پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۰۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۹
مدیر تجاری شرکت استرازنکا در ایران گفت: شرکت استرازنکا قصد دارد در ایران بماند و به حضور خود به شکل قوی همچون گذشته ادامه دهد و برنامه تولید در ایران را نیز همچنان قوی پیش می‌بریم.

شعارسال: افشین شهرابی در حاشیه نشست فصلی اخیر انجمن علمی داروسازان ایران با اشاره به اینکه وضعیت بازار دارو در دو، سه ماه گذشته چندان مطلوب نبوده است اما با وجود این شرایط چالش برانگیز همچنان به تامین داروهای موردنیاز ایران ادامه می‌دهیم، افزود: با مشکل اختصاص ارز مواجه هستیم و بخش زیادی از داروهایمان به علت عدم تخصیص ارز در گمرک مانده و ترخیص نشده است. در حال حاضر برای ترخیص این داروها منتظر اختصاص ارز هستیم. البته وزیر بهداشت تعهد داده به گمرک که با کپی اسناد هم بتوانیم این داروها را آزاد کنیم اما ریسک این مساله بالاست و اگر بعدا ارز تخصیص داده نشود، هزینه‌ها برای شرکت‌ها بسیار سنگین خواهد شد. در حال حاضر وضعیت موجودی چندان مطلوب نیست اما با آزادسازی محموله‌ای که در گمرک داریم، امیدواریم وضعیت موجودی بهتر شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار درباره برنامه تولید شرکت استرازنکا در ایران توضیح داد: استرازنکا قصد دارد در ایران بماند و همچون گذشته قوی کار کند. برنامه تولید داخل را نیز همچنان قوی پیش می‌بریم. در این زمینه با شرکت داروسازی دکتر عبیدی در حال همکاری برای تسریع در این روند هستیم. حمایت مدیران ارشد شرکت را نیز برای ادامه کار در ایران داریم.

مدیر تجاری شرکت استرازنکا در ایران درباره عرضه داروهای جدید استرازنکا در بازار ایران گفت: همانطور که می‌دانید قوانین سازمان غذا و دارو برای ثبت یک داروی جدید ساده نیست. با این وجود امیدواریم تا پایان امسال یک داروی جدید را وارد بازار کنیم و برای سال آینده نیز برنامه ما عرضه حداقل یک یا دو داروی جدید به بازار ایران است.

شهرابی درباره وضعیت قیمت گذاری داروهای استرازنکا در ایران هم گفت: شیوه قیمت‌گذاری راضی‌کننده نیست. غیر از این یکی، دو دارو که برای آنها قیمت خوبی گرفتیم در مورد سایر داروها از قیمت‌ها راضی نیستیم. ماه‌ها داروهایمان را با حاشیه سود منفی فروختیم و هیچ‌وقت هم برنامه‌ریزی نکردیم که از تامین داروهای خود کم کنیم تا بیماران ایرانی دچار مشکل نشوند. هنوز هم تعدادی از داروهایمان در صف قیمت گرفتن هستند. ۲۰ تا ۳۰ درصد داروهایمان افزایش قیمت داشتند اما نه به نسبت تورم و افزایش نرخ ارز و راضی‌کننده نبوده است.

وی درباره آخرین وضعیت تفاهم‌نامه شرکت استرازنکا با سازمان غذا و دارو ایران نیز توضیح داد: اجرای این تفاهم نامه طبق برنامه پیش می‌رود. البته اجرای آن به چند ماه تاخیر برخورد کرده است. شرکت استرازنکا استانداردهای سختگیرانه‌ای دارد و به خاطر تسریع در عرضه داروهای جدید در بازار مصالحه نمی‌کند. با این وجود امیدواریم فرایند تولید استرازنکا در ایران از اواخر 2018 آغاز شده و بعد از 7 تا 8 ماه تست نمونه‌های تولیدی محصولات تولیدی این شرکت در ایران وارد بازار شود.

مدیر تجاری شرکت استرازنکا در ایران با اشاره به اینکه یادم نمی‌آید هیچ وقت وضعیت بازار داروی ایران اینقدر بده بوده باشد، اظهار کرد: با این وجود این شرایط نباید باعث ناامیدی ما شود. نباید منفعل باشیم. انتظار ما این است که سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت شرکت‌های دارویی را درک کنند و به آنها از نظر دادن تعداد سهمیه و قیمت گذاری کمک بیشتری کنند. در حال حاضر فشار بر تمام زنجیره تامین دارو وارد شده است. انتظار می‌رود دولت برای پرداخت مطالبات فشار بیاورد و اگر فکر اساسی نشود، اوضاع بدتر خواهد شد. به نظر من حل مشکلات کنونی کار پیچیده‌ای نیست، فقط همت و برنامه‌ریزی قوی می‌خواهد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت فانا، تاریخ انتشار: 30تیر1397، کدخبر: 14667: www.phana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
0
0
ا.ف75
خوبیش اینه که ارز هایی مثل ارز مسافرتی رو دارن از اون ور دارن به شدت حمایت میکنن اما از این ور سر چیزا های اساسیمون مشکل ارزی داریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین