پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۰۷۲
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
«مصطفی رجبی مشهدی» سخنگوی صنعت برق گفت: نخستین واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی سبزوار به ظرفیت ۸۳ مگاوات با موفقیت به شبکه سراسری سنکرون شد. لازم به توضیح است که برای نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۴۶ مگاواتی سبزوار، ۲ واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۸۰ مگاواتی در نظر گرفته شده و مرحله حاضر، بخشی از واحد اول گازی، این نیروگاه است. نخستین واحد گازی این نیروگاه با حجم سرمایه‌‎گذاری ۷۰ میلیون یورو در حال احداث بوده و در مدت زمان ساخت این پروژه یک هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار هستند.

شعارسال: سخنگوی صنعت برق گفت: نخستین واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی سبزوار به ظرفیت ۸۳ مگاوات با موفقیت به شبکه سراسری سنکرون شد.

بخش نخست اولین واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی سبزوار به شبکه سراسری پیوست

«مصطفی رجبی مشهدی» افزود: این نیروگاه هم اکنون به شبکه سراسری برق پیوسته است. وی ادامه‌داد: در راستای توسعه تولید برق در شمال شرق کشور و پاسخگویی به رشد مصرف در استان خراسان رضوی، ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۴۶ مگاواتی سبزوار با برخورداری از ۲ واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۸۰ مگاواتی در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) در خصوص اشتغال‌زایی این پروژه، خاطرنشان‌کرد: در مدت ساخت این پروژه یک‌هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار شدند.

نیروگاه سیکل ترکیبی سبزوار در ۲۵ کیلومتری جاده سبزوار - شاهرود در حال ساخت است.

سنکرون‌سازی به اتصال و مدیریت یکپارچه شبکه‌های سراسری برق اطلاق می‌شود.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 9اسفند1402، کدخبر: 85400861، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین