پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۳۷۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۵
سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مورد کمبود IVIGگفت: ۲۰ هزار IVIG آماده تخصیص ارز و اضافه شدن به شبکه دارویی کشور است.

شعارسال: ایرج حریرچی در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد تولید واکسن hpv اظهار کرد: مراحل اولیه تولید این واکسن در کشور آغاز شده و به محض اینکه بتوانیم از منابع داخلی بهره ببریم این واکسن متناسب با نیاز جامعه در داخل تولید خواهد شد.

وی در مورد کمبود برخی داروهای بیماران خاص، عنوان کرد: کشورهای مختلف دنیا با توجه به منابعی که در اختیار دارند، منابع بیمه، حق بیمه پرداختی و درآمدهای عمومی جامعه در مورد داروهایی که تحت پوشش قرار می‌دهند تصمیم گیری می کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: در مورد برخی داروهای خاص، باید مولفه هایی از قبیل افزایش بقاء بیمار، کاهش عوارض، شدت رشد بیماری و همچنین استطاعت جامعه مطرح است. بنابراین این واقعیت این است که بیمه‌ها در کشور توان تجهیز منابع برای یک بیمار که هزینه داروی او تا پایان عمر به ۶ میلیارد می رسد را ندارند، همچنین برخی بیماری‌ها ۱.۵ تا ۲ میلیارد تومان هزینه های دارویی دارند. بنابراین در این حوزه یا باید حق بیمه افزایش چشمگیری داشته باشد و یا اینکه مانند کشورهای دیگر خیریه ها ورود کنند.

وی در مورد مطالعات بالینی داروهای شیمی درمانی نیز اظهار کرد: به صورت رسمی اعلام اعلام می کنم دارروهایی که در کشور توزیع می‌شوند مراحل مطالعات بالینی را گذرانده اند و هیچ دارویی بدون اخذ استانداردهای لازم اجازه مصرف ندارد.

حریرچی با با تاکید بر اینکه شرکت های وارد کننده و توزیع کننده نباید تحت تاثیر تبلیغات قرار بگیرند، عنوان کرد: در دنیا مطالعات متعددی انجام شده است که نشان می دهد در صورت ورود داروهای جدید ، شرکت های قبلی وارد کننده همان دارو، عوارض آن را و منتشر می کند، اما انتظار می‌رود در حوزه سلامت که موضوع جان مردم در ارتباط است شاهد چنین مسائلی نباشیم.

وی از مردم، رسانه ها و پزشکان خواست که وارد ملاحظات تجاری و اقتصادی داروها نشوند و از داروهایی که استانداردهای لازم را دارند استفاده کنند.

حریرچی در مورد کمبود ivig نیز گفت: در تیرماه امسال ۲۰ هزار دوز ۵ گرمی و ۱۲۲۰ دوز ۲.۵ گرمی در شبکه دارویی توزیع شده است. در حال حاضر نیز ۱۴۸۰۰ دوز ۲.۵ گرمی و ۵ هزار دوز ۵ گرمی در شبکه دارویی کشور موجود است. همچنین یک شرکت نیز ۷۰ هزار ویال وارد کرده کرده استکه به محض تخصیص ارز ۲۰هزار ivig اضافه خواهد شد.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه کمبود برخی از داروها در مقاطعی به معنای عدم پیش‌بینی و اقدام لازم در زمینه تامین دارو نیست، عنوان کرد: در بازار چند هزارتایی اقلام دارویی، ممکن است کمبودهایی وجود داشته باشد اما مسئولان دارویی کشور با تلاش شبانه روزی برای تامین دارو ها فعال هستند.

وی درمورد داروی فشار خون والزارتان نیز توضیح داد: مشکل به وجود آمده در مورد این دارو در ماده فرعی مواد اولیه والزارتان بود و ۲۲ کشور جهان که اکثرا پیشرفته و اروپایی بودند توزیع شده بود و با مشاهده ماده کم خطر محتمل در این کشورها و همچنین کشور ما دستور جمع‌آوری صادر شد.

وی در مورد داروی والزارتان به مردم اطمینان خاطر داد که نگران نباشند چرا که تنها ۷ کارخانه از داروی موثر مذکور برای تولید والزارتان استفاده کرده بودند و در داروخانه ها عرضه نمی‌شود تا در مهلت قانونی جمع آوری شود، اما داروی تولیدی ۱۰ کارخانه دیگر در کارخانه ها موجود است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت فانا، تاریخ انتشار: 2مرداد1397 ، کدخبر: 14712: www.phana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
0
ا.ف75
پس چرا مردم در دریافت دارو های ابتدایی خودشون موندن اگر این همه وضع بازار دارو خوبه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
0
0
بازم خدا رو شکر که مدیران بخش درمانی کشور ادم های لایقی هستن
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین