پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۲۰۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۱
در حالی چند روز از خبر ریکال داروی والزارتان ساندوز (نوارتیس) در ۲۲ بازار مختلف می‌گذرد که هنوز سازمان غذا و دارو ایران بطور شفاف در این باره اظهارنظر نکرده و نگرانی مصرف‌کنندگان داخلی در این خصوص پابرجاست.

شعار سال: براساس اعلام آژانس دارویی اروپا (EMA) مشکل داروی والزارتان در جریان آزمایش‌های بچ‌های API این دارو مشخص شد، تامین‌کننده API شرکت چینی ژیجیانگ هواهای فارماسوتیکالز است که به گزارش سی‌ان‌ان، EMA اعلام کرده ناخالصی موجود در API این دارو در نتیجه یک تغییر در فرایند تولید رخ داده که در نهایت منجر به ریکال این دارو شده است.

در همین حال خبرنگار فانا از شرکت نوارتیس جویای این خبر شد که یکی از مدیران آن اعلام کرد داروی والزارتان ساندوز اصلا در ایران به ثبت نرسیده و بنابراین واردات رسمی در این زمینه توسط نوارتیس وجود ندارد.

با این حال برای پايان دادن به برخی شايعات كه برخی از والزارتان‌های داخل قفسه داروخانه‌ها ساخته شده از ماده اوليه شركت چينی یادشده است، سازمان غذا و دارو باید اعلام كند كه هيچ‌يك از شركت‌های ايراني از ماده اوليه اين شركت چینی در تولید خود استفاده نكرده‌اند يا اگر استفاده كرده‌اند سازمان سریعتر تصميمات لازم را بگيرد.

پیشتر نیز شرکت چینی یادشده در پاسخ به ایمیلی درباره این موضوع گفته بود که "نگرانی‌ها را از این بابت درک می‌کند اما مجاز به پاسخگويی به هر موسسه‌ای نیست و هنوز این بحث با FDA آمريكا در جریان است و ما فقط می‌توانيم با وزارت بهداشت ايران مكالمه داشته باشيم‌ و ما فكر می‌كنيم تصميم به ريكال یا عدم ریکال بر عهده وزارت بهداشت است."

حال سازمان غذا و دارو به عنوان فصل الخطاب باید نظر دهد. هرچند کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان گفته "تاکنون موردی در این زمینه گزارش نشده است." اما باید گفت که گزارش شدن یک موضوع در این زمینه کافی نیست و سازمان باید خود راسا پیگیری و شفاف‌سازی کند.

بهتر است سازمان از حالت انفعال به حالت فعال درآید و خود پيگير وجود یا عدم وجود ماده اوليه اين شركت چينی در تولیدات داخلی باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی فانا، تاریخ 24 تیر 96، کد مطلب: 14535: www.phana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
0
0
ا.ف75
وقتی سیستم نظارتی نداریم یعنی معنیش اینه که نمیتونیم از هیچ کسی موقع وقوع تخلف طلبکار باشیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین