پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۵۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
نشست کارگروه مشترک وزارت بهداشت ایران و روسیه با حضور قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل و معاون وزیر بهداشت روسیه در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد.

شعار سال: در این جلسه دکتر محسن اسدی لاری قائم مقام وزیر در امور بین الملل ضمن ابراز خرسندی از همکاری ایران وروسیه و رابطه عمیق این دو کشور، گفت: امیدواریم با توجه به سطح همکاری های گذشته شاهد ارتقای همکاری‌ها بین دو کشور باشیم.

وی با اشاره به سفر چندی پیش وزیر بهداشت ایران به روسیه، اظهار داشت: در راستای همکاری های دوجانبه ایران و روسیه همکاری های بسیار خوبی در زمینه های آموزشی، بهداشتی درمانی و دارو شکل گرفته است.

دکتر اسدی لاری با اشاره به حضور اثرگذار معاون وزیر بهداشت روسیه در ایران گفت: موضوعات کشور روسیه فراتر از سطح همکاری‌های صورت گرفته است و این دیدار می‌تواند در مسیر ارتقای همکاری دو کشور در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و موضوعاتی مانند آموزش و بهداشت باشد که در این سفر شاهد نهایی سازی و امضای توافق همکاری های دوجانبه بین دو کشور خواهیم بود.

در ادامه معاون وزیر بهداشت روسیه پیشرفت همکاری ایران با روسیه در حوزه سلامت را مناسب ارزیابی کرد و گفت: در دیدار اخیر وزرای بهداشت دو کشو، شاهد ارتقای سطح همکاری های توافق شده بودیم.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه‌های دارویی، آموزش و علوم پزشکی در چارچوب فعالیت های وزارت بهداشت روسیه فعالیت های بسیاری انجام شده است و روسیه در سال ۲۰۱۶ توانسته همکاری‌های خود با ایران در حوزه سلامت را گسترش دهد و امیدواریم در این سفر نیز شاهد امضای تفاهمنامه های جدیدی با ایران در حوزه‌های مختلف بخش سلامت باشیم.

معاون وزیر بهداشت روسیه با بیان اینکه چند اولویت کاری برای ارتقای همکاری های دوجانبه مدنظر است، افزود: در حوزه اورژانس هوایی، گردشگری سلامت، دارو و تجهیزات پزشکی آماده همکاری با ایران هستیم و امیدواریم در چارچوب کمیسیون مشترک دو کشور همکاری ها در سطح بالاتری انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: اولویت اصلی وزارت بهداشت روسیه بومی‌سازی دارو است که توافق ایران و شورای اوراسیا می‌تواند در افزایش و رشد پتانسیل این امر و افزایش مراودات ایران و روسیه اثرگذار باشد.

معاون وزیر بهداشت روسیه افزود: در حوزه آموزشی دانشجویان ایرانی دررشته های مختلف پزشکی در روسیه در حال تحصیل هستند که این نیز خود می تواند زمینه همکاری های آموزشی شامل تبادل دانشجو و اساتید را فراهم آورد.

در ادامه دکتر مجید چراغعلی قائم مقام سازمان غذا و دارو افزود: دور جدید همکاری های مشترک ایران و روسیه می تواند در بخش های مختلف با توجه به سطح همکاری‌های بسیار خوب دو کشور انجام شود و تفاهم نامه ای در به اجرا درآوردن توافق های پیشین منعقد گردد.

وی با بیان اینکه صنعت دارویی ایران سابقه ۷۰ ساله دارد، تاکید کرد: ایران می‌تواند همکاری های خود با صنعت داروسازی روسیه را گسترش دهد چراکه روسیه با توجه به وضعیت مواد اولیه داروسازی می تواند انتظارات و همکاری های خوبی در این خصوص با ایران داشته باشد و امیدواریم که این همکاری ها در صنعت دارویی بیش از پیش بین دو کشور تقویت شود و متقابلا تفاهم نامه ای در خصوص داروسازی بین ایران و روسیه منعقد شود.

در ادامه دکتر رضا مسائلی مشاور وزیر و مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به ارتباط سیاسی و همکاریهای فی مابین ایران و روسیه تصریح کرد: ارتباط بین ایران و روسیه راهبردی عمیق دارند و ما در زمینه‌های تجاری موفقیت‌های خوبی در این خصوص داشته ایم و با توجه به همکاری های به عمل آمده امیدواریم در بخش سلامت و در حوزه تجهیزات پزشکی بیش از پیش همکاری‌های بین دو کشور گسترش یابد و شرکت‌های ایرانی و روسی بتوانند در راستای تفاهم نامه ای که در این سفر منعقد می‌شود همکاری کنند.

همچنین در این سفر تفاهم نامه ای در حوزه آموزش پزشکی توسط معاون وزیر بهداشت روسیه و دکتر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت با حضور دکتر اسدی لاری قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل، به امضا رسید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری اقتصادی ایران، تاریخ 25 مرداد 97، کد مطلب: 1415525:www.econews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
0
0
ا.ف75
مگه اینکه روسیه در این زمینه ها امروز به ما کمک کنه!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین