرار نیروی‌های گمرک و نیروهای انتظامی در مبادی ورودی منطقه، کنترل و نگهداری از حصار منطقه آزاد اروند هزینه می‌شود.اسماعیل زمانی افزود: اولین مزیت منطقه آزاد اروند معافیت گمرکی و دومین مزیت، معافیت مالیاتی است، از این رو سازمان منطقه آزاد اروند سالانه ۲۶ میلیارد تومان بابت استقرار نیرو‌های گمرک و نیروهای انتظامی در مبادی ورودی منطقه و کنترل و نگهداری از حصار منطقه آزاد اروند هزینه می‌کند.

وی افزود: فعالان اقتصادی باید کارنامه مالیاتی خود را ارائه بدهند، اما کسی حق وصول مالیات را از آنها ندارد؛ چراکه از پرداخت مالیات معاف هستند. این معافیت برای تمام حقوق‌بگیران نیز لحاظ شده و از پرداخت مالیات معاف شده‌اند و حقوق آنها ۱۰درصد بیشتر از مبلغ حقوق‌بگیران در سرزمین اصلی است.مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند خاطرنشان کرد: قانون معافیت مالیاتی ارزش‌افزوده در واقع حقوق مصرف‌کننده است نه فروشنده، مردم نباید این مبلغ را پرداخت کنند و این حق مربوط به مصرف‌کننده است.زمانی استان بصره را با ۵ میلیون نفر جمعیت مرکز اقتصادی عراق معرفی کرد و گفت: برای استفاده از این فرصت به نفع منطقه آزاد اروند، توانستیم روادید ورود اتباع خارجه را به منطقه از مرز با این استان لغو کنیم، البته در ورودی منطقه همه مراحل قانونی طی شده و بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد. به همین منظور تاکنون حدود ۱۸۰ هزار نفر تبعه خارجی که عمدتا عراقی هم هستند بدون روادید وارد منطقه آزاد اروند شدند که اتفاق مثبتی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: پس از لغو روادید اتباع خارجه و تاکنون میزان دادوستد در منطقه آزاد اروند ۳۰ درصد بیشتر شده است. در ضمن بین ۷۰ تا ۸۰ درصد این اتباع در منطقه قوم‌وخویش دارند و بقیه نیز در هتل‌ها اقامت می‌کنند و همین باعث رونق گردشگری در منطقه شده که زودبازده‌ترین و بیشترین مزیت اقتصادی را برای خرمشهر و آبادان ایجاد می‌کند.وی با بیان اینکه در دوران دولت جدید و همزمان با در نظر گرفتن آبادان و خرمشهر در منطقه آزاد تصمیم گرفتیم اقدامات اساسی برای تقویت زیرساخت‌های منطقه انجام دهیم، اعلام کرد: دولت به ما کمک کرد تا بتوانیم درآمد منطقه آزاد را در خود منطقه هزینه کنیم. زمانی با اشاره به بودجه منطقه آزاد اروند گفت: در منطقه آزاد اروند بیش از ۷۵ درصد بودجه عمرانی و ۲۵ درصد آن جاری است و این فرصتی برای منطقه است.مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: در حوزه روستایی با تفاهم‌نامه‌ای که در سال ۹۴ با بنیاد مسکن منعقد کردیم قسمت‌های مختلف روستاهای منطقه آزاد اروند احیا شد.

وی با بیان اینکه در حوزه سلامت، بهداشت و استانداردها نیز برنامه داریم، اعلام کرد: بر اساس اقدامات پیش‌بینی‌شده برنامه داریم تا به ازای هر ۴۰۰ نفر یک‌تخت بیمارستان معادل دو برابر استاندارد کشور ایجاد شود.زمانی افزود: سرانه دانش‌آموز در کشور بین ۳ تا ۵ هزار تومان است درحالی‌که این سرانه در منطقه آزاد اروند بین ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شد که شامل مدارس و اجرای برنامه‌های تحصیلی است. همچنین بودجه‌ای برای تعمیر و تجهیز مدارس در نظر گرفتیم. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در حوزه زیرساخت‌های جاده‌ای نیز بزرگراه ماهشهر به شلمچه در حال اجراست. یک خط راه‌آهن نیز از بندر امام به آبادان، خرمشهر و ازآنجا به شلمچه و بصره متصل می‌شود که این طرح‌ها منطقه آزاد اروند را متحول می‌کند.وی افزود: سایت صنعتی خرمشهر در حال تبدیل به قطب فولادسازی کشور است. در خرمشهر ۳ طرح بزرگ فولاد طراحی‌شده که یکی بهره‌برداری شد و دوتای دیگر در حال احداث است.

زمانی با بیان اینکه امسال رونق تجارت و کسب‌وکار را ترویج و تقویت می‌کنیم، اظهار کرد: در مجموعه سازمان منطقه آزاد اروند شریک تمام سرمایه‌گذارانی هستیم که به این منطقه آمده و شغل ایجاد کنند. به همه سرمایه‌گذاران بومی هم کمک می‌کنیم و امکانات در اختیارشان قرار می‌دهیم.مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند اعلام کرد: به طرح‌های کوچک روستایی نیز کمک می‌کنیم و هر شغل پایداری که طرح توجیهی داشته باشد را تصویب می‌کنیم که به آن کمک شود و اولویت کار نیز با سرمایه‌گذاران بومی است.زمانی گفت: باید جوانان ما دوره‌های فنی ببینند تا توانا شوند و بتوانند با کمک تسهیلاتی که می‌دهیم خود شغل ایجاد کنند. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: قانون ورود اتباع خارجی مانند دیگر قوانین مناطق آزاد است و بعد از ایجاد زیرساخت‌های لازم این قانون لازم اجرا شد.مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: این موضوع یک فرصت است و باید از آن به نفع رونق کسب‌وکار منطقه آزاد اروند استفاده کنیم.

اختصاص تسهیلات به صنایع خرمشهر

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند نیز گفت: ۱۰ واحد تولیدی خرمشهر برای دریافت ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی معرفی شدند. سیدعلی موسوی با اشاره به استخراج مشکلات صنایع تولیدی فعال، راکد و نیمه راکد در محدوده منطقه آزاد اروند افزود: کمبود سرمایه در گردش و نقدینگی مهم‌ترین مشکل این واحدهای تولیدی است. وی اظهار کرد: برای کمک به این واحدهای تولیدی علاوه‌بر خط اعتباری با نرخ ۸درصد از محل منابع بانکی فعال در محدوده منطقه آزاد اروند نیز اعتباری برای رفع مشکل صنایع تولیدی در نظر گرفته شده است.

موسوی گفت: این اعتبارات برای تامین سرمایه در گردش، خرید ماشین‌آلات صنایع، نوسازی و ارتقای کیفیت محصول و خرید مواد اولیه صنایع اختصاص یافته است.وی از برنامه‌ریزی برای فعال‌سازی ۱۵ واحد نیمه فعال و راکد در سال ۹۷ در منطقه آزاد اروند خبر داد و اظهار کرد: حدود ۴۰ واحد غیرفعال در شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر وجود دارد.معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند افزود: تلاش می‌شود با جذب سرمایه‌گذار جدید، اعطای تسهیلات، تامین سرمایه در گردش، بازاریابی و مشارکت در تولید، صنایع راکد و غیر فعال دوباره به چرخه تولید باز گردند.وی شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی به‌خصوص در عراق برای معرفی تولیدات شرکت‌های تولیدی منطقه آزاد اروند در سال ۹۷ و حمایت از کالاهای تولیدی صادرات گرا را دیگر برنامه‌های سازمان منطقه آزاد اروند برای حمایت از تولید داخلی برشمرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد ، تاریخ انتشار اردیبهشت 97، کدمطلب:۳۳۷۸۶۳۸، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین