پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۴۳۹
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۷
آیین آغاز عملیات اجرایی۸۳ پروژه در حوزه شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با حضور سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در باشگاه برق مرکز استان برگزار شد. استاندار مازندران گفت به دلیل اهمیت موضوع برق مازندران، سرمایه‌گذاری 7 هزار و 300 میلیارد تومانی طی یک سال اخیر انجام‌گرفته است که این اتفاق مهم تحول اساسی برای زیرساخت‌های برق استان خواهد بود. در این مراسم ۱۰طرح خط و پست انتقال و فوق توزیع مازندران به ارزش یکهزارو ۲۹۱ میلیارد تومان به بهره برداری رسید ،همچنین ۹طرح برقی به ارزش دو هزار و ۹۷۵ میلیارد تومان کلنگ زنی شد.

شعار سال :آیین آغاز عملیات اجرایی۸۳ پروژه در حوزه شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با حضور سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در باشگاه برق مرکز استان برگزار شد. در این مراسم ۱۰طرح خط و پست انتقال و فوق توزیع مازندران به ارزش یکهزارو ۲۹۱ میلیارد تومان به بهره برداری رسید، همچنین ۹ طرح برقی به ارزش دو هزار و ۹۷۵ میلیارد تومان کلنگ زنی شد.

توسعه ظرفیت تولید و گسترش خطوط انتقال برق در استان مازندران

موسوی تاکامی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران گلستان در سخنانی با بیان اینکه صنعت برق استان مازندران در سه حوزه تولید، انتقال و توزیع در حال فعالیت می‌باشد، گفت، در بخش تولید و انتقال برق در استان‌های مازندران و گلستان نیازمند اجرای پروژه‌های بزرگی در راستای تأمین برق مطمئن و پایدار هستیم. در بخش توزیع هم استان‌های مازندران و گلستان از شرایط خوبی برخوردار نبوده که امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی و هدایت مسئولین ذی‌ربط به اهداف تعیین‌شده دست‌یابیم.

موسوی بیان داشت، در حال حاضر شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با ۱۵۷ ایستگاه انتقال فوق توزیع نصب‌شده با ظرفیت حدود ۱۸ هزار و ۵۷۵ مگا ولت‌آمپر و 6 هزار کیلومتر مدار خط در بین 16 شرکت برق منطقه‌ای کشور رتبه هفتم را از لحاظ حجم شبکه و رتبه سوم ازنظر تعداد مشترکین به خود اختصاص داده است. وی بابیان اینکه 3 میلیون مشترک در استان‌های مازندران و گلستان مستقر هستند که بالغ‌بر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از آن‌ها در استان مازندران می‌باشند.استان‌های مازندران و گلستان حدود ۸ درصد از کل بار کشور را مصرف می‌کنند این در حالی است که شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان ۷ درصد تعداد مشترکین کشور را در خود جای‌داده ، ازاین‌ رو باید با فرهنگ‌سازی و دعوت مشترکین به مصرف بهینه انرژی، مشترکین را تشویق به مدیریت مصرف برق‌ کنیم. شبکه پیچیده و به هم تنیده انتقال فوق توزیع مازندران و گلستان به‌گونه‌ای است که با از یکطرف با کشور ترکمنستان ارتباط الکتریکی داشته و در همین راستا با استان‌های خراسان، سمنان، گیلان و تهران تبادل بار دارد. در حال حاضر رشد بار شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان بالغ‌ بر ۵ درصد در سال است که این عدد در شرایط پسا تحریم به بالای 9 درصد خواهد رسید. پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۵ نیاز مصرف انرژی برق استان‌های مازندران و گلستان به ۶ هزار مگاوات برسد که این امر نیازمند برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت برای تأمین انرژی موردنیاز این استان‌ها است.

موسوی با اشاره به این مطلب که در شرایط تحریم هر 4 سال، هزار مگاوات به مصرف استان‌های مازندران و گلستان افزوده می‌شود، اذعان کرد: با این مدل مصرف، انرژی برق مورد نیاز استان‌های مازندران و گلستان در پایان دولت سیزدهم به 7 هزار مگاوات خواهد رسید. برای تأمین برق پایدار در استان‌های مازندران و گلستان با توجه به رشد بار در این استان‌ها هر 8 سال نیازمند نصب نیروگاهی با ظرفیت نیروگاه شهید سلیمی نکا هستیم. بعد از استان هرمزگان، شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان در بین 16 شرکت برق منطقه‌ای کشور بالاترین نرخ رشد بار سالانه کشور را دارد از این‌رو نیازمند گسترش زیرساخت‌های صنعت برق در استان می باشیم.

وی مقدار اسمی ظرفیت نیروگاه‌های نصب‌ شده در مازندران و گلستان را ۴ هزار مگاوات اعلام کرد و گفت، به دلیل شرایط اقلیمی (دما و رطوبت) عملاً نمی‌توانیم بیش از 3 هزار مگاوات برق تولید کنیم. دکتر موسوی تاکامی ادامه داد: شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان در طی یک گذشته از شرکت‌های هم‌جوار در استان‌های خراسان، گیلان، سمنان و تهران 2 هزار و ۵۰۵ میلیون کیلووات ساعت برق وارد استان می‌ کند و در همین مدت ۴ هزار میلیون کیلووات ساعت به استان‌های دیگر برق صادر می‌ کند و این آمار یعنی بالانس انرژی استان مثبت است. وی نیروگاه شهید سلیمی نکا را بزرگ‌ترین نیروگاه استان‌های مازندران و گلستان دانست و گفت: از ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی موردنیاز استان‌های مازندران گلستان، حدود ۱۰ هزار میلیون کیلووات ساعت آن توسط این نیروگاه تأمین می‌شود (۷۰ درصد انرژی مورد نیاز استان‌های مازندران و گلستان) که به حمایت بیشتری نیاز دارد. نیروگاه شهید سلیمی نکا نیازمند بازسازی، تجهیز و نوسازی است که اگر بازتوانی و مدرن سازی موردنیاز در این واحد نیروگاهی انجام نشود در سال آینده تولید برق در این نیروگاه کاهش خواهد یافت لذا وزارت نیرو به این امر توجه جدی دارد و در حال حاضر واحدها در حال اورهال و تعمیرات اساسی هستند.

وی مقدار انرژی تحویلی شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان به صنایع را ۷۹۳ میلیون کیلو وات ساعت اعلام کرد و گفت: در سال جاری برای گذر از پیک‌بار (تابستان) صنایع را در مضیقه قرار ندادیم و انرژی موردنیاز آنان را تأمین کردیم با این تفاوت که تنها ساعت کاری آنان را به ساعت کم باری شبکه، انتقال دادیم و خوشبختانه با این جابجایی بار ضریب بار شبکه از 75/0 به 93/0 رسید و این‌یک دستاورد و ثبت رکورد بین‌المللی برای صنعت برق است.

وی بابیان اینکه در حال حاضر با توجه به ناترازی تولید و مصرف برق در استان‌های مازندران و گلستان نیازمند 2 هزار مگاوات نیروگاه جدید هستیم، بدین منظور با تأکید وزیر محترم و پیگیری‌های انجام‌شده بلوک ۵۰۰ مگاواتی جدید نیروگاه نکا در حال احداث است و به‌ زودی کلنگ احداث بلوک سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی نیروگاه سرخ‌رود محمودآباد به زمین زده خواهد شد. همچنین وی از تأمین منابع مالی موردنیاز پروژه‌ی احداث بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی علی‌آباد استان گلستان خبر داد و گفت با رفع موانع به‌زودی این پروژه آغاز به کار خواهد کرد. مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان از جانمایی و مقدمات احداث نیروگاه 150 مگاواتی در جاده فرح‌آباد ساری خبر داد و افزود مشکلات عدیده‌ای در تأمین سوخت داریم که باید در این زمینه فکر جدی کرد.

توسعه ظرفیت تولید و گسترش خطوط انتقال برق در استان مازندران

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران بیان داشت ،بعد از انقلاب مشترکان برق در استان ۱۶۰ هزار مشترک با جمعیت یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفری بود و اکنون با جمعیت سه میلیون و ۳۰۰نفری به دو میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک رسیده و تمامی سه هزار و ۶۰۰ روستای بالای ۱۰خانوار استان مازندران از نعمت برق برخوردارند. به دلیل اهمیت موضوع برق مازندران سرمایه‌گذاری ۷ هزار و سیصد میلیارد تومانی طی یک سال اخیر توسط هلدینگ برق کشور چین ، انجام‌گرفته است . وی تاکید نمود که پروژه‌های عمرانی استان مازندران نباید به عنوان نماد ناتوانی دولت در منظر عمومی قرار گیرد چرا که بدترین تبلیغ علیه نظام است لذا اگر پروژه‌ای آغاز شد پایان پروژه باید زمان‌بندی داشته باشد و صفرتا صد پروژه‌ها می‌بایست مشخص و شفاف باشد.استاندار مازندران در پایان از تلاش‌های  موسوی تاکامی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران گلستان و مجموعه‌ همکارانش تقدیر کرد.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال با اضافات و تلخیص،برگرفته از ایلنا

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین