پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۶۷۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
رئیس هیأت‌مدیره سندیکاهای صنایع دارویی گفت: امروز چین و هند دو قطب اصلی تولید مواد شیمیایی و دارویی هستند حتی آمریکا و اروپا نیز مواد اولیه خود را از این کشور تامین می‌کند. همانطور که در بخش نساجی یا کالاهای صنعتی، کالاهای بی‌کیفیت یا با کیفیت بالا وجود دارد در حوزه دارو نیز این رویه صادق است
شعارسال:رئیس هیأت‌مدیره سندیکاهای صنایع دارویی گفت: امروز چین و هند دو قطب اصلی تولید مواد شیمیایی و دارویی هستند حتی آمریکا و اروپا نیز مواد اولیه خود را از این کشور تامین می‌کند. همانطور که در بخش نساجی یا کالاهای صنعتی، کالاهای بی‌کیفیت یا با کیفیت بالا وجود دارد در حوزه دارو نیز این رویه صادق است

محمد علی نجفی در خصوص تاثیر تحریم آمریکا بر صنعت داروسازی گفت: ما از ابتدای انقلاب تا به امروز با تحریم آمریکا مواجهیم و در دولت نهم و دهم نیز سازمان ملل و سایر کشورها به آن اضافه شدند اما باز هم در همان شرایط ما بازار داروی کشور را تامین کردیم و آن زمان نیز مشکلی در تامین مواد اولیه نداشتیم و فقط در برخی نقاط برای نقل و انتقال پول دچار مشکل می‌شدیم.

وی در خصوص واردات مواد اولیه گفت: امروز چین و هند دو قطب اصلی تولید مواد شیمیایی و دارویی هستند حتی آمریکا و اروپا نیز مواد اولیه خود را از این کشور تامین می‌کند. همانطور که در بخش نساجی یا کالاهای صنعتی، کالاهای بی‌کیفیت یا با کیفیت بالا وجود دارد در حوزه دارو نیز این رویه صادق است.

نجفی تصریح کرد: امروز چین آنقدر قدرتمند شده که شرکت‌های تولید مواد شیمیایی در برخی کشورها فعالیت خود را تعطیل کرده‌اند چون نتوانستند چه به لحاظ کیفیت و چه به لحاظ قیمت با چینی‌ها رقابت کنند ضمن آنکه مواد اولیه‌ای که برای دارو وارد کشور می‌شود توسط وزارت بهداشت با دقت رصد می‌شود و تا تاییدیه‌های بین المللی و استانداردهای لازم را نداشته باشد اجازه واردات به آن را نمی‌دهند.

وی با اشاره به اینکه امروز بزرگ‌ترین مشکل ما داخلی است تا خارجی گفت: بزرگ‌تر از مشکل تحریم در صنعت داروسازی دخالت‌های بی‌مورد دولت و دستگاه‌های حاکمیتی در حوزه کسب و کار است. ما هرچه تلاش می‌کنیم که این فضا را تسهیل کنیم اما متاسفانه اجازه نمی‌دهند. حتی بزرگان نظام نیز در سخنانشان این نکته را بیان کردند که آنقدر که ما از داخلی‌ها ضربه می‌خوریم از انگلیس و آمریکا ضربه نمی‌خوریم.

نجفی تصریح کرد: به طور مثال در حوزه ارز از زمانی که آقای جهانگیری دلار تک نرخی را اعلام کرد تا امروز چندین بخشنامه بیرون آمده است و هیچ کس نمی‌داند چگونه خود را با آنها هماهنگ کند و هر روز یک دستورالعمل جدیدی ابلاغ می‌شود. حال با این فضای کسب و کار چگونه انتظار داریم کسی برنامه‌ریزی کند و در آن فعالیت کند.

وی ادامه داد: مطابق تصریح قانون قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی به عهده فعالین این حوزه است اما وزارت بهداشت تمکین نمی‌کند و خود راسا دخالت می‌کند. این در حالی است که ستاد تنظیم بازار به صورت کتبی به این وزارتخانه نامه زده که اگر می‌خواهید خرید کنید مناقصه برگزار کنید و یا اگر مطابق سیاست‌ها باید در قیمت‌گذاری کالایی نقش مستقیم را داشته باشید به ما نامه بزنید تا ما آن را بررسی کنیم اما متاسفانه این وزارتخانه تمکین نمی‌کند.

وی ادامه داد: در حالی که همه شعار کوچک‌تر شدن دولت را می‌دهند وزارت بهداشت 15 شرکت تاسیس می‌کند و خانه‌های سلامت راه می‌اندازد تا رقیب بخش خصوصی شود. از طرف دیگر چون این وزارتخانه مصرف‌کننده 70 درصد بازار دارو و تجهیزات پزشکی است به دلیل آنکه می‌خواهد هزینه‌های خود را کمتر کند به طور مستقیم قیمت کالاهای مصرفی خودش را تعیین می‌کند. در کجای دنیا شما دیده‌اید که رگولاتور، مصرف‌کننده و قیمت‌گذار یکی باشد. اگر این وضعیت سامان پیدا نکند آینده خوبی برای بازار دارو و تجهیزات پزشکی کشور متصور نیست.

رئیس هیأت‌مدیره سندیکاهای صنایع دارویی در خصوص کیفیت داروهای خاص تولید داخل با نمونه‌های خارجی گفت: جامعه پزشکی همواره تمایل به مصرف داروی خارجی دارد و هنگامی که یک داروی داخلی که تا پیش از این مشابه خارجی آن مصرف می‌شده به بازار عرضه می‌شود مقاومت‌هایی صورت می‌گیرد.

وی افزود: این در حالی است که برای تولید یک دارو چندین سال روی آن کار می‌شود و تا استانداردهای جهانی کسب نشود وزارت بهداشت اجازه ورود آن به بازار را نمی‌دهد. البته برخی موارد نیز وجود دارد که بیماران با این تغییر دارو همگام نمی‌شوند که آن هم در موارد خاصی اتفاق می‌افتد و اکثریت را شامل نمی‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار 24خرداد97، کد خبر: 628391،www.ilnanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
0
0
درست است که وزارت بهداشت رغیب بخش خصوصی شده ، اما اعتمادی هم به استقلال بخشی کامل به بخش خصوصی وجود ندارد. در اولیم فرصت، موقعیت و ماهیت منفعت طلبانه خود را نشان می دهند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۵
0
0
این دو کشور میتوانند در ایران سرمایه گذاری های خوبی را داشته باشند ؛ امیدواریم در زمان خروج آمریکا این همکاری ها ادامه داشته باشد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین