پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۶۴۶۱
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
دبیر اجرایی اولین جشنواره بین‌المللی زیست دارو با بیان اینکه این جشنواره 27 تا 30 آذر ماه در محل برج میلاد برگزار خواهد شد،گفت: بنیاد ملی نخبگان اعلام کرده به 100 محصول برتر انتخاب شده از سوی هیات داوری جشنواره، سطح 3 بنیاد را اعطا می‌کند.

شعار سال: مجید مسگر تهرانی با بیان اینکه جشنواره زیست دارو اولین جشنواره رسمی داروسازی کشور است، اظهار کرد: اولین جشنواره‌ای است که مخاطبانش داروسازان و افراد مرتبط با دارو هستند.

وی افزود: تاکنون که دو ماه از زمان ثبت نام گذشته، نزدیک به 4 هزار نفر برای حضور در جشنواره ثبت نام کرده‌اند که دو هزار نفر از این تعداد فعالین داروخانه هستند. همچنین نزدیک به 300 شرکت دانش‌بنیان فعال یا مرتبط با دارو نیز ثبت نام کرده‌اند.

دبیر اجرایی اولین جشنواره بین‌المللی زیست دارو با بیان اینکه این جشنواره 27 تا 30 آذرماه در محل برج میلاد برگزار خواهد شد، گفت: در این جشنواره ارسال کتاب، محصول و مقاله از سوی داوطلبان را داریم و فقط به مقاله اکتفا نکرده‌ایم.

تهرانی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 300 محصول دریافت کرده‌ایم، ادامه داد: قرار است برای اولین بار 100 محصول در حوزه داروسازی که دارای تاییدیه‌های مراکز مختلف هستند، از سوی هیات علمی و داوری جشنواره به عنوان محصول برتر انتخاب شوند.

وی افزود: بنیاد ملی نخبگان نیز اعلام کرده که به محصولات برتر انتخاب شده از سوی هیات داوری جشنواره، سطح 3 بنیاد را اعطا می‌کند.

تهرانی تصریح کرد: از 30 مهمان خارجی نیز برای حضور در این رویداد دعوت به عمل آورده‌ایم که 5 نفر از پاستور فرانسه و 25 نفر از دانشگاه‌های مهم همچون دانشگاه فرانسه، سوئیس، نروژ، ایتالیا، کانادا، عراق و افغانستان هستند.

دبیر اجرایی اولین جشنواره بین‌المللی زیست دارو همچنین اظهار کرد: درکنار جشنواره زیست دارو که از سوی سازمان غذا و داروی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود، کنگره بین‌المللی زیست پزشکی از سوی انستیتو پاستور و نمایشگاه بین‌المللی اکفا (نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و داروسازی) از سوی سازمان غذا و دارو برگزار خواهد شد.

تهرانی در خصوص علت برگزاری همزمان این 3 رویداد، تصریح کرد: با توجه به اهمیت مبحث صنعتی شدن دانشگاه‌ها و خروج از پرداختن صرف به کار پژوهشی و مقاله، تلاش کردیم این سه رویداد همزمان برگزار شوند.

وی با بیان اینکه برای تبدیل ایده به محصول نیاز به فراهم کردن بسترهای لازم است، افزود: جشنواره زیست دارو و کنگره زیست پزشکی بستر علمی و پژوهشی و نمایشگاه اکفا ( با حضور فعالان صنعتی مرتبط با دارو) بستر صنعتی هستند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 2شهریور 1396، کدخبر:96060100770، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین