پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۲۷۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸
وزیر بهداشت، با انتقاد از بعضی اظهارنظرها در خصوص برنامه های وزارتخانه متبوعش در زمینه تولید واکسن های جدید، بر تلاش وزارت بهداشت برای ارائه خدمات استاندارد سلامت به هموطنان تاکید کرد.

شعار سال: دکتر سید حسن هاشمی در یادداشتی، نوشت: در این روزها و شب‌های گران‌قدر، از فرصت استفاده کرده و بسیار خلاصه می‌گویم که اینجانب و همکارانم در وزارت بهداشت، تلاش می‌کنیم، خدمات استاندارد سلامت را با بهره‌گیری از دانش و تجربه ارزشمند محققان و دانشمندان کشور، به هموطنان‌مان ارائه دهیم.

برای دستیابی به این هدف، نگاه ما در مرحله نخست به تولیدات داخلی است و تجهیزات، واکسن یا داروی مورد نیاز کشور را تامین خواهیم کرد.

در تمام این فعالیت‌ها هم، قوانین جمهوری اسلامی ایران و اسناد بالادستی، چراغ راه ما است؛ علاوه بر آن، تمام دستگاه‌های نظارتی بر این فعالیت‌ها نظارت دارند.

بنابراین از همه شخصیت‌های حقیقی و حقوقی که تریبونی در اختیار دارند و همچنین اصحاب رسانه، تقاضا می‌کنم به هیچ دلیلی، سلامت مردم را به اغراض گروهی و سیاسی آلوده نکنند.

از ملت شریف ایران هم خواهش می‌کنم به شایعات توجه نکنند و به‌هیچ‌وجه تحت تاثیر القائات مختلف در فضای مجازی قرار نگیرند.

اینکه گروهی با در آمیختن راست و دروغ، بخواهند بخشی از دولت را به اقدام نادرستی متهم کنند، نه یک کار سیاسی است، نه برنامه‌ای اجتماعی و نه خدمتی به مردم.

این قبیل اقدامات، تنها کند کردن حرکت نظام و تلاشی ابتر برای مقاصد زودگذر است.

نمونه آن هم هیاهویی است که در مورد واکسن HPV برپا شد و مدیران ذی ربط، پاسخ آن را داده و در صورت لزوم باز هم به آن خواهند پرداخت.

اینجانب ضمن تشکر از سازمان صداوسیما و برنامه ماه عسل که به سلامت مردم توجه کرده‌اند، تنها به این نکته بسنده می‌کنم که امروزه بیماری ناشی از ویروسHPV از جمله بیماری‌هایی است که عده بسیاری در سراسر جهان به آن مبتلا هستند و واکسن پیشگیری از این بیماری نیز با کمترین عارضه در دنیا استفاده می شود.

بر اساس نیازسنجی‌های انجام شده در کشور نیز تولید و ساخت واکسن این بیماری در ایران هم پیگیری می‌شود و دانشمندان ایرانی در مورد ساخت این واکسن، به پیشرفت‌های خوبی دست یافته‌اند.

اگرچه حوزه بهداشت در زمینه تولید واکسن با چالش‌هایی مانند هزینه‌بر بودن آنها مواجه است، اما این موانع موجب توقف فعالیت دانشمندان عرصه سلامت نشده و تلاش برای تولید داروها و واکسن‌های مورد نیاز مردم و از جمله واکسن HPV به طور جدی در حال انجام است.

در پایان امیدوارم پروردگار مهربان، در این شب‌های عزیز، همه ما را از وسوسه‌های شیطانی در امان بدارد و به صراط مستقیم هدایت کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی فانا، تاریخ 14 خرداد 97، کد مطلب: 14026: www.maj.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
0
0
مزارت بهداشت و اقای هاشمی مورد اعتماد هستن و میدونن باید چیکار کنن
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین