پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۸۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۱
شهردار خرمشهر با اشاره به رسیدن به آبادی مدنظر خرمشهر و نیازمندی عملیات سازندگی گسترده گفت: تحقق این موضوع حدود چهار هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.

شعار سال: شهردار خرمشهر با اشاره به رسیدن به آبادی مدنظر خرمشهر و نیازمندی عملیات سازندگی گسترده گفت: تحقق این موضوع حدود چهار هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.

داوود دارابی اظهار کرد: اعتبار مورد نیاز برای آبادانی خرمشهر و رسیدن به نقطه مطلوب مدنظر دست کم چهار هزار میلیارد تومان است که باید صرف احداث زیرساخت‌ها و تاسیسات روزمینی و زیرزمینی و تکمیل شبکه‌های آب و فاضلاب و مخابرات و دیگر موارد شود.

وی به انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان منطقه آزاد اروند به ارزش ریالی۱۰۰ میلیارد تومان اشاره کرد و افزود: ۴۰ درصد این اعتبار عمرانی است که صرف آسفالت و بهسازی معابر در مناطق ۹۰ هکتاری، کوی کارمندان، کوی طالقانی، احداث ایستگاه آتش‌نشانی، جاده ساحلی و گلزار شهدا خواهد شد. شهردار از آغاز بسیاری از این طرح‌ها در آینده نزدیک خبر داد و گفت: عملیات اجرایی طرح‌هایی که اعتبار آنها از طریق این تفاهم‌نامه تامین می‌شود به‌زودی آغاز خواهد شد.

وی ایجاد کمیته درآمدی را راهکاری برای کنترل هزینه‌های شهرداری دانست و گفت: کمیته درآمدی در دوره‌های چند شهردار پیشین تشکیل شده اما جلسات آن مستمر نبوده است، امسال این کمیته جلسات خود را با معاونان و مدیران تاثیرگذار شهرداری به ریاست شهردار هر سه‌شنبه برگزار خواهد کرد و آموزش درآمدزایی از محل بودجه جاری دنبال می‌شود.

دارابی از گردشگری، سرمایه‌گذاری و انبوه‌سازی به‌عنوان سه محور توسعه خرمشهر و اولویت برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در شهرداری خرمشهر یاد کرد و برنامه‌های کلی را برای تحقق این اهداف برشمرد.

وی شناسایی و تلاش برای جذب سرمایه‌گذار با تاکید بر سرمایه‌گذاران خرمشهری ساکن سایر مناطق کشور، جذب انبوه‌سازان، توسعه آپارتمان‌سازی و برگزاری جلسات عمومی با انبوه‌سازان و همچنین توسعه گردشگری با تکیه بر ظرفیت‌های مغفول مانده را از برنامه‌های شهرداری برای تحقق این سه محور توسعه خرمشهر اعلام کرد.

شهردار خرمشهر به استقبال گردشگران از گردشگری دریایی خرمشهر در نوروز ۹۷ اشاره کرد و افزود: در نوروز امسال هر شب ۱۴ هزار نفر از گردشگری دریایی در خرمشهر استفاده می‌کردند و درآمدی معادل ۱۴۰ میلیون تومان طی یک شب از طریق بلیت فروشی شناورهای دریایی به دست می‌آمد. همچنین از طریق ۱۴شناور فعال، ۱۴۰ موقعیت شغلی ایجاد شد.

وی همچنین از نهر خین به‌عنوان جاذبه‌های مغفول‌مانده یاد کرد و گفت: خین هم به لحاظ طبیعت بکر و غروب بسیار زیبایش و هم به‌دلیل آثار دفاع مقدس، می‌تواند به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور تبدیل شود که تاکنون مغفول مانده است.

دارابی در ادامه از احداث پل سوم در خرمشهر خبر داد و گفت: بحث‌های بسیاری پیرامون تعریض یا بهسازی پل آزادی(پل قدیم) خرمشهر یا احداث پل جدید انجام گرفته است و طی آخرین تصمیم مقرر شد پلی در ضلع غربی پل قدیم خرمشهر احداث شود و بزرگ‌ترین شرکت پل‌سازی کشور به‌عنوان مشاور طرح انتخاب شده است. وی افزود: نقشه‌های این پل هنوز تکمیل و تایید نهایی نشده است؛ اما طبق طرح مطالعاتی این پل قرار است سه باند رفت ۵/ ۳ متری و سه باند برگشت ۵/ ۳ متری و دو پیاده رو به عرض سه متر داشته باشد. شهردار خرمشهر همچنین از راه‌اندازی فرهنگسرای نجوم و دریا خبر داد و گفت: برای سال‌جاری راه‌اندازی خانه فرهنگ دریا و خانه فرهنگ نجوم که در آنها آموزش‌هایی در زمینه علم نجوم و دریای به قشر جوان و نوجوان ارائه می‌شود، دنبال می‌شود که محل آنها تعیین و اعتبارات انجام نیز تعریف شده است.

وی همچنین راه‌اندازی سرای محله در محلات را از دیگر برنامه‌های شهرداری اعلام کرد و افزود: در این محل‌ها فضایی برای هنرآموزی کودکان و نوجوانان فراهم می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد ، تاریخ انتشار اردیبهشت 97، کدمطلب:۳۳۷۹۶۱۴، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
0
0
واقعا اگر بودجه هارو درست تقسیم کنیم میتونیم به راحتی اباد کنیم همه جارو
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین