پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۲۸۴
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۶
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: تاکنون برای پرداخت خسارت های وارد شده ناشی از سیل ۹۵ به کشاورزان شوش، دزفول، شعیبیه و دشت آزادگان هیچ اعتباری درنظر گرفته نشده است.

شعارسال: رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: تاکنون برای پرداخت خسارت های وارد شده ناشی از سیل ۹۵ به کشاورزان شوش، دزفول، شعیبیه و دشت آزادگان هیچ اعتباری درنظر گرفته نشده است.

قاسم ساعدی ظهر امروز در در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان که با حضور رئیس جمهور در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مردم خوزستان ولایتمدار و وفادار هستند؛ مردمی که تا دیروز همان دلاورمردان و مرزداران وفادار کشور بوده و امروز در راستای دفاع از ائمه اطهار مدافعان حرم شدند.

وی با بیان اینکه خوزستان سهم بسیاری در اقتدار نظام دارد، افزود: با وجود این چنین مردم و حتی ظرفیت‌های خوب در خوزستان ولی مردم این استان درگیر بدیهی‌ترین امکانات رفاهی و زندگی هستند؛ آنها از بیکاری و عدم وجود زیرساخت‌های مناسب تا مسائل آب و فاضلاب خوزستان و کشاورزی رنج می‌برند.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استان خوزستان مشکلات بسیاری دارد؛ پنج میلیون شهروند ولایتمدار خوزستان همیشه زیر بار مشکلات این استان له می‌شوند.

ساعدی تأکید کرد: کشاورزان و دامداران از خشکسالی و یا پرآبی و سیلاب رنج می کشند، بنابراین باید راه چاره‌ای برای جبران خسارت آنها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از مناطق روستایی شهرهای پایین دست سدهای کرخه و دز زیر آب رفته و یا در معرض سیلاب هستند، یادآور شد: تاکنون برای پرداخت خسارت‌های وارد شده به کشاورزان اهل شوش، دزفول، شعیبیه و دشت آزادگان ناشی از سیل ۹۵ هیچ اعتباری در نظر گرفته نشده است.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به چالش مشکلات آب و فاضلاب در خوزستان بیان کرد: فاضلاب فرسوده شهرهای خوزستان از اهواز به عنوان مرکز استان تا شهرهای مختلف، در تابستان فوران و در زمستان مردم را مستأصل می‌کند.

ساعدی عنوان کرد: نگاه کشاورزان خوزستانی به طرح مقام معظم رهبری و اجرایی شدن فاز دوم آن است؛ امیدوارم که با اجرایی شدن فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مردم از مشکلات ناشی از کم آبی و پرآبی نجات پیدا کنند.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های مناطق درگیر سیلاب از مسجدسلیمان، لالی، اندیکا، شوشتر، شوش، خرمشهر، شوش و دزفول گرفته تا اندیمشک و دیگر شهرستان‌ها آسیب بسیاری دیده و از بین رفته است.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با گلایه از متضرر شدن کشاورزان و روستاییان از سیلاب‌های اخیر گفت: رودخانه‌ها از وسط شهر عبور و خیابان‌ها غرق آب می‌شوند؛ در عین حال فاضلاب نشست و زیرساخت و آسفالت از بین می‌رود.

ساعدی در پایان با اشاره به اینکه دولت باید توجه جدی به زیرساخت‌های خوزستان داشته باشد، انتقاد کرد: جاده‌های روستایی در اثر موج اول سیلاب در برخی شهرهای استان تخریب شده اند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ،تاریخ انتشار :9 فروردین 98، کد خبر:4577855 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین