پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۲۶۹
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با بیان اینکه خسارت ریزگردها به محصولات کشاورزی مشمول بیمه صندوق کشاورزی نمی شود گفت: کشاورزان این استان تاکنون هیچ پولی بابت جبران خسارت ریزگردها دریافت نکرده اند.
شعارسال: هاشم بالدی چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: صندوق بیمه کشاورزی هنوز ریزگردها را جزو تعهدات خود نپذیرفته و خسارت ریزگردها به محصولات را متقبل نمی شود.

وی افزود: پارسال مکاتباتی در این باره انجام شد و درخواست خوزستان را برای تصویب ریزگردها جزو تعهدات صندوق بیمه کشاورزی ارائه کردیم.

بالدی اضافه کرد: ستاد مدیریت بحران خوزستان ریزگردها را جزو عوامل بحران می داند و سازمان مدیریت بحران کشور نیز این مساله را تایید و آن را به وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده اما هنوز پاسخی به درخواست خوزستان داده نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مجموعه کشاورزی در این مصوبه نفع می برد باید این مساله در وزارت جهاد کشاورزی و از طریق جهاد کشاورزی خوزستان پیگیری شود تا بتوان خسارت به کشاورزان را پرداخت کرد.

بالدی همچنین گفت: سازمان مدیریت بحران کشور تاکید دارد که خسارت تنها از طریق بیمه پرداخت شود؛ بنابراین کشاورزان و سایر شهروندان باید نسبت به بیمه زمین های کشاورزی و املاک خود اقدام کنند.

وی افزود: خسارت بیمه کشاورزی در سال زراعی گذشته و خسارت سیل امسال و پارسال نیز هنوز پرداخت نشده است.

بر اساس این گزارش، پائیز امسال برای کشت محصولات کشاورزی در 900 هزار هکتار از زمین های خوزستان برنامه ریزی شده که این محصولات شامل گندم، جو، کلزا و دانه های روغنی، چغندر قند، نیشکر و حبوبات است.

خوزستان بیش از 2 میلیون هکتار زمین مستعد کشاورزی دارد که به دلیل کمبود آب تنها حدود یک میلیون هکتار آن زیر کشت می رود. این استان با تولید بیش از 14 میلیون تن یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

از سال 93 تاکنون خوزستان با انواع بحران ها اعم از سیل، تگرگ، توفان و گرد و غبار روبه رو بود. خسارت ناشی از حوادث طبیعی به خوزستان در این مدت بیش از 13 هزار میلیارد ریال برآورد شده که گفته شده هیچ مبلغی از آن پرداخت نشده است.

بر اساس اعلام جهاد کشاورزی خوزستان، در 2 هفته اخیر توفان گرد و خاک و کاهش شدید دما به کشاورزی خوزستان خسارت وارد کرده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 20 بهمن 1395، کدخبر: 82421909 (5826351) ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین