پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۵۹۴
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
مدیرعامل شرکت داروسازی راموفارمین از تولید نخستین محصول با استفاده از فناوری جدید دارورسانی (Oral Thin Films) OTF یا (Orally Disintegrating Strips) ODS در ایران توسط این شرکت خبر داد.

شعار سال: مهدی زرین در گفت‌وگو با خبرنگار فانا با اشاره به اینکه این فناوری به تدریج در حال انتقال به شرکت داروسازی راموفارمین است، افزود: در گام نخست و پس از مشورت با پزشکان و متخصصان ویتامین D3 دو هزار واحد انتخاب شده و این محصول با استفاده از این فناوری جدید دارورسانی به تولید رسیده و به بازار عرضه شد.

او با بیان اینکه هم‌اکنون ۴ پروانه تولید محصول با استفاده از این فناوری از سازمان غذا و دارو داریم که یک محصول تولید و لانچ شده است و مابقی نیز به تدریج تولید و روانه بازار خواهند شد، عنوان کرد: می‌توان گفت داروسازی راموفارمین بطور رسمی از سال ۱۳۹۷ به جمع تولیدکنندگان دارو با استفاده از این فناوری در دنیا خواهد پیوست.

وی کمک به اقتصاد سلامت و افزایش کیفیت دارروسانی را دو مزیت این فناوری عنوان کرد و افزود: بیمارانی که در مصرف دارو دچار مشکل بلع هستند می‌توانند از این فناوری بهره‌مند شده و راحت‌تر دارو را دریافت کنند. ضمن اینکه دارورسانی با این فناوری سرعت فرایند درمانی را افزایش داده و اثربخشی آن را هم بالا می‌برد. با افزایش سرعت فرایند درمان بطور طبیعی مصرف دارو و و طول دوره درمان نیز کاهش خواهد یافت که این می‌تواند به کاهش هزینه‌های درمانی و کمک به اقتصاد سلامت منجر شود.

زرین با اشاره به اینکه هر دارویی را نمی‌تواند با این فناوری تولید کرد و فرمولاسیون آن کار بسیار مشکلی است، اظهار کرد: در همین راستا کارکنان داروسازی راموفارمین درخصوص این فناوری آموزش‌های لازم را دیده‌اند و آمادگی گسترش آن را دارند.

مدیرعامل شرکت داروسازی راموفارمین در پاسخ به این سوال که داروسازی راموفارمین درخصوص این فناوری دارورسانی با کدام یک از شرکت‌های خارجی در حال همکاری است، اضافه کرد: مهد این فناوری کشور آلمان است و من با مخترع این فناوری نیز در این کشور دیدار داشتم. علاوه بر آلمانی‌ها، با چند شرکت انگلیسی، هندی و کانادایی نیز در این زمینه در حال تبادل دانش هستیم چرا که هر یک از این شرکت‌ها موفق شده‌اند بخشی از محصولات دارویی را با این فناوری دارورسانی فرمولاسیون و تولید کنند و ما در داروسازی راموفارمین به دنبال این هستیم که سبدی از محصولات این شرکت‌ها را در گروه‌های کودکان، بیماران سالمند و بیماران با شرایط خاص که مشکلات بلع و ... دارند به تولید برسانیم.






سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی دارو و سلامت ، تاریخ انتشار 29 آبان96، کدمطلب:10563، www.phana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین