پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۴۰۶۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۸
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه هیچ نظارتی بر بازار دارو وجود ندارد، اظهار کرد: در سه ماهه اول سال ۹۷، ۸۰۰ میلیون یورو دارو و تجهیزات پزشکی ثبت شفارش شده و باید از طریق وزارت بهداشت نظارت شود که به صورت آزاد در بازار به فروش نرسد.

شعارسال: محسن علیجانی زمانی در رابطه با کمبود داروهای بیماران خاص گفت: اخیرا گزارش‌هایی راجع به کمبودهای دارویی بعضی از بیماران خاص مثل کلیه و تالاسمی ارایه شده است اما وزارت بهداشت آن را رفع کرده است. ما در کمیسیون بهداشت پیگیر چند مساله از وزارت بهداشت هستیم که یکی بحث ذخیره و تامین دارو است که در صورت تحریم‌های بیشتر دغدغه‌ای برای مردم وجود نداشته باشد و دوم بحث تامین نقدینگی برای شرکت های وارد کننده و کارخانه های تولید کننده است تا دوره خواب پولشان در مراکز دولتی و بیمارستان‌‌هاکمتر و در نهایت گردش مالی شان تقویت شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان با بیان اینکه نظارت کافی بر بازار دارو وجود ندارد، اظهار کرد: صنعت دارویی کشور این ظرفیت را دارد که ۹۵ درصد از داروی کشور را تامین کند و اگر وزارت بهداشت توجه کافی به بخش تجهیزات داشته باشد در این زمینه موثر خواهد بود و وزارت بهداشت باید به ظرفیت‌هایی که در قسمت تولید تجهیزات پزشکی است کمک کند. اما متاسفانه در حوزه دانش بنیان و بسیاری از تجهیزات پزشکی هیچ نظارتی وجود ندارد مثلا در بخش"پی سی ار” که در لیست تحریم هم قرار دارد هیچ نظارتی انجام نمی شود و وقتی توسط شرکت دانش بنیان ساخته می شود حمایتی توسط وزارت بهداشت صورت نمی‌گیرد. بنابراین دیروز کمیسیون بهداشت و درمان در زمینه دپوی دارو و هم تامین داروهای بیماران سرطانی خاص با وزیر جلسه داشت و دغدغه مردم انتقال داده شد و به نظرم با کارهایی که انجام می شود نگرانی وجود نخواهد داشت.

او در پایان خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول سال ۹۷، ۸۰۰ میلیون یورو دارو و تجهیزات پزشکی ثبت شفارش شده و باید از طریق وزارت بهداشت نظارت شود که به صورت آزاد در بازار به فروش نرسد. یا بعضی از گرانی‌های اخیر دارو را به وزارت بهداشت متذکر شدیم که کنترل شود. شاید یکی از راه‌ها این است که که ساماندهی صورت بگیرد و نیازها را دقیقا کنترل کنند و تعداد بیماران را بدانند و همچنین دارو و تجهیزات وارد شده از زمانی که ثبت سفارش می شود تا زمان مصرف نهایی کنترل شود. ارز مورد نیاز هم داده شده است اما مهم این است که نظارت دقیق وجود داشته باشد که با ۴۲۰۰ وارد نشود و با ارز ۹۰۰۰ تومان به فروش برسد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شفقنا ، تاریخ انتشار: 4 مرداد 1397 ، کد خبر: 603626 ، www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
0
0
ا.ف75
نظارت و باز هم نظارت! ما واقعا سازمان های نظارتیمون دارن چیکار میکنن؟ چرا این سازمان ها پیشرفت خاصی نمیکنن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
0
0
چرا داروخانه ها با وزارت بهداشت به صورت بهتری در ارتباط نیستن؟
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین