پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۲۵۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر هر عدد واکسن هپاتیت سه دلار است و این هزینه علاوه‌بر هزینه‌های پزشکی متحمل دولت است.

شعار سال: دومین جلسه سلامت شورای اسلامی شهرستان مشهد با اولویت بررسی وضعیت مراکز بهداشت و سلامت برگزار شد و با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در راستای تأمین کاربری زمین‌ها جهت ساخت مراکز بهداشت به سرانجام رسید.

قلیان اول، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، در خصوص اخذ هزینه ویزیت در بیمارستان‌ها گفت: هزینه بخش درمان در بیمارستان دولتی به‌نسبت بیمارستان غیردولتی بسیار متفاوت است؛ به طوری‌که هزینه ویزیت پزشک متخصص در بیمارستان دولتی 3500 تومان است، در صورتی که در بخش خصوصی 50 هزار تومان دریافت می‌شود. این امر و تفاوت در اخذ ویزیت از بیماران در واقع نشان از عدم برنامه‌ریزی صحیح دولت در بخش بهداشت و درمان دارد.

نقاط توسعه مراکز بهداشتی آماده ارائه

قلیان اول در خصوص شناسایی مناطق مناسب با قابلیت تأمین کاربری بهداشتی افزود: در حال حاضر نقشه‌ای با خصوصیت تفکیک بافت‌های شهری و مشخص‌نمودن پایگاه‌های سلامت جهت ساخت تهیه شده و آماده است؛ لذا در راستای تهیه این موقعیت‌ها و شناسایی نیازها به‌صورت تفکیک‌شده درهر منطقه درصدد ادغام کاربری‌های مختلف بهداشتی در یک مکان مستعد و مناسب هستیم.

وی با اشاره به هزینه 3 دلاری بابت واکسیناسیون بیان کرد: برخی هزینه‌ها در حوزه بهداشت اصلاً دیده نمی‌شود، در حال حاضر هر عدد واکسن هپاتیت 3 دلار است و این هزینه علاوه‌بر هزینه‌های پزشکی متحمل دولت است.

قلیان اول با اشاره به تامین تخت‌های دیالیزی عنوان کرد: دوست داریم مردم در مراکز بهداشت از رفاه 100 درصدی استفاده کنند، در تامین تخت دیالیزی نیز نیاز به توسعه است و باید مراکز و ارائه خدمت از جانب ما به خوبی تامین گردد.

در ادامه جلسه، مجید محمدی‌فر، مسئول و دبیر مصوبات شورای شهرستان مشهد، بیان کرد: اولویت ما جهت توسعه مراکز بهداشتی و حفظ استانداردهای لازم در مقوله بهداشت به‌روزرسانی و تجهیز مراکزی است که هم‌اکنون وجود دارند، اما از نظر معماری و مهندسی نیازمند احیاء هستند.

وی ادامه داد: دغدغه و مسیر توجه عوام مردم در حوزه بهداشت بستر مهندسی و رؤیت استانداردهای کیفی در خانه‌های بهداشت است، به همین منظور لازم است این اصل و نیاز جهت و بهبود مراکز موجود در سطح شهرستان مشهد در مسئولان مربوطه اولویت قرار گیرد.

مسئول و دبیر مصوبات شورای شهرستان مشهد در ادامه با تاکید بر درنظرگرفتن زمان اجرایی‌شدن طرح‌ها و پیشنهادات عنوان‌شده جهت تامین کاربری بهداشتی عنوان کرد: در جلسه قبل درباره منشاٌ مشکلات حوزه بهداشت شناسایی و صحبت شد و هم‌اکنون جهت رفاه و برطرف‌سازی نیاز مردم لازم به اجرای طرح اجرایی است که بتوان در حداقل زمان ممکن آن را تکمیل نمود.

محمدی‌فر ادامه داد: جهت توسعه و تامین کاربری در حوزه بهداشت اولویت شناسایی کاربری زمین‌های موجود است، به طوری که مشخص شود در حال حاضر از نظر ساخت و تامین چقدر توان و موجودی در دسترس است و سپس تدابیر لازم اندیشیده شود.

برنامه‌ریزی روشن برای توسعه طرح محیاست

ساسان نورین مقدم، رئیس اداره کل طرح‌ها و مطالعات فنی و شهری با اشاره روند طرح تفضیلی تصریح کرد: ممیزی علمی در روند تهیه طرح تفضیلی برای کلان‌شهر مشهد انجام دادیم که در آن محدوده‌های مختلف با شاخصه تامین کاربری مشخص گردیده است. این بانک اطلاعاتی جزو شاخصه اصلی مسیر ما جهت تامین کاربری مراکز بهداشتی و پایگاه سلامت محسوب می‌شود و موجب تسریع کار ما شده و برنامه‌ریزی روشن و مشخصی در این خصوص با کمک بانک اطلاعاتی فوق ایجاد می‌کنیم، لذا نیاز است که بررسی لازم از نظر تشخیص وظایف قانونی توسط ما، امکان اجرایی‌شدن آن، تقسیم کار آن و... با توجه به اهمیت آن از سوی همه دستگاه‌ها نسبت‌به موضوع و اجرای نهایی طرح، هم‌فکری لازم صورت پذیرد.

وی افزود: ما برای ایجاد پیوستگی در روند توسعه و اجرای کاربردی طرح‌ها در کوتاه‌مدت نیاز است در بخش مطالعاتی و برنامه‌ریزی با دستگاه‌ها تعاریف را به هم نزدیک کنیم و به لحاظ جغرافیایی و مکانی با همکاری و نظرات کارشناسانه موقعیت‌ها بررسی شود.

در ادامه جلسه، رئیس اداره‌کل طرح‌ها و مطالعات فنی و شهری در خصوص تاثیر حضور خیرین در بخش بهداشت بیان کرد: خیرین مسکن‌ساز قابلیت مضاعفی در ایجاد ظرفیت‌سازی دارند، گرچه شهرداری نیز معذوریت‌هایی ایجاد کرده و چارچوب‌هایی ایجاد کرده است، اما کیفیت بالا می‌رود، در صورتی‌که شهرداری راهکارهایی را جهت بهبود و تسریع روند توسعه حوزه بهداشت ارائه بدهد و در همین راستا بتوانیم ظرفیت‌ها را تلفیق کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 7 دی 98، کد مطلب: 98100704674: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
0
0
خب که چی ؟ پول اینم میخایین از مردم بگیرین
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین