پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۲۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۴
وزیر بهداشت گفت: دولت مصمم است مابه التفاوت نرخ ارز برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی که دارو و برخی از تجهیزات پزشکی است را پرداخت کند.
شعارسال: سید حسن قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه دولت نرخ ارز را ۴ هزار و دویست تومان اعلام کرد و چند نوع ارز نداریم، گفت: دولت مصمم است مابه التفاوت نرخ ارز برای جلوگیری از افزایش قیمت کالا‌های اساسی که دارو و برخی از تجهیزات پزشکی است را پرداخت کند.

وی افزود: بنابراین دو وجه بیشتر نخواهیم داشت یا این اتفاق خواهد افتاد یا مبنای قیمت گذاری ارز ۴ هزار و دویست تومان در نظر گرفته می‌شود.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: با دستوری که رییس جمهور در نشست اخیر صادر کرد بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه موظف هستند در سقف یارانه‌ای که سال گذشته برای دارو و تجهیزات پرداخت می‌شد ارز را با همان قیمت در اختیار تولیدکنندگان که مواد اولیه نیاز دارند و واردکنندگان قرار دهند.

اجازه تحمیل هزینه اضافی به تولیدکننده و واردکننده را نخواهیم داد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: دارو‌های موجود در انبار با نرخ ارز گذشته خریداری شده و طی سه روز آینده نیز تعیین تکلیف خواهند شد؛ به هیچ وجه اجازه تحمیل هزینه اضافی به تولیدکننده و واردکننده را نخواهیم داد و در هر صورت مراقبت خواهیم کرد که آسیبی به آن‌ها وارد نشود؛ نباید به آن‌ها زور بگویم تا اجحافی در حق مردم نشود.

قیمت‌ها را کنترل خواهیم کرد

وی با بیان اینکه قیمت‌ها را کنترل خواهیم کرد، گفت: سایتی نیز اعلام شده تا مردم و بیمارانی که به سبب بیماری مزمن از قبل دارو تهیه می‌کنند اگر اختلافی قیمتی در مورد دارو و تجهیزات پزشکی مشاهده می‌کنند با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند تا با متخلفان برخورد لازم صورت گیرد.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: پیش بینی می‌شود طی دو تا سه روز آینده با اتحادیه و صنوف دارو و تجهیزات پزشکی جلساتی را برگزار و آن‌ها را توجیه کنیم.

نباید به سیاستی که رییس جمهور اعلام کرد خدشه‌ای وارد شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه نباید به سیاستی که رییس جمهور اعلام کرد خدشه‌ای وارد شود، تصریح کرد: در غیر این صورت ما افزایش قیمت را برای کالا‌های اساسی از جمله دارو و تجهیزات نخواهیم داشت در این ارتباط باید به هم اعتماد و در عین حال سریع عمل کرد و بعد نیز نظارت کنیم تا سیاست‌های جدید ارزی طی چند ماه آینده بتواند آرامشی را در بازار ایجاد کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار: 31 فروردین 1397 ، کدخبر: 679430 ، www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
واقعا خداروشکر که دولت تدبیرشحداقل تو این یه زمینه جواب داد
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
بحران ارز روی همه سیستم های اقتصادی ایران تاثیر گذاشته است ؛ مدیریت و برنامه ریزی در کشور وجود نداشته باشد همین میشود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین