پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۴۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۲
رئیس اداره ایمن سازی و بیماریهای قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تولید دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس با همکاری انستیتوپاستور در کشور خبر داد.

شعار سال: رئیس اداره ایمن سازی و بیماریهای قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تولید دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس با همکاری انستیتوپاستور در کشور خبر داد.

محسن زهرایی افزود: در بودجه امسال مجلس شورای اسلامی 100 میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی به تولید واکسن های پنوموکوک و روتاویروس تخصیص داده است.

وی اظهار داشت: بر اساس تفاهمنامه منعقد شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و انستیتو پاستور، قرار است این واکسن ها به زودی در کشور تولید شود.

زهرایی با بیان اینکه واکسن پنوموکوک برای بیمارانی است که نقض سیستم ایمنی بدن دارند، ادامه داد: این واکسن علیه میکروبی بیماری زا که عفونت های زیادی در گروه های سنی مختلف به ویژه کودکان ایجاد می کند، کاربرد دارد. این میکروب باعث مننژیت، عفونت های ریوی، اختلال در جریان خون و بافت های بدن شده و عوارض جدی به همراه دارد و حتی می تواند به مرگ منجر شود.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت تصریح کرد: در حال حاضر نوع وارداتی واکسن پنوموکوک فقط برای کودکانی که دچار نقص ایمنی بدن هستند با تجویز فوق تخصص اطفال، ترزیق می شود.

زهرایی در مورد واکسن روتاویروس نیز گفت: اسهال های ویروسی که عامل آن روتاویروس است، از طریق تماس فرد با فرد، صحبت کردن، دست دادن، حرف زدن و عطسه منتقل می شود.

وی افزود: وقتی این نوع ویروس به بدن راه پیدا می کند در خون نفوذ می کند و در ارگان های مختلف بدن جذب می شود. البته مواد غذایی آلوده و رعایت نکردن اصول بهداشت فردی نیز در ابتلا به روتاویروس موثر است.

رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت تصریح کرد: واکسن های پنوموکوک و روتاویروس پس از تولید در کشور به برنامه ایمن سازی (واکسیناسیون) کشور اضافه شوند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری سلامت نیوز ، تاریخ انتشار 22 خرداد 97، کدمطلب: 245848، www.salamatnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
0
0
هر چه قدر بتونیم دارو های داخلی رو بیشتر کنیم امنیت پزشکی داخل کشور برای مردممون بیشتر میشه
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین