پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۸۰۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
اتحادیه اروپا در دفاع از شرکت‌هاى اروپایى که با ایران کار مى کنند، بیانیه داد. از سوی دیگر بسیاری از کشورهای اروپایی در حال گسترش روابط یا حفظ روابط گذشته خود با ایران هستند.

شعار سال: این بار فشارهای امریکا تأثیری بر اتحادیه اروپا ندارد. حتی پافشاری اروپایی‌ها برای ادامه همکاری‌های اقتصادی با ایران منجر به تهدید واشنگتن برای اعمال تحریم علیه کشورهای اروپایی نیز شد، با این حال گفتار و عمل اروپایی‌ها حکایت از پایبندی‌شان به برجام است. درهمین زمینه اتاق بازرگانى اروپا درباره ضرورت حفظ روابط تجارى ایران و اروپا و درخواست از کمیسیون 

سوئیس خواستار ادامه همکاری شرکت‌های خود با ایران شد

درهمین راستا دولت سوئیس روز پنجشنبه از شرکت‌های خود خواست که با‌وجود تحریم‌های امریکا، روابط بازرگانی خود را با ایران ادامه دهند.

«فابین ماینفیش» از مقام‌های دبیرخانه دولتی امور اقتصادی سوئیس با ابراز «تأسف» نسبت به تحریم‌های امریکا اظهار داشت: تصمیم‌های امریکا در مورد تحریم‌ها تأثیری بر وضعیت حقوقی سوئیس در رابطه با ایران نخواهد داشت. وی با بیان اینکه دولت فدرال سوئیس از منافع اقتصادی این کشور دفاع می‌کند، افزود: دولت به شرکت‌ها توصیه می‌کند که روابط بازرگانی خود را با ایران ادامه دهند و نسبت به اوضاع آگاه بمانند.

شرکت‌های دارویی سوئیس و فرانسه در بازار ایران می‌مانند

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه گزارش داد: شرکت داروسازی «روش» سوئیس اعلام کرده است برای خدمت‌رسانی به بیماران ایرانی به همکاری خود با جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهد داد. به‌گزارش ایرنا، شرکت داروسازی «روش» با صدور بیانیه‌ای گفت: ما از نزدیک شرایط کار در ایران را بررسی می‌کنیم. ما می‌خواهیم بیماران ایرانی از نوآوری‌های این شرکت برای کیفیت داروهای دیابت و داروهای با کاربرد «تشخیص بیماری» بهره‌مند شوند. شرکت داروسازی بین‌المللی «سانوفی» نیز اعلام کرده است که هنوز زود است در مورد حضور در بازار ایران سخن بگوییم.شرکت فرانسوی «سانوفی» اوایل سال 2016 اعلام کرده بود یادداشت تفاهمی با تهران برای گسترش حضور خود در ایران امضا کرده است. شرکت بین‌المللی «نستله» نیز اعلام کرده است: هیچ گونه مشکلی برای ادامه حضور خود در ایران ندارد.این شرکت دو کارخانه در ایران دارد. یکی کارخانه تولید غذای کودک (شیرخشک) در شهر قزوین و دیگری تولید آب معدنی در شهرستان «پلور». دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا 8 مه (18 اردیبهشت) اعلام کرد که این کشور از برجام خارج می‌شود و به تعلیق تحریم‌های هسته‌ای این کشور علیه تهران ادامه نمی‌دهد. انگلیس، فرانسه و آلمان پس از اعلام خروج امریکا از توافق هسته‌ای با انتشار بیانیه مشترک تأکید کردند که حتی بدون حضور امریکا به اجرای برجام ادامه خواهند داد.همچنین روسیه و چین ضمن ابراز تأسف نسبت به این تصمیم امریکا، بر ادامه پایبندیشان به توافق هسته‌ای تأکید کرده‌اند.

انتقاد آلمان‌ها از تحریم‌های ایران

انجمن‌های تجاری آلمانی اعلام کردند شرکت‌های این کشور آسیب روزافزونی را از سیاست‌های تحریمی و تعرفه‌ای دولت دونالد ترامپ متحمل می‌شوند. به‌گزارش ایسنا به‌نقل از رویترز، تنها یک روز پس‌از اعمال تحریم‌های جدید امریکا ضد ایران، این کشور اعلام کرد بزودی تحریم‌هایی علیه روسیه نیز اعمال خواهد کرد. امریکا، روسیه را متهم به مسموم کردن جاسوس سابق روسی و دخترش در انگلیس کرده است اما کرملین این اتهام را رد می‌کند. فولکر ترییر- مدیر تجارت خارجی اتاق بازرگانی آلمان- در همین رابطه گفته که فضای بین‌المللی برای شرکت‌های آلمانی رو به پیچیده شدن هستند. وی گفت: بسیاری از شرکای تجاری آلمان تحت تأثیر اقدامات امریکایی‌ها قرار گرفته‌اند و تجارت آنها با شرکت‌های آلمانی مختل شده است. هولگر بینگمان، رئیس انجمن تجاری «ب ج آ» نیز گفت: سیاست‌های امریکا به طور قطع بر تجارت خارجی آلمان اثر گذاشته است. چهارشنبه این هفته، آلمان و چین از روابط اقتصادی خود با ایران دفاع کردند. بینگمان از دولت آلمان خواسته است تا مشخص کند چگونه می‌تواند از شرکت‌های آلمانی در برابر تحریم‌های امریکا محافظت کند.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در بیانیه مشترکی با وزیران خارجه فرانسه و انگلیس و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرده است از شرکت‌های اروپایی که دارای روابط اقتصادی و تجاری قانونی با ایران هستند محافظت خواهد شد.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه ایران، تاریخ انتشار 20 مرداد 97، کد مطلب: 477771، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
0
0
ا.ف75
باز خداروشکر که این کشور ها یکم وجدان برجامی تو روحشون هست:)))))
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین