پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۲۸۳
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان گفت: هم‌اکنون بیماران کلیوی تحت پوشش انجمن در تهیه برخی داروهای مهم خود به ویژه نوع وارداتی آن با مشکل جدی مواجه شده‌اند.

شعار سال: محمدرضا طهماسبی در حاشیه اولین جشنواره مردمی «آیین محبت» در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم انجمن توجه به مقوله آموزش و پیشگیری است، گفت: هم‌اکنون 1800 بیمار کلیوی اعم از دیالیزی، پیوند کلیه و مراقبتی در این انجمن تشکیل پرونده داده‌اند که از این تعداد 410 بیمار دیالیزی در بیمارستان‌های بهمن و ولی‌عصر (عج) شهر زنجان خدمات مورد نیاز را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد 90 نفر از بیماران کلیوی تحت پوشش استان زیر 12 سال و 10 نفر زیر پنج سال قرار دارند که ارائه خدمات درمان دیالیزی به آنها بسیار سخت است.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان بیان کرد: بیماران کلیوی زیر پنج سال به دلیل مشکلات برگشت ادرار، به اقلام دارویی خاص با هزینه بالای 60 میلیون ریال نیاز دارند که تامین آن بدون مشارکت خیران در توان انجمن نیست.در صورت ورود کودکان زیر 12 سال مبتلا به بیماری کلیونی به مرحله دیالیز، امکان ادامه درمان آنها در این استان وجود ندارد و باید به استان‌های دیگر مراجعه کنند.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان اظهار کرد: این انجمن با انعقاد تفاهم‌نامه با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان تلاش دارد بحث آموزش و غربالگری در مناطق روستایی را بیش از گذشته لحاظ کند.

به گفته طهماسبی، ساختمان جدید انجمن حمایت از بیماران کلیوی دارای بخش‌های آموزش، پیشگیری و درمان است که با همکاری دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان از موازی‌کاری اجتناب شده است.

وی ادامه داد: این انجمن واحد تولیدی خیاطی را با ظرفیت بالا برای بیماران آموزش دیده با هدف اشتغال‌زایی آنها و تامین نیازهای بیمارستانی و شرکت‌ها راه‌اندازی کرده است.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان خاطرنشان کرد: با رایزنی انجام شدهو ورود بیمه‌ها بخش دیالیز مرکز درمانی این انجمن به طور رسمی از خردادماه امسال فعالیت خود را آغاز و نسبت به پذیرش بیماران اقدام خواهد کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 24 اردیبهشت 97، کد مطلب: 97022413609: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین