پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۱۶۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: قبل از اجرای طرح تحول سلامت، 300 تا 350 قلم کمبود دارویی وجود داشت اما این میزان اکنون به 60 تا 65 قلم کمبود دارویی واقعی، کاهش یافته است.

شعار سال: کیانوش جهانپور گفت: کمبود دارویی تقریبا در تمام بازارهای دارویی دنیا وجود دارد اما در ایران نیز کمبودهای مقطعی برخی از اقلام دارویی را داریم و موضوع جدیدی نیست اما همواره فراز و فرودهایی داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سیاست ها معطوف به حمایت از داروهای تولید داخل است، فقط به میزان 10 درصد داروهای مشابه داخلی واردات خواهیم داشت و روشن است که این 10 درصد نیز در همان ابتدای واردات، مصرف می شوند بنابر این چون نام تجاری دارو در دست نیست احساس کمبود دارو نمایان می شود در حالی که نوع داخلی آن وجود دارد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره کمبود داروی تالاسمی و اینکه آنان حتما باید نوعی خارجی آن را مصرف کنند، گفت: مطالعه بالینی روی داروی تزریقی ایرانی در هفت استان، انجام و ارزیابی شد و عارضه ای فراتر از عارضه خارجی گزارش نشده است؛ ادعاها درباره اثربخش نبودن داروهای ایرانی صرفا یک ادعا است و پذیرفتنی نیست.

جهانپور افزود: مراکز گزارش عوارض دارویی نیز هیچ عارضه ای ثبت نکرده است و تمام گزارش ها از فرآیندهای نظارتی داروهای ایرانی را تائید می کنند؛ علاوه براین داروی آهن زای تالاسمی در کشور بطور همزمان صادر می شود و گزارش منفی از کشورهای مقصد صادرات نیز نداشته ایم.

وی اضافه کرد: اگر داروی ایرانی دچار کمبود شود، از شرکت های تولیدی خواسته می شود که صادرات خود را موقتا متوقف کنند. اگر با تولید داخلی نتوانیم کمبود دارویی را جبران کنیم، آن دارو را وارد خواهیم کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 8 خرداد 97، کد مطلب: 82929310، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۴
0
0
امیدوارم.که با تلاش محققامون و سرمایه گذاری بخش خصوصی این اقلام باقی مونده رو هم بتونیم داخل کشور تولید کنیم
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین