پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۲۱۹۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶
مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان‌شمالی گفت: جدول زمانبندی خاموشی برق تا ۱۵ مرداد در استان ادامه دارد اما امید است با کاهش نسبی پیک مصرف برق بعد از ۱۵ مرداد دیگر شاهد خاموش برق نباشیم اما احتمال دارد که تا پایان مرداد ماه این روال ادامه داشته باشد.

شعار سال: علیرضا صبوری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان خراسان شمالی با بیان اینکه شبکه تولید، توزیع و انتقال برق خراسان‌شمالی پایدار است اظهار داشت: پیک مصرف برق استان در سال 96 افزایش نداشته اما شاهد رشد 6.3 انرژی در این سال بودیم.

وی با اشاره به این مطلب که حفظ پیک بار به‌دلیل محدود بودن ظرفیت تولید حیاتی است افزود: در سال 97 میانگین پیک مصرف برق استان 14 درصد رشد داشته و این در حالی است که میانگین پیک مصرف کشور در همین مدت بین سه تا 3.2 درصد رشد داشته که این رشد مصرف برق در استان در سنوات اخیر کم‌سابقه بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی تصریح کرد: در سال 96 پیک مصرف برق کشور 55 هزار و 500 مگاوات بوده است که 9500 مگاوات آن از نیروگاه‌های آبی تامین می‌شد اما در سال 97 با توجه به کاهش نزولات آسمانی و عدم ذخیره سازی آب در پشت سدها این میزان به 3500 مگاوات کاهش یافت.

صبوری با بیان این مطلب که مجموعه شرکت توزیع برق استان در تلاش است با اقداماتی در راستای ترویج بهینه مصرف و مدیریت اضطراری بار خلاء کمبود برق را جبران کند خاطرنشان کرد: بالانس مصرف برق با تولید برق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه اگر مصرف از تولید بیشتر شود کشور دچار خاموشی سراسری خواهدشد لذا برای برخورداری تمام مردم استان از نعمت برق باید رنج‌های محدودی را تحمل کنیم. همچنین میانگین مصرف پیک برق کشور در سال 97، 57 هزار و 91 مگاوات بوده که این میزان در خراسان‌شمالی 270 مگاوات است.

وی در ارتباط با خاموشی‌های خارج از محدوده اعمالی اعلام شده افزود: تمام تلاش مجموعه شرکت برق این است که در محدوده زمانی اعلام شده، خاموشی اعمال شود اما با توجه به بروز حوادث که از عهده شرکت توزیع نیروی برق استان خارج است گاها شاهد خاموشی در بازه زمانی خارج از برنامه هستیم که مربوط به مجموعه توزیع برق نمی‌شود.

صبوری در این خصوص ادامه داد: جدول زمانبندی خاموشی برق تا 15 مرداد در استان ادامه خواهد داشت اما امید است با کاهش نسبی پیک مصرف برق بعد از 15 مرداد دیگر شاهد خاموش برق نباشیم اما احتمال دارد که تا پایان مرداد ماه این روال ادامه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌شمالی از طلب 300 میلیارد ریالی این مجموعه از مشترکین برق استان خبر داد و اذعان داشت: شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی تا به امروز 300 میلیارد ریال از مشترکین صنعتی، دستگاه‌های اجرایی، مشترکین تجاری و خانگی طلب دارد.

وی در پایان با بیان این مطلب که 445 هزار مشترک برق در استان وجود دارد اضافه کرد: 84.25 درصد مشتکرین برق استان را مشترکین خانگی، 3.5 درصد مشترکین را دستگاه‌های اجرایی، یکدرصد را بخش کشاورزی، 0/5 درصد را مشترکین صنعتی و 10 درصد مشترکین برق استان را سایر مصارف تشکیل می‌دهند که در این بین اگر مشترکین صنعتی افزایش یابند تولید‌ملی رونق می‌یابد. همچنین 27 درصد مصرف برق استان را مشترکین کشاورزی به خود اختصاص داده‌اند که اگر کشاورزی در استان مکانیزه شود این میزان بهبود خواهد یافت.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 27 تیر 97، کد مطلب: 1779326، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
0
0
ا.ف75
تا 15 مرداد مختص تمام استان هاست یا فقط مشهد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
قطعی برق در کشور کمر صنعت و مراکز درمانی و بیماران و حتی مردم عادی رو داره میشکنه
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین