پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۹۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
نماینده خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: موتور محرک پیشرفت و توسعه سازمان منطقه آزاد اروند با الحاق کامل شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در برنامه‌های دولت یازدهم تحت‌عنوان منطقه آزاد تجاری اروند شتاب گرفته و تعامل و هم‌افزایی چشمگیری بین دستگاه‌های مختلف این دو شهرستان به وجودآورده است؛ این شرایط راه را برای توسعه و عمران خرمشهر و آبادان گشوده است.

شعار سال: نماینده خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: موتور محرک پیشرفت و توسعه سازمان منطقه آزاد اروند با الحاق کامل شهرستان‌های آبادان و خرمشهر در برنامه‌های دولت یازدهم تحت‌عنوان منطقه آزاد تجاری اروند شتاب گرفته و تعامل و هم‌افزایی چشمگیری بین دستگاه‌های مختلف این دو شهرستان به وجودآورده است؛ این شرایط راه را برای توسعه و عمران خرمشهر و آبادان گشوده است.

عبدالله سامری افزود: با تاسیس سازمانی تحت عنوان منطقه آزاد اروند در شهرهای زخم خورده‌ای از جنگ همچون آبادان و خرمشهر بیش از همه بازسازی چهره این شهرها مطالبه می‌شد. به نظر می‌رسد با ترکیب مدیرعامل، هیات‌مدیره و معاونان کنونی این سازمان فرصت خوبی فراهم شده تا این منطقه در ریل شتابنده پیشرفت به‌ویژه توسعه عمران و آبادانی قرار گیرد.وی با بیان اینکه اختصاص اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی به عمران خرمشهر می‌تواند چشم‌انداز روشنی برای آینده باشد، گفت: در دو سال اخیر فعالیت‌های چشمگیری در این حوزه انجام شده است. یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم رسیدگی به آبادی شهر، زیباسازی و ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی است که به خوبی انجام شده و خواهان تداوم آن تا رسیدن به نقطه مطلوب هستیم.

سامری طرح‌های بارانداز ۱۳ هکتاری شلمچه، حصارکشی و دروازه‌های ورودی را گام مثبتی به‌منظور افزایش توان اقتصادی، صادراتی و ارزی منطقه دانست و ادامه داد: با توجه به مشکلات اخیر اقتصادی در کشور همواره نیازمند چنین اقداماتی هستیم. نماینده خرمشهر در مجلس با اشاره به طرح‌های درون شهری مانند زیباسازی، بهسازی و نوسازی معابر، خدماتی که در روستاها انجام شده و طرح‌های بهداشت و درمان خرمشهر اظهار کرد: همه این اقدامات برای رفع محرومیت‌ها و دغدغه‌های مردم خرمشهر بوده و تمرکز بر این بخش‌ها ضروری‌ترین نیازهای این مردم را حل می‌کند. وی طرح‌های عظیم در حال اقدام را هم افقی روشن برای خرمشهر دانست و افزود: ایجاد سه پل جدید روی شط کارون می‌تواند علاوه بر تاثیر شگرف به‌روی زیباسازی شهری و رونق گردشگری آبی در رفع موانع ترافیکی و تسهیل عبور و مرور با توجه به افزایش جمعیت در آینده نزدیک این شهر موثر باشد. سامری در پایان مشکلات فراوان به‌جا مانده از جنگ و سال‌ها عقب ماندگی‌های عمرانی را از موانع پیش‌روی معاونت فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند برشمرد و اظهار امیدواری کرد: با توجه به زمانبر بودن طرح‌های عمرانی، مردم در آینده‌ای نزدیک شاهد رسیدن به شهری ایده‌آل باشند.

فصل تازه‌ای برای پایان بخشیدن به ویرانی‌ها

نماینده آبادان در مجلس نیز فعالیت‌های اخیر در حوزه عمرانی را شروع فصلی تازه برای پایان بخشیدن به خرابی‌های حاصل از جنگ در این شهر دانست و افزود: سال‌های قبل، به علت نبود یک نهاد مقتدر جهت سازماندهی وضعیت شهری نوعی خلا احساس می‌شد، انتظار می‌رود با عزم معاونت فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند این خلا جبران شود. جلیل مختار ادامه داد: انجام طرح‌های بزرگی همچون حصارکشی منطقه آزاد اروند، ایجاد گیت‌های ورودی، طرح‌های حوزه بهداشت و درمان، ساخت و نوسازی بیمارستان‌ها، برداشتن دژ مرزی، ساختمان در حال احداث سازمان منطقه آزاد اروند، توسعه فرودگاه جمی آبادان، طرح بهسازی و نوسازی روستاها و معابر شهری و تامین تجهیز مدارس و مساجد در کنار طرح‌های زیاد دیگری که در سال جاری برنامه کلنگ‌زنی در آبادان و خرمشهر دارند، اقدامات وسیع و بسیار خوبی است که باید ادامه پیدا کند. وی اظهار کرد: باید زیرساخت‌های عمرانی ما ترمیم شود. همچنین در بخش‌هایی که ناکارآمدی آن به اثبات رسیده یا بهینه نیست، مورد مطالعه و در نهایت به‌منظور بازبینی یا تعویض ساختاری آن اقدام شود. 

معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند نیز معتقد است: مهیا بودن زیرساخت‌های عمرانی زمینه رشد و توسعه در منطقه را فراهم می‌کند. وی می‌گوید: نخستین گامی که قصد اجرایی شدنش را داشتیم توسعه زیرساخت‌های این منطقه بود که خوشبختانه هر روز بیشتر به اهداف مورد نظر نزدیک می‌شویم. در طول این مدت از هر گونه طرح حمایت کامل کرده و هیچ‌گونه انحصاری در این زمینه نداریم و هدف عمده ما ایجاد زیرساخت‌ها و زیباسازی در منطقه بوده است.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 30 خرداد 97، کد مطلب: 3402512، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
0
0
این مسیر رو انقدر طولانی ترسیمش کردن که وقتی بخواد به تهش برس نوادگان ما باید ازش برخوردار بشن
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
0
0
باید این رود مهم و استراتژیک را از لحاظ زیست محیطی نیز سالم نگه داریم
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین