پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۸۴۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
برنامه پایش شب گذشته با موضوع بررسی راههای کاهش هزینه درمان و پشت پرده عدم افشای ارز دارویی به روی آنتن شبکه یک رفت .
شعارسال: محسن جلواتی قائم مقام سازمان دیده بان شفافیت و عدالت در برنامه پایش شب گذشته در مورد اختصاص ارز 4200 به وارد کنندگان ارزی گفت : برآورد ها حاکی از این است که با 720 میلیون دلار می توانیم حدود 97 درصد نیاز دارویی کشور را تامین کنیم و به همه ملزومات دارویی مانند بسته بندی و غیره ارز دهیم.

جلواتی گفت : حدود 100 میلیون دلار را می توانیم برای سه درصد اقلام دارویی که امکان تولید آن ها در کشور را نداریم نیز ارز اختصاص دهیم . یکی از شرکت های وارد کننده که با ارز 4200 تومانی دارو وارد کرده اخیراً معاون وزیر بهداشت را تهدید کرده که اگر اقلام دارویی من را 60 درصد گران نکنید این اقلام را از گمرک ترخیص نمی کنم تا در کشور کمبود دارو ایجاد شود .

وی افزد : ارز دادن به شرکت های وارد کننده باعث ایجاد گرانی و سو استفاده می شود ، اگر ما به التفاوت ارز را به شرکت های بیمه بدهیم چون این شرکت ها دولتی هستند امکان نظارت بیشتری از طریق نهادهای نظارتی مثل سازمان بازرسی و غیره بر روی آنهاست .

برنامه پایش شب گذشته در نظر سنجی خود از مردم پرسید : به نظر شما برای کاهش هزینه های درمان کدام راه موثر است؟1- پوشش بیمه های درمانی 2- تخصیص ارز دولتی به واردات دارو

در پایان این نظرسنجی 77.38 درصد از شرکت کنندگان پوشش بیمه های درمانی را موثر در کاهش هزینه های درمان عنوان کردند . 22.62 درصد نیز تخصیص ارز دولتی به واردات دارو را موثر در کاهش هزینه های درمان دانستند .

مجری این برنامه در مورد علت عدم افشای لیست ارز بگیران دارویی که با دلار 4200 دارو وارد کنندگان توسط وزارت بهداشت گفت : با مسئولان وزارت بهداشت تماس گرفتیم ولی آنها حاضر به شرکت در برنامه نشدند . روابط عمومی وزارت بهداشت در پیامی به برنامه اعلام کرده بانک مرکزی باید لیست دریافت کنندگان ارز 4200 تومانی را افشا کند و ما از بانک مرکزی خواستیم این لیست را افشا کند .

ماجرای تهدید معاون وزیر بهداشت توسط یک شرکت وارد کننده دارو

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری مشرق نیوز ، تاریخ انتشار: 22 مرداد 1397 ، کدخبر: 883659 ، www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
0
0
ا.ف75
ینی اونا انقدر با نفوذ بودن که بخوان وزیر رو تهدید کنن؟ قشنگ کشورمون داره مافیایی میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین