پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۵۳۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: قول می‌دهیم با دلار ۴۲۰۰ تومانی، هیچ هزینه جدیدی به هزینه تهیه دارو در سبد خانوار‌‌ها تحمیل نشود.

شعارسال: سعید نمکی درباره تأثیر دلار 4200 تومانی و تک‌نرخی شدن نرخ دلار‌ در قیمت داروهای داخلی و همچنین داروهای وارداتی، اظهار داشت: ممکن است مردم درباره افزایش قیمت داروهای تولید داخل و وارداتی نگرانی‌هایی داشته باشند که باید در این حوزه توضیحاتی ارائه داد.

وی بیان کرد: در رابطه با داروهای تولید داخل باید گفت که معمولاً اقلامی که داروهای تولید داخل را تشکیل می‌دهد، مواد اولیه است که 35 تا 40 درصد از قیمت تمام شده دارو را تشکیل می‌دهد و بین 60 تا 65 درصد، اقلام جانبی، اقلام بسته‌بندی و غیره هستند که در قیمت تمام‌شده‌ دارو مؤثرند.

نمکی اضافه کرد: ‌در ارتباط با قیمت داروهای تولید داخل، مردم مستحضر باشند که غیر از مواد اولیه، اقلام جانبی، بسته‌بندی و بقیه (در مورد دارو) ‌مدت‌ها است که از طریق ارز آزاد تهیه می‌شد که قیمت آن هم بالاتر از 4 هزار و 500 تومان برای صنعت دارو بود حال‌ اگر قرار باشد طبق مصوبه جدید با نرخ 4 هزار و 200 تومانی دلار، این اقلام تهیه ‌شود، طبیعتاً از قیمت تمام شده اقلام بسته‌بندی و مواد جانبی دارو کاسته خواهد شد.

معاون سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: برای مواد اولیه که بین 35 تا 40 درصد قیمت تمام شده تولید داروی داخلی بود، اگر قرار باشد چیزی حدود  10 درصد بین دلار 3 هزار و 750 تومانی تا دلار 4 هزار و 200 تومانی افزایش قیمت تمام شده مواد اولیه داشته باشیم، با کاهشی که در تهیه ارز به قیمت 4 هزار و 200 تومان به جای بالای 4 هزار و 500 تومان در مواد جانبی و بسته‌بندی دارو داشتیم، انتظار ما این است که قیمت تمام شده داروی داخلی افزایشی نخواهد داشت.

نمکی درباره داروهای وارداتی نیز توضیح داد: سازمان برنامه و بودجه ردیف خاصی برای کمک و یارانه ‌تهیه داروهای وارداتی اساسی، داروهای بیماران خاص و داروهای حیاتی، (نه داروهای غیراساسی) درنظر گرفته است که امسال هم با تصمیم جدید، ارقام بیشتری به این داروها تخصیص می‌دهیم.

معاون سازمان برنامه و بودجه تأکید کرد: قول می‌دهیم که مطلقاً هزینه جدیدی به هزینه تهیه دارو در سبد خانوارها تحمیل نخواهد شد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اقتصاد ایران آنلاین ، تاریخ انتشار: 24فروردین 1397، کدخبر: 332829 ،www.eghtesadeiranonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
0
0
خداروشکر که تو این گرونی ها حداقل این دارو ها گرون نمیشه تا خانواده بیمار داغدار بشن
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
0
0
باز م جای شکر داره که دارو گرون نمیشه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
0
0
افزایش نرخ ارز بر همه بازار های ایران تاثیر گذاشته است
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین