پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۸۰۳
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
رئیس بنیاد مستضعفان در مراسم افتتاح واحد بخار نیروگاه سیکل‌ترکیبی خرم‌آباد از سرمایه‌گذاری ۷۶۰۰ میلیارد تومانی بنیاد برای احداث این واحد بخار خبر داد.

شعارسال: سید پرویز فتاح در مراسم افتتاح واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد، با تبریک میلاد کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س)، اظهار کرد: ما در دوران دفاع مقدس و در تمامی برهه‌هایی که به مشکلات بزرگی برمی‌خوردیم، به کریمه اهل بیت (س) متوسل می‌شدیم و افتتاح این واحد در چنین روزی را باید به فال نیک گرفت.

سرمایه‌گذاری ۷۶۰۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان برای احداث نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به شهادت بیش از ۶۵۰۰ شهید استان لرستان گفت: شاید بدقولی مسئولین بیش از هرچیزی به این کشور ضربه زده است، ولی ما امروز خوشحالیم که به قول و وعده خودمان عمل کردیم و توانستیم به وعده راه اندازی این واحد بخار و تبدیل نیروگاه خرم آباد به نیروگاه سیکل ترکیبی عمل کنیم.

وی با بیان اینکه این نیروگاه از جنبه محیط زیستی، تولید، صرفه جویی در مصرف سوخت و ... دارای جنبه‌های ارزشمندی است، گفت: استان لرستان تا ۳ سال قبل، نیروگاهی نداشت و ۳ سال پیش ۲ واحد گازی به ظرفیت ۳۲۰ مگاوات با سرمایه‌گذاری بنیاد به بهره‌برداری رسید و پس از اخذ مجوزها، با راه‌اندازی واحد بخار، امروز این نیروگاه به یک نیروگاه چرخه ترکیبی به ظرفیت ۵۰۰ مگاوات رسیده و این درحالی است که ساخت واحد بخار این نیروگاه در سریعترین زمان ممکن انجام شد.

فتاح افزود: تمامی مراحل طراحی، ساخت و نصب تجهیزات این واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی نیروگاه به دست مهندسان ایرانی انجام شده و ساخت این نیروگاه، تجلی استقلال ما در صنعت نیروگاه سازی است که پیش از انقلاب به صورت ۱۰۰ درصدی یک صنعت وابسته در کشور بود.

فتاح با تاکید بر اینکه برق تولیدی این نیروگاه، به لرستان و تمام کشور کمک می‌کند گفت: ما تاکید کرده ایم که با توجه به محیط زیست این منطقه، نیروگاه خرم آباد، یک نیروگاه سبز باشد و فضای مهندسی در این نیروگاه در معرض دید عموم در قالب تور‌های دانشجویی و دانش آموزی قرار گیرد که «امید به توانستن» در کشور و جوانان ارتقاء یابد.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه این واحد، ۳ ماه پس از تولید و تثبیت تولید در آن، افتتاح شد، گفت: لرستان، این پروژه و واحد بخار این نیروگاه در اولویت کار ما و شرکت مپنا قرار داشت و همین باعث شد تا ما بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای این واحد بخار و ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای احداث این نیروگاه سرمایه گذاری کنیم.

وی با اشاره به بهره‌مندی از نیرو‌های بومی در نیروگاه خرم آباد گفت: ما امروز علاوه بر افتتاح این واحد، اجرای پروژه مدیا را برای ارتقاء بهره‌وری این نیروگاه در دستور کار قرار داده‌ایم و آمادگی برای توسعه بیشتر این نیروگاه به میزان ۵۰۰ مگاوات دیگر و رسیدن ظرفیت آن به ۱۰۰۰ مگاوات به شرط اعلام استانداری مبنی بر بلامانع بودن احداث واحد‌های بعدی از نظر آب منطقه را داریم و حاضر به سرمایه گذاری مجدد در این نیروگاه هستیم.
وی گفت: این نیروگاه در زمان غیرپیک، تمام نیاز استان را جواب می‌دهد و در صورت اضافه شدن ۵۰۰ مگاوات دیگر به ظرفیت نیروگاهی لرستان، استان به خودکفایی در تولید برق خواهد رسید.

فتاح ادامه داد: علاوه بر این، ما آماده هستیم تا تمام نیروگاه‌های گازی خود در سراسر کشور را با مصوبه دولت و حمایت صندوق توسعه ملی، به نیروگاه سیکل ترکیبی که راندمان بالاتری دارد، تبدیل کنیم و بدون مصرف سوخت بیشتر، برق و انرژی بیشتری تولید کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اقدامات بنیاد در حوزه محرومیت زدایی استان لرستان گفت: ما در ۲ منطقه محروم کوهدشت و الیگودرز لرستان برای اجرای طرح‌های محرومیت زدایی حضور داریم و آمادگی داریم تا هر کمکی که در توانمان است را برای استان لرستان و مردم انقلابی این استان به کار گیریم.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت همشهری آنلاین، تاریخ انتشار: 31اردیبهشت1402، کدخبر: 761997، www.hamshahrionline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین