پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۰۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۰
عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی گفت: واردات و تولید مواد اولیه دارو در بسیاری از قسمت‌ها حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

شعارسال: اکبر ترکی، با اشاره به افزایش تعرفه‌های پزشکی اظهار داشت: گلوبال تعرفه‌ها و آن چیزی که برای تعرفه بهداشت و درمان در سال 97 تصویب شده 5 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: نظر جامعه پزشکی بر این مبنا است که زمانی که عدد و رقم بالاتر باشد به اندازه تورم هم باید تعرفه‌ها افزایش پیدا کند، در حال حاضر بیمارستان‌های دولتی و خصوصی با همین تعرفه‌های فعلی هم نمی‌توانند خود را اداره کنند.

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بدهکاری بیمارستان‌ها بسیار بالا رفته است، تصریح کرد: قسمت‌های دارویی، آزمایشگاهی و پاراکلینیک و نیز عدم پرداخت بیمه‌ها توسط پزشکان یکی از بدهکاری‌ها است.

وی گفت: واردات و تولید مواد اولیه دارو در بسیاری از قسمت‌ها شاید 30 تا 40 درصد افزایش پیدا کرده است.

ترکی با اشاره به تغییر نرخ دلار و تورم و افزایش آن‌ها بیان کرد: اثر دلار و تورم بر خرید تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، ام‌آرآی، سی‌تی‌اسکن، رادیولوژی و تخت‌های بیمارستانی اثر بیشتری گذاشته است.

وی ادامه داد: افزایش هزینه‌های پزشکی خیلی بیشتر از تورم است، در حال حاضر تورم در قسمت بهداشت و درمان به دلیل ارائه خدمات 2 برابر بیشتر از تورم کلی است و چون این عدد و رقم بالاتر است مدعی هستند که بایستی تعرفه‌ها بیشتر از این افزایش پیدا کند اما متوسط آن را فعلاً 5 درصد اعلام کردند.

وزارت بهداشت مشکلات طرح تحول سلامت را احصا می‌کند

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات طرح تحول سلامت اظهار داشت: قسمتی از مشکلات و چالش‌ها را وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی احصا می‌کند.

وی اضافه کرد: در کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح و مقرر شد کمیته‌ای متشکل از کمیسیون بهداشت و درمان و افرادی از وزارت بهداشت و نظام پزشکی تشکیل شود تا این افراد مشکلات و چالش‌های طرح تحول سلامت به ویژه مسائل هزینه درمان را بررسی و راه برون رفت از مشکلات را در طرح تحول سلامت ارائه دهند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 5خرداد1397 ، کدخبر: 1734846: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
0
0
خدا به دادبیمارای کشورمون برسه همینجوریش هزینه درمان خیلی زیاده دیگه 40 درصد بره روی قیمت دارو ها حسابی بدبخت میشیم
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین