پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۷۸۳
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
مدیرعامل منطقه ویژه لامرد اظهار داشت: امکانات و زیرساخت‌ها در منطقه لامرد وجود دارد اما مشکل فاینانس داریم و معطل آن هستیم. اخیرا هیات‌های هندی و چینی برای ارزیابی‌های سرمایه‌گذاری وارد منطقه شدند و منتظر پاسخ‌های آنها هستیم.

شعارسال: کوروش فتاح، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اشاره به ظرفیت‌های این منطقه اظهار داشت: منطقه ویژه لامرد ٣٠ کیلومتر از خلیج فارس فاصله دارد و این منطقه در نزدیکی بندر پارسیان واقع شده که دسترسی به این بندر از مزیت‌های برجسته محسوب می‌شود. همچنین لامرد در نقطه تلاقی سه استان فارس، هرمزگان و بوشهر قرار دارد و از امکانات زیربنایی سه استان بهره برداری می‌کند.

کشف بزرگترین میدان گازی خشکی در لامرد + معطل فاینانس هستیم

وی ادامه داد: لامرد در مجاورت منطقه ویژه عسلویه، قطب انرژی کشور قرار دارد و از دسترسی خوراک پتروشیمی برخوردار است و در این منطقه دو فرودگاه لامرد و عسلویه در دسترس فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران قرار دارد و این امکانات زیرساختی از مزیت‌های رقابتی این منطقه اقتصادی محسوب می‌شود. همچنین این زیرساخت‌ها دسترسی به کشور‌های خارجی و کشور‌های اطراف خلیج فارس ایجاد کرده‌است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد افزود: اتصال به مسیر کریدور‌های مهم ترانزیتی کشور و تامین آب از طریق خلیج فارس، مهمترین دلایل برتری این منطقه مهم اقتصادی است.

فتاح افزود: فعالیت نیروگاه سیکل ترکیبی به ظرفیت ۹۱۳ مگاوات در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد با خط انتقال گاز سراسری دیگر مزایای منطقه ویژه اقتصادی لامرد است.

وی با بیان اینکه هیچ دغدغه‌ای جهت تامین منابع آبی سرمایه گذاران نداریم، گفت: ابر پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس و منطقه ویژه اقتصادی لامرد در دست اجرا است.

فتاحی درباره کشف بزرگترین میدان گازی خشکی در کشور در منطقه لامرد، گفت: حدود یک ماه گذشته کشف بزرگترین میدان گازی خشکی در کشور اطلاع رسانی شد و وجود سایر میادین گازی مورد نیاز سرمایه گذاران تامین می‌کند.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با بیان اینکه در منطقه ویژه اقتصادی لامرد طی ۱۰ ماه گذشته ۹ قرارداد با حجم سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیون یورو منعقد شده یا در حال انجام است، گفت:پتروشیمی سیگلو با حجم سرمایه گذاری ۲۷۷ میلیون یورو یکی از مهمترین قرار داد‌ها است. این پروژه ارزش رشد مالی ۲۷ درصدی را ثبت کرده است. کارخانه منیزیم رستا با حجم سرمایه گذاری ۱۳ میلیون یورو، پتروشیمی نگین الماس با حجم سرمایه گذاری ۹۰ میلیون یورو از دیگر قرارداد‌های انجام شده است.

وی در پاسخ به این سوال که چه میزان از این قرارداد‌ها از سرمایه‌گذاران خارجی انجام شده، گفت: این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری داخلی دارد، اما برخی از تکنولوژی‌های آنی پروژه‌ها از خارج از وارد خواهند شد. درصدد تامین مالی از طریق فاینانس هستیم تا صنعتگران بیشتری جذب شوند. امکانات و زیرساخت‌ها در منطقه وجود دارد، اما مشکل فاینانس داریم و معطل آن هستیم. اخیرا هیات‌های هندی و چینی برای ارزیابی‌های سرمایه‌گذاری وارد منطقه شدند و منتظر پاسخ‌های آن‌ها هستیم.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 17آبان1402، کدخبر: 1416060، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین