پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۹۵۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸
سخنگوی سازمان غذا و دارو، با اشاره به خروج آمریکا از برجام، گفت: ایران هیچگونه مراودات دارویی با آمریکا ندارد که بخواهد نگران باشد.

شعار سال: دکتر کیانوش جهانپور، با تاکید بر اینکه ۹۶ درصد داروهای مصرفی در کشور تولید داخل است، گفت: از این میزان، ۵۰ درصد داروها یعنی از ماده اولیه تا بسته بندی نهایی، تولید داخل کشور است. اگرچه ممکن است ۵۰ درصد مواد موثره دارو نیز وارداتی باشد، اما فرمولاسیون و محصول نهایی در داخل کشور تولید شود.سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه ایران هیچگونه مراودات دارویی با کشور امریکا نداشته و نخواهد داشت، افزود: اغلب منابع وارداتی دارویی ایران از کشورهای اروپایی خصوصا سوئیس و آلمان است. آلمان بزرگترین شریک تجاری ایران بوده و هست.

جهانپور افزود: اگرچه به حوزه دارو باید نگاه انسانی داشت و نباید مسائل سیاسی را به آن مرتبط کرد، اما با توجه به بی اعتمادی و عدم اطمینان به امریکا، متاسفانه این کشور، مسائل سیاسی را در حوزه دارو وارد می کند.

وی ادامه داد: ممکن است در مواردی انحصار تولید دارویی در اختیار شرکت های امریکایی باشد که با سیاست های سلامت و تلاش وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو اجازه نمی دهیم مسائل انسانی و جان و سلامت افراد را گروگان گیری کنند و از طریق نهادهای بین المللی و با دیپلماسی مناسب سلامت، راهکارهایی پیش بینی شده تا مشکلی در حوزه دارو ایجاد نشود.

جهانپور با بیان اینکهاغلب داروهای وارداتی در کشورها و شرکت های مختلف اروپایی با کیفیت و استاندارد مناسب و لازم در سطح بین المللی تولید می شود، افزود: در مواردی که برخی از داروها در داخل تولید نشوند و یا تولید دارو در داخل کافی نباشد، در کوتاه مدت از روزنه ها و مسیرهای متعددی که فراروی کشور است استفاده خواهیم کرد.

وی در پایان با اشاره به خروج امریکا از برجام، تاکید کرد: جای نگرانی در بازار دارویی کشور نیست و وضعیت دارویی کشور در حال حاضر مطلوب بوده و بازار دارویی آرام است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی فانا، تاریخ 22 اردیبهشت 97، کد مطلب: 13710: www.phana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
0
0
ایران و آمریکا به نظر من این گونه فعالیت های خودشون رو بد نیست که از سر بگیرند ؛ این ها چیزی نیست که بشه تحریم کرد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
0
0
ارتباط ایران و امریکا دیگه فکر کنم به تاریخ پیوست و دیگه تموم شد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین