پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۸
مدیرکل امور دارویی سازمان غذا و دارو، از برنامه توزیع برخی داروها با هدف بهبود اقتصاد داروخانه های بخش خصوصی کشور خبر داد.

شعار سالدکتر اکبر برندگی با عنوان این مطلب که داروها بر اساس تخصص ها در مناطق مختلف کشور توزیع می شود، گفت: برخی داروها هستند که نیاز به توزیع عام ندارد. این داروها، اغلب گران قیمت بوده و در شرایط ویژه نگهداری می شوند. از همین رو، نمی توان این داروها را در همه داروخانه ها توزیع کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه بخش خصوصی از توان مالی خوبی برخوردار نیست، در نتیجه نمی تواند نسبت به تهیه داروهای گران قیمت و نگهداری آنها در داروخانه ها اقدام کند. زیرا، در صورت از بین رفتن این قبیل داروها، متحمل خسارت و زیان سنگین می شود که از توان داروخانه های خصوصی خارج است.

برندگی به داروهای «اورفان» اشاره کرد و گفت: اصولا این داروها، به تعداد خیلی کم و اندک در کشور نیاز است و نمی توان آنها را در سطح داروخانه ها عرضه کرد. بطوریکه این داروها شاید نیاز ۱۰۰ بیمار در کل کشور باشد که توزیع آنها در مراکز خاص صورت می گیرد.

مدیرکل امور دارویی سازمان غذا و دارو، به داروهای بیمارستانی و غیربیمارستانی اشاره کرد و افزود: بخش خصوصی نباید انتظار داشته باشد که داروهای بیمارستانی در خارج از بیمارستان ها عرضه شود.

برندگی با عنوان این مطلب که ما می دانیم اقتصاد داروخانه بیمار است، ادامه داد: برای بهبود اقتصاد داروخانه های خصوصی، برنامه هایی داریم که به تدریج اجرا می شود.

وی از توزیع داروهای هورمون رشد و مخدر در سطح داروخانه های خصوصی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه سیستم نظارتی و کنترلی قوی برای نظارت بر عرضه داروها داریم، لذا، تصمیم گرفته ایم که برخی داروهای خاص را در سطح داروخانه های خصوصی عرضه کنیم.

به گفته برندگی، در حال حاضر داروی هورمون رشد در داروخانه های خصوصی با نسخه پزشک متخصص عرضه می شود.

مدیرکل امور دارویی سازمان غذا و دارو، به توزیع داروهای مخدر در سطح داروخانه های خصوصی اشاره کرد و افزود: ما این داروها را عرضه می کنیم، اما اگر داروخانه ای متقاضی نشد، آن وقت مجبوریم به شیوه قبل باز گردیم. چون توزیع داروهای مخدر در داروخانه های خصوصی، با مشکلاتی همراه است که شاید داروخانه نخواهد عرضه این قبیل داروها را قبول کند.

برندگی تاکید کرد: جای توزیع دارو در داروخانه است و ما برنامه های زیادی برای رونق اقتصاد داروخانه ها داریم که به تدریج آنها را اجرایی خواهیم کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 18خرداد 97، کدمطلب: 4313011 ، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
0
0
باید یک نظارتی بروی داروخونه ها واقعا باشه تو این اوضاع داغون مملکت
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین