پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۶۵۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
علی کردی نخبه جوان بروجردی است که با غلبه بر بیماری ام اس، عنوان بیمار موفق را کسب کرد و توانست با دست خالی ۱۰ اختراع بین المللی را ثبت کند اما به دلیل عدم حمایت،برای پیاده کردن طرح ها و ایده ها با مشکلات مالی زیادی همراه است.

شعار سال: علی کردی” جوان ۲۶ ساله بروجردی یکی از نخبه ها و استعدادهای برتر این شهر است که با داشتن بیماری "ام اس” موفق شد بر این بیماری غلبه کند و همچنان در مسیر موفقیت، به عنوان مخترع جوان گام های بلندی بردارد.

تا کنون ۱۰ اخترع از این جوان با استعداد بروجردی ثبت شده و هر ماه طرح ها و ایده های مختلفی را در سر دارد که با انجام دادن آنها سبب تعجب همگان شده است، اما این مخترع بروجردی که دنیایی طرح و ایده در سر دارد برای پیاده کردن آنها با مشکل مالی همراه است تا جایی که برای گذران زندگی و تهیه مواد اولیه برای طرح های خود چاره ای ندارد جز این که گاهی کارگری کند.

بیش از ۸ سال است که این مخترح برای رسیدن به مقصدهای علمی تلاش می کند، با وجود این همه مشکل مالی اما نا امید نشده و با دست خالی طرح ها را یک به یک اجرا می کند.

گرچه تا کنون بارها گزارش های متعددی از این جوان تهیه شده و حتی مسئولان استانی و شهرستانی در منزل وی حضور پیدا کرده و وعده دادند که مشکلاتش حل می شود اما بعد از گذشت چند ماه این جوان همچنان درگیر مشکلات مالی است و از عدم حمایت مسئولان به شدت گلایه می کند.

"علی کردی” گفت: متولد ۷۰ هستم و چند سال پیش به بیماری ام اس مبتلا شدم اما همیشه اعتقاد داشتم داشتن یک روحیه خوب می تواند بر همه بیماری ها حتی سخت ترین بیماری غلبه کند و همین اعتقاد و روحیه سبب شد تا بتوانیم بر بیماری غلبه کنم.

وی اضافه کرد: اولین اختراع من در سال ۸۹ ثبت شد و تا کنون بیش از ۱۰ اختراع را ثبت کرده ام و در این راستا دکترای کارآفرینی از سازمان استاندارد اروپا کسب کرده ام و به عنوان بیمار موفق ام اس کشور، کارآفرین برتر و پژوهشگر برتر معرفی شده ام و تا کنون در طول این چند سال رتبه های برتر کشوری را در جشنواره های مختلف و ثبت اختراعات کسب کرده ام.

به گفته وی متاسفانه با مشکلات مالی بسیار زیادی همراه هستم به طوری که در حال حاضر در برخی از موارد کارگری می کنم تا بتوانم امرار معاش کنم و برای تهیه حداقل امکانات و مواد اولیه برای ایده ها و طرح هایم با مشکلات بسیاری همراه هستم که تا کنون هیچ اقدام و حمایتی از سوی مسئولان صورت نگرفته است.

این جوان مخترع بروجردی اظهار داشت: بی پولی تا کنون سبب نشده که از پیاده کردن طرح ها و ایده هایم پشیمان شوم اما اگر کمی حمایت از سوی مسئولان صورت گیرد و از میان هزاران وعده ای که داده شده چند تا از آنها محقق شود قطعا اوضاع بهتر می شود و با خیال راحت می توانم طرح های بعدی را برنامه ریزی کنم.

وی به شدت از عدم حمایت مسئولان از نخبه ها گلایه می کند و می گوید: تا کنون مسئولان زیادی با دیدن اختراعات و ایده های من آفرین گفته و تحسین کرده اند اما عملا اقدامی نکرده اند حتی برخی از مسئولان با حضور در منزل ما قول هایی داده اند که هیچ کدام رنگ حقیقت به خود نگرفته است.

وی بیان کرد: من چیز زیادی از مسئولان نمی خواهم، فقط کمی حمایت نیاز دارم و با حمایت می توان به تولید انبوه رسید و اشتغال را برای چندین نفر دیگر از جویندگان کار فراهم کرد.

کردی اظهار داشت: جدیدا نوعی کود طبیعی و بدون مواد شیمیایی را تولید کرده ام که در روند تسریع رشد گیاه بسیار موثر است، همچنین وارد کارهای هنری شده ام و مضراب سنتور و تار را به گونه طراحی کرده ام که به هر استاد هنر نشان می دهم بسیار تعجب می کنند و یا طراحی دستگاه فیزیوتراپی جدیدی که فرد بیمار در حین فیزیوتراپی کار معرق هم انجام می دهد و روحیه این افراد به شدت تغییر می کند.

حالا علی این نخبه جوان بروجردی سالهاست با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کرده و از وعده های محقق نشده مسئولان و قول هایی که به آن داده اند و عملی نشده گلایه دارد، این مخترع فقط کمی حمایت نیاز دارد تا هر آنچه که در ذهن خود را دارد را اجرا نماید.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری پرسنا ، تاریخ انتشار 15بهمن 96، کدمطلب: ------، www.porsna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهندس
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
0
واقعا افتضاحه
نخبه بر استانی به خاطر امرار معاش باید کارگری کنه؟
یعنی یه نفر حامیش نمیشه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
0
واقعا تاسف داره
بعد میگن چرا فرار مغز ها اتفاق میافته
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین