پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۶۹۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طی ابلاغیه ای خطاب به روسا و سرپرستان دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی سراسر کشور، آنها را ملزم کرد جهت تامین داروهای مورد نیاز مراکز درمانی تحت پوشش خود، صرفا از داروهای ژنریک تولید داخل خریداری کنند.

شعار سال: در متن ابلاغیه حسن هاشمی آمده است: با توجه به ضرورت مدیریت هزینه های دارویی در مراکز درمانی وابسته، همچنین در راستای اجرای سیاست های کلی نظام سلامت و اسناد بالادستی لازم است از تاریخ اول تیر ماه جاری اقدامات زیر در زمینه خرید داروهای داروهای مورد نیاز مراکز درمانی تحت پوشش آن دانشگاه صورت پذیرد.
براساس این ابلاغیه، به منظور حداکثر بهره برداری از منابع محدود نظام سلامت لازم است با استفاده از شیوه های خرید راهبردی دارو بیشترین بهره بهرداری از بودجه های خرید دارویی به عمل آید.
در این ابلاغیه آمده است: در مورد داروهایی که نمونه ژنریک آن در بازار دارویی کشور وجود دارد باید صرفا داروی ژنریک خریداری شود.
خرید داروهای برند ژنریک تولید داخل صرفا در صورتی مجاز است که قیمت آن توسط شرکت های عرضه کننده در حد قیمت داروی ژنریک موجود در بازار کاهش یابد.
وزیر بهداشت در این ابلاغیه آورده است: لازم است معاونین غذا و دارو، درمان و توسعه و مدیریت منابع آن دانشگاه/دانشکده را موظف کنند تا بر اجرای صحیح این دستورالعمل نظارت و حسن اجرای آن را گزارش کنند. همچنین پرداخت هزینه های خرید داروهایی که خارج از این دستورالعمل خریداری می شوند، مجاز نیست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 22 خرداد 97، کد مطلب: 82940959: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
0
0
بر روی کیفیت این تولیدات چه کسی نظارت می کنه؟
مردم احنق نیستند که داروی خارجی رو بر داروی داخلی ترجیح می دهند. حتما تفاوت معناداری توی این دو مورد دیده اند که حاضرند به سمت داروی خارجی بروند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
0
0
در زمینه دارو ایران در اسیا رتبه اول رو داره و هیچ دلیلی نیست که بخوایم از دارو های داخلی استفاده نکنیم این یک قانون بسیار خوب برای حمایت از داروسازان متبحر ایرانیه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
0
0
داروهای تولید داخل که اصلا کیفیت نداره م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین