پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۹۵۵۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹
سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: امسال افزایش یا کاهش قیمت داروها مانند گذشته، ذیل عنوان منطقی شدن قیمت ها در کمیته قیمت گذاری دارو در این سازمان تصمیم گیری خواهد شد اما درصورت افزایش، میزان آن براساس نرخ رسمی تورم خواهد بود.
شعارسال:سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: امسال افزایش یا کاهش قیمت داروها مانند گذشته، ذیل عنوان منطقی شدن قیمت ها در کمیته قیمت گذاری دارو در این سازمان تصمیم گیری خواهد شد اما درصورت افزایش، میزان آن براساس نرخ رسمی تورم خواهد بود.

کیانوش جهانپور افزود: قیمت داروها براساس برآوردهای انجام شده شامل هزینه ها، منابع انسانی و برابری نرخ ارز تعیین می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای تغییر قیمت و منطقی شدن بهای داروها در طول سال، بطور مستمر در مورد داروهای تولید داخل و وارداتی تصمیم گیری می شود.

وی تصریح کرد: افزایش هزینه ها ممکن است منجر به افزایش قیمت داروها شود که در آن صورت میزان افزایش تا سقف نرخ تورم خواهد بود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو یادآور شد: البته هر سال مواردی از داروها نیز بوده اند که بجای افزایش قیمت، کاهش قیمت داشته اند که این تغییر قیمت ها به صورت مستمر اعلام شده اند.

به گفته جهانپور ؛ افزایش قیمت دارو در سال گذشته براساس نرخ تورم حداکثر تا 9 درصد اعمال شد.

سال گذشته دست کم قیمت 15 قلم دارو تغییر کرد.

یکی از مشکلات پیش آمده درباره قیمت داروها در سال گذشته این بود که برخی داروها با قیمتی متفاوت از قیمت درج شده روی بسته بندی ها به مردم عرضه می شد که غلامرضا اصغری رئیس سازمان غذا و دارو در این باره به خبرنگار ایرنا گفت که قیمت داروها همگام با نرخ تورم، تغییر کرده و با قیمت های جدید عرضه می شود اما شرکت های پخش تعدادی جعبه از قبل دارند که قیمت قدیمی روی آن درج شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت سلامت نیوز، تاریخ انتشار 14فروردین 96،کدخبر: 240755، www.salamatnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Austria
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
0
0
ای کاشا ون گفته رهبری در مورد رنج بیماران و خانواده های اون ها در جامعه هرچه زودتر عملی بشه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
0
0
دیگه تو ایران سلامتیمون هم رو هواست...حواستون باشه بیمه سلامتم کلی محدود کردن
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین