پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۷۴۵
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۷
برپایه توافق تهران و مسکو و همچنین برنامه ریزی صورت گرفته دو واکسن پرمصرف شرکت دارویی پتروواکس روسیه با انتقال فناوری در ایران ساخته خواهد شد.

شعارسال: شرکت پتروواکس که زمینه های گسترده همکاری با ایران را برنامه ریزی کرده است در صنعت داروسازی و تولید واکسن روسیه یکی از پیشرفته ترین واحدهای ساخت داروهای نوآورانه، زیست دارو و واکسن شناخته می شود.

دو کشور پس از بحث‌های دو ساله توانستند سال ۲۰۱۶ توافق تبادل فناوری ها در رشته دارای اهمیت استراتژیک پزشکی را نهایی کنند که با حمایت وزارت بهداشت ایران تولید مشترک واکسن های ضد انفلوآنزا و هپاتیت ب تایید شد.

قرار است بعد از ۳۰ ماه مرحله نخست تولید واکسن ضد آنفلوآنزا راه اندازی شود و روسیه فناوری چرخه کامل تولید واکسن «گریپ پول پلاس» را به ایران واگذار کرده و کارشناسان ایرانی را آموزش دهد.

همچنین خانم یلنا آرخانگلسکایا رئیس شرکت پتروواکس در این باره اعلام کرد: کشور های عضو اتحادیه اوراسیا، ایران و مولداوی سطح علمی و گواهینامه های استاندارد فرآیندهای تولید در پتروواکس را به رسمیت شناخته اند که فرصت های جدیدی را فراهم کرده است.

بنا به این گزارش، پتروواکس با طرف های ایرانی در باره همکاری‌های راهبردی به توافق رسیده و موافقتنامه مکان یابی و راه اندازی خط تولید واکسن روسی نوآورانه «گریپ پول پلاس» در ایران امضا شده است.

بر پایه مشخصات اعلام شده، این دارو پس از آزمون های موفقیت آمیز سطح ارزیابی عالی را گرفته، زیرا فاقد مواد کنسرو کننده است و برای پیشگیری از ابتلای بزرگسالان و کودکان از جمله نوزادان بیش از شش ماه و زنان باردار به آنفلوآنزا استفاده می شود.

رییس شرکت داروسازی روسی در این باره گفته است: سال ۲۰۱۵ اولین محموله «گریپ پول پلاس» را تحویل تهران دادیم و از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران و نهاد های مربوطه، نظر های خوبی از جمله پیشنهاد همکاری یک شرکت را دریافت کردیم که برای ما موقعیت خوبی است، زیرا این کشور جزو پنج تولید کننده برتر واکسن در جهان است.

براساس برنامه در نظر گرفته شده، فناوری تولید «گریپ پول پلاس» برای ایران «خالص» و در ابعاد کامل انجام خواهد شد.

همکاری کارشناسی برای آموزش، پیاده سازی ۱۰۰ درصدی فناوری پس از مکان یابی و همراهی تا کسب گواهینامه های الزامی تایید وزارت بهداشت ایران برای عرضه در بازار جزو برنامه های همکاری ایران و روسیه است.

رییس این شرکت روسی ادامه داد: حاضریم دانش خود را با شرکای ایرانی در میان بگذاریم. اسناد را واگذار کرده و آموزش بدهیم.

یلنا آرخانگلسکایا در پایان گفت: توافق انتقال فناوری تولید واکسن ضد ویروس هپاتیت بی و تولید دارو برای معالجه روماتیسم مفصلی نیز با طرف های ایرانی امضا شده و در صورت اجرای موفقیت آمیز این دو قرارداد، حاضر به همکاری در تولید دیگر داروها نیز هستیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 24خرداد1395، کدخبر: 5649793: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین