پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۱۹۷۵
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۷
خاموشی‌های بدون برنامه اعمال شده در شبکه برق هم نتوانست از رشد مصرف برق جلوگیری کند و به اعتقاد اکثر مشترکان نوبت‌بندی قطع برق و اعلام از قبل می‌تواند موجب رفاه حال شهروندان و در کاهش مصرف موثرتر و مناسب‌تر باشد.
شعار سال: وقتي از برنامه حرف مي‌زنيم از چه مي‌گوييم؟ به‌زبان ساده يعني به‌دلايلي كه مي‌دانيم ميزان عرضه«برق» با تقاضاي مصرف برابري ندارد و مردم صرفه‌جويي نمي‌كنند در نتيجه با قطعي برق روبرو مي‌شويم. پس طي برنامه‌اي ساعات قطعي روزانه برق را اعلام تا مردم با اين برنامه هماهنگ و آسيب‌هاي بي‌برقي براي ملت! به حداقل برسد. اين كمترين وظيفه مديريت براي اداره جامعه است و كار سختي نيست و مي‌تواند كاستي‌هاي مديريتي در ميزان عرضه را بپوشاند! اما وقتي برنامه قطعي‌هاي برق مناطق شهر، رعايت نشود هيچ‌كس نمي‌تواند با برنامه‌ريزي به مقابله كمبودها و كاستي‌ها برود و اين بي‌برنامگي مزمن و افراطي سبب وقايع و اتفاقات زيادي مي‌شود كه مديران ناتوان و ضعيف توانايي پيش‌بيني آنها را ندارند. اما اعلام برنامه قطعي برق مناطق يك برنامه ساده است. اگر در اين برنامه مراكز اورژانسي و درماني استثنا شدند كه دچار قطعي برق نشوند با يك برنامه خوب روبرو هستيم و اگر در برنامه قطعي برق، شرايط توليد،كسب‌وكار و بازار هم ديده شد، مشخص است كه با برنامه‌اي عالي به جنگ مشكلات مي‌رويم و اگر سازوكاري تعريف شد كه در يك زمان‌بندي مشخص و در اسرع وقت كمبودها جبران شوند برنامه ما اصلاحي، مدون و مدرن است. وقتي مديري مي‌تواند برنامه رسيدن به منافع خود را اجرا كند و مثلا انحصار فروش و توزيع مصالح ساختماني در مناطق زلزله‌زده را به‌دست بياورد، نبايد برايش سخت باشد كه برنامه‌اي براي خارج كردن واحدهاي توليدي از ركود و برنامه‌اي براي تسهيل زندگي مردم ارائه دهد والا مدير بي‌برنامه يعني مدير بي‌تعهد!

نویسنده: غلامرضا نوري‌علا

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه نقدحال، تاریخ انتشار 26 تیر 97، شماره: 596

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین