پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۰۸۹
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۲
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: از محل ۱۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در حوزه گاز و پتروشیمی در پارس‌جنوبی، اکنون ۲۱ میلیارد دلار در قالب ۲۷ طرح در حال اجرا است.

شعارسال: سخاوت اسدی روز شنبه در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرایی در عسلویه اظهار کرد: تحریم‌های ظالمانه غرب بر علیه مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی، نتوانسته است هیچگونه خللی در صنعت نفت و سرمایه‌گذاری در بخش‌های بالادستی و پایین دستی ایجاد کند.

ادعای سرمایه گذاری ۱۵۰میلیارد دلاری در پارس جنوبی

وی افزود: هم اکنون مراحل ساخت چهار پتروپالایشگاه در پارس‌جنوبی در حال اجراست که انتظار می‌رود با اتمام و راه‌اندازی این مراکز، دیگر نیازی به صادرات میعانات گازی از میدان مشترک پارس جنوبی وجود نداشته باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرد: همچنین با اتمام طرح‌های جدید در دست اجرا در بخش پتروشمی‌ها در پارس جنوبی، تولیدات پتروشیمی در این منطقه که اکنون ۴۸ درصد تولیدات کشور را در بر می‌گیرد دوبرابر خواهد شد.

اسدی ادامه داد: بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که در سال گذشته نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰، شاهد افزایش ۴۰ درصدی صادرات از منطقه پارس به خارج از کشور با رقم ۱۵.۳ میلیارد دلاری هستیم.

وی یادآور شد: ۱۰۰ درصد خوراک پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان تامین‌کننده ۴۰ درصد بنزین کشور از میعانات گازی پارس جنوبی تامین می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اعلام این که سامانه‌های هواشناسی میزان گرمای تابستان امسال را در چند دهه گذشته، بی سابقه توصیف کرده‌اند، گفت: گرمای این روز‌های عسلویه و منطقه پارس جنوبی باعث تعطیلی کار و تولید نشده و همچنان با یک میزان مناسب و رو به جلو ۹۰ هزار نیروی کار در حال جهاد اقتصادی هستند.

اسدی عنوان کرد: با سوزندان ثروت ملی تولید شده در پارس جنوبی به دلیل نبود بهینه‌سازی مصرف در کشور مواجه هستیم و گرنه تولید ما از این منطقه مشترک بیش از طرف قطری است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 14مرداد1402، کدخبر: 85189802، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین