پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۸۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
مجری طرح تاسیس صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی کشور گفت : پنجمین صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی کشور با اعتباری بیش از یک میلیارد تومان در استان سمنان تشکیل شد.

شعارسال: احمدرضا لعلی نیا  افزود: پنجمین صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی کشور در استان سمنان با مشارکت 49 درصدی دولت و 51 درصدی مردم و توسط 10 تشکل و تعاونی مختلف امروز در شهرستان های این استان تشکیل شد.

وی اظهار داشت: با توجه به راهبرد سازمان جنگل ها مبنی بر اقتصادی و مردمی کردن عرصه های منابع طبیعی و با توجه به ظرفیت قانونی ماده 12 قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی، در سال 79 قانون تصویب و به دولت اجازه داده شد تا صندوق هایی را با مشارکت مردم با سهم دستکم 49 درصدی دولت و سهم 51 درصد مردم به عنوان موسسه های مالی و اعتباری که مردم بتوانند در بخش فعالیت کنند، تشکیل دهد.

لعلی نیا خاطرنشان کرد : صندوق های کشاورزی از آغاز تشکیل آن عملکرد بسیار خوبی داشته اند و از سال 89 تشکیل صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی نیز در دستور کار سازمان جنگل ها قرار گرفت.

وی تصریح کرد : صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی کشور در استان اصفهان در سال 91 و صندوق های کرمان، چهارمحال بختیاری و فارس نیز پس از آن تشکیل شدند و استان سمنان به عنوان پنجمین استان برای تشکیل این صندوق انتخاب شد.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت هایی که در داخل استان سمنان است امید است این صندوق به زودی به یکی از صندوق های موفق کشور تبدیل شود، زیرا این استان دارای ویژگی های خاص مانند وجود عرصه های منابع طبیعی مختلف بیابانی، جنگلی و مراتع است، همچنین زمینه تولید گیاهان دارویی در این استان فراهم است.

وی تاکید کرد : تمام امور اجرایی که مربوط به توسعه اجرا و بهره برداری از منابع طبیعی است و تمام فعالیت هایی که می تواند منافع مردم را در برداشته باشد و همچنین بهبود معیشت بهره بردارن منابع طبیعی و کاهش تخریب در عرصه ها با تشکیل این صندوق محقق می شود.

مجری طرح تاسیس صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی کشور یادآور شد : بر اساس طرحی که تدوین شده است تشکیل 18 صندوق در کشور در دستور کار قرار دارد و تا شهریور 96 تعداد صندوق ها به 10 صندوق افزایش می یابد تا پایان سال تمام استان ها دارای صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی کشور خواهند شد.

این صندوق ها با مشارکت 51 درصدی تولیدکنندگان و 49 درصدی دولت و با سرمایه اولیه دولتی یک هزار میلیارد ریال از محل فروش اموال مازاد وزارت جهاد کشاورزی تأسیس می شوند، ماهیت این صندوق ها غیر دولتی و مبتنی بر قانون تجارت اداره می شوند.

از بهمن سال 1388 فعالیت جدی تأسیس صندوق حمایتی در زیربخش منابع طبیعی و آبخیزداری آغاز شد و صندوق حمایتی منابع طبیعی استان سمنان پس از استان های اصفهان ، فارس، کرمان و چهارمحال و بختیاری پنجمین صندوق استانی محسوب می شود که تاکنون تشکیل شده است.

ایران دارای 84 میلیون هکتار مرتع، 2.14 میلیون هکتار جنگل و حدود 32 میلیون هکتار بیابان است وهم اینک حدود یک میلیون و 600 هزار بهره بردار در عرصه های منابع طبیعی کشور وجود داردو از 9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان، 55 درصد نواحی بیابان و خشک، 38.5 درصد مراتع، 2 درصد اراضی کشاورزی و 3.6 درصد جنگل است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 4خرداد1396، کدخبر: 82544353: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
0
0
صندوقی که توش پول نیست، چه فایده داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین